3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Q:
    Bijdrager
    p.amir

Driver Ethernet PCI Card van Sitecom

L.s.

Ik probeer de LN-001 PCI Ethernet card (10/100) van Sitecom leven in te blazen met de driver van Realtek 8139 B/C. De kaart wordt door mijn systeem (Powermac 7200/90 met OS 9.1) herkend als pci182d,20. Aangezien de driver pci10ec,8139 aanstuurt, heb ik de driver handmatig aangepast met Quadrivio general edit lite 1.1. Echter laat de kaart zich niet correct aansturen. Hij geeft steeds een IP adres beginnend met 169. in plaats van 192 (ik gebruik een router).

Wie kan mij vertellen welke driver werkt?

Bijdrager
    macpro

Het lijkt erop dat de kaart een IP adres via DHCP wil krijgen. Maar om een of andere reden lukt dat niet. Zet in het Regelpaneel Netwerk de kaart eens op handmatig en vul alle IP adressen zelf in.
    Dat zou moeten werken.

Bijdrager
    p.amir

Bedankt voor je hulp. Het bleek dat, ondanks de sticker met LN-001, ik een LN-020 ethernetcard van Sitecom had. Deze had niet de realtek chip die zich door de realtek chipset liet aansturen, maar had een Sitecom chip. Ik heb een nieuwe etheranetcard gekocht van e-tech welke het, na aanpassen van de driver met het juiste PCIcard nummer, wel deed. Voor iedereen die problemen heeft met het installeren van z,n PCI-ethernetcard: Let goed op of je de realtek chip hebt. Zo ja, lees dan heel zorgvuldig de ‘readme’ file die bij de driver zit. Mocht bij de system profiler in het Applemenu worden aangegeven dat de PCI card niet het nummer pci10ec,8139 draagt, dan moet dit nummer handmatig worden aangepast met quadrivio general edit lite 1.1. Al met al toch wel een behoorlijke klus, zeker niet voor de beginnende Apple gebruiker.
    :)

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.