7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:
    Bijdrager
    heintjep

Drive Genius: Ik kan mijn USB disk niet herpartitioneren?

Weet iemand wat ik niet goed doe met Drive Genius? Ik heb een Lacie USB disk van 320Gig en die is in 2 partities verdeeld. Eentje voor Timemachine, van pakweg 200Gig en een voor mijn foto’s en iTunes, 120Gig. Nu wil ik de iTunes partitie vergroten (en dus de Timemachine partitie verkleinen). Ik dacht dit te kunnen bewerkstelligen met Drive Genius 2, maar zowel onder OSX als vanaf de bootable Drive Genius DVD kan ik mijn USB disk niet selecteren. Zie hieronder:

Als ik met mijn muis op de USB disk ga staan, dan krijg ik de volgende melding: [code:1:61a5c9dca8]The current operation cannot be performed on this drive. The volume is not mounted[/code:1:61a5c9dca8] Vreemd, want beide partities zijn gewoon te benaderen vanuit finder…

Als ik bij Information kijk, dan lijkt het erop dat de drive niet mouted is, maar de twee partities (=volumes) wel…? Hoe zit dat nu precies?

Alvast bedankt voor jullie hulp!

Bijdrager
    RobinH

Waar heb je de usb-stick op aangesloten? Op je toetsenbord?
    En..
    Heb je al geprobeert om de usb-stick via een andere usb-poort met de Mac te verbinden?

Bijdrager
    Oppie

Een backup (TM) én originele bestanden op één HD? Wat vind je er zelf van? :sealed:

Bijdrager
    heintjep
    ”Oppie”

Een backup (TM) én originele bestanden op één HD? Wat vind je er zelf van? :sealed:

Niet zo vlug oordelen, he…

Mijn timemachine partitie is een backup van van mijn macbook, uitgezonderd mijn foto’s en muziek. Van mijn muziek heb ik n.l. al een backup: mijn iPod. Mijn foto’s doe ik apart backuppen naar http://www.onlinebackupprovider.nl

Aangezien mijn foto en muziek collectie harder groeit dan verwacht, wil ik wat ruimte van de timemachine partitie wegsnoepen…

Bijdrager
    heintjep
    ”Robin

Waar heb je de usb-stick op aangesloten? Op je toetsenbord?
    En..
    Heb je al geprobeert om de usb-stick via een andere usb-poort met de Mac te verbinden?

Op mijn toetsenbord??? Ik denk dat ik je vraag niet helemaal begrijp. Ik heb een macbook met 2 USB poorten. Heeft dus nix met mijn toetsenbord te maken lijkt me…

Bijdrager
    RobinH

Maar ik zag in je openingspost nergens staan dat je een MacBook had.
    Dus ik dacht misschien heb je hem aan je toetsenbord zitten. Dan kan het daar aan liggen.:wink:

Bijdrager
    heintjep

Oh, ok… Dat is het dus niet… :? Maar wat dan wel? Ik denk dat de essentie van de vraag is: Hoe kan een volume gemount zijn en de drive waar dit volume op staat niet? Ik moet op de een of andere manier in staat zijn om de drive te mounten, wil ik kunnen herpartitioneren.

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.