11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Q:
    Bijdrager
    ChrisMax

Drive Genius 2, hoe denken jullie daarover?

Beste forumleden,

Ik zit erover na te denken om Drive Genius 2 aan te schaffen. Het lijkt me een erg makkelijk programma en wil graag weten hoe mijn MAC nog draait qua benchmarks etc. Ook wil ik de harde schijf scannen op fouten en kijken of er veel ruimte verloren gaat aan iets wat ik helemaal niet nodig heb(misschien is hier een ander simpel programma voor?). Hoe denken jullie over Drive Genius 2, goede verhalen erover gehoord of is het allemaal maar niks?
    Ik hoor graag van jullie en wil jullie alvast bedanken.

Moderator
    unSOUND

Heb je nu problemen met je Mac ? Zo nee, niet doen dan.

Bijdrager
    Pieterr
    ”ChrisMax”

Het lijkt me een erg makkelijk programma en wil graag weten hoe mijn MAC nog draait qua benchmarks etc.

Als je geinteresseerd bent in benchmarks zou je iets als GeekBench kunnen proberen. Je kunt ook bekijken hoe jouw systeem het doet ten opzichte van anderen.

Moderator
    unSOUND
    ”ChrisMax”

Ik wil graag weten hoe mijn MAC nog draait qua benchmarks etc.

Het enige wat mij altijd te binnen schiet bij het lezen van dergelijke zinnen is…

Waarom ?

Waarom wil je weten wat jouw machine presteert vergeleken met machines van anderen ? Als je machine het nu gewoon goed doet, moet je gewoon blij zijn dat hij het doet, en niet gaan zoeken naar mogelijke aanwijzingen dat er misschien toch iets mis is… “If it ain’t broken, don’t fix it.”

Bijdrager
    Pieterr

Er zijn ook mensen die het reuze interessant vinden te weten hoe snel hun auto optrekt tot 100 km/h. :roll:

Moderator
    unSOUND

Da’s waar. En er zijn ook mensen die bijhouden hoe vaak een programma springt in het dock voor het gestart is, en hoeveel seconden de machine nodig heeft om op te starten… :sealed:

Bijdrager
    Pieterr

Of hoe lang het duurt om over een bepaalde interface van/naar een harde schijf te lezen/schrijven.:P

[size=9:a580c4fb2b]grapje, unSOUND[/size:a580c4fb2b]

Moderator
    unSOUND

Hee, da’s niet eerlijk, dat was op verzoek ja ?! :P

Bijdrager
    Pieterr

En ik waardeer het altijd ten zeerste als iemand zo nu en dan eens wat “real life” getallen plaatst zodat anderen (inclusief ikzelf) erachter kunnen komen of de eigen resultaten normaal zijn, of dat er iets aan de hand is.

Zo was er gisteren Sumar die maar met 0.5MB/s naar zijn draadloze schijf aan z’n AirPort Extreme kon schrijven. Als je weet hoeveel normaal is, weet je ook dat dit niet normaal is.

Bijdrager
    Chester2

Ik ben ook iemand die wel nieuwsgierig is en af en toe apps uitprobeer die ik niet echt nodig heb.

Zo ook in het geval van Drive Genius 2, dat ik in de MacHeist bundle kocht. Veel eyecandy, onder de indruk in eerste instantie. Nadat Drive Genius 2 mijn schijf gepartitioneerd had en het “ALL OK” signaal kwam, mijn Mac opnieuw opgestart.

En toen…. niets…

Ik heb mijn HD opnieuw geformatteerd en heb mijn backup terug-gemirrord naar mijn interne HD. Op het internet bleek dit een bekend probleem te zijn met Drive Genius 2.

Oordeel zelf, maar wees gewaarschuwd.

Bijdrager
    iMaximus
    ”ChrisMax”

Beste forumleden,
    Ook wil ik de harde schijf scannen op fouten en kijken of er veel ruimte verloren gaat aan iets wat ik helemaal niet nodig heb(misschien is hier een ander simpel programma voor?).

Je bedoelt vrije ruimte die je bespaart door het wegwerken van fouten? Die snap ik niet helemaal. Maar als je plain bedoelt dat je wilt controleren of je nog aan vrije ruimte kunt winnen?
    Ik gebruik “WhatSize” om te kijken of er bestanden zijn die supergroot zijn (voor mij: > 1gb) en dan kijken of die wel nodig zijn.
    Ook heb ik “XSlimmer” gebruikt om heel veel ruimte te besparen (wel zeker meer dan 4 gb aan ruimte bespaard ofzo). Hiermee kun je vele apps (voor apps dus vooral) afslanken door de universal binary af te slanken en ook op multilanguage. Je moet zelf ff kijken welke apps je veel ruimte zullen besparen. Overigens heb ik dat alleen voor 3rd party apps gedaan zoals office, adobe (grote besparing!) en nog wat kleinere apps gedaan. Met de “Apple apps” heb ik ongemoeid gelaten, bang dat er rare dingen zullen gebeuren als je deze afslankt:)

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.