12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Q:

Bijdrager
    Joske007

Dringend: Welke MacBook nemen?

Mijn vrouw heeft voor haar werk op verplaatsing dringend een laptop nodig, wat dan ook de enige laptop in huis voor andere zou zijn om mobiel te kunnen werken.

Must is wel een retinascherm, gewoon vanwege de hogere schermresolutie en je wat makkelijker en leesbaar wat vensters naast elkaar kan open zetten.

Zo gierig dat we zijn, liefst zo goedkoop mogelijk, maar wel met de wijsheid goedkoop is soms dure koop:)

Hoofdzakelijk wordt de laptop gebruikt voor het ingeven van data voor haar werk, verder is veel opslagruimte niet nodig, daar hier alles op een nas wordt bewaart. Buiten haar werk zal de laptop hier vooral gebruikt worden voor lichte fotobewerking (Lightroom) en videobewerking iMovie, alsook het encadreren van BD-films naar mkv-bestanden.

Bijdrager
    optizien

Ik zou kiezen voor de 12 inch Macbook 2015, mijn vrouw werkt er nu een paar maanden mee ( 1e Macbook ) is werkt super,
    snel en geruisloos…!! Ze werkt op 2 plekken is licht en handzaam…!! Wel gekozen voor duurste uitvoering….
    Succes met aanschaf en adviseer ICentre of A-mac

Bijdrager
    Nora is back

Ik twijfel momenteel ook over een aanschaf van een 12″ MB. Wanneer je kan wachten, kijk dan maar de update van de MB Pro die eraan komt, het instap model met 8GB moet voldoende zijn.

Vraag jezelf ook af hoe vaak je werkelijk de hogere resolutie van het retina scharm gaat gebruiken. Vraag jezelf ook af of jullie niet op locatie of thuis met een extern scherm willen werken. Dan zou een 11″ Ait extern scherm ook een optie zijn. Kan je er 2 van kopen, ieder 1. Hoef je er ook niet om te vechten thuis:)

De MB 12″ zou ik nog even laten rusten tot over een jaar of zo.

Bijdrager
    SvS

Persoonlijk… Ik prefereer de 13″ Pro boven nieuwe design-laptop Air 12″.
    Ik vind die 12″ erg mooi en lekker licht, maar de Pro is krachtiger en heeft meer aansluitpoorten.

Het is ook net wat je ermee wilt doen.
    Videobewerking => Pro.

Good luck.

• Deze reactie is gewijzigd 2 jaren, 7 maanden geleden door  SvS.

Bijdrager
    Soulshaker

Ik raad ook de basic Macbook pro retina aan.
    Meer waar voor je geld.:)

Bijdrager
    Mac Hammer Fan

Persoonlijk heb ik het altijd beklaagd dat ik geen 15 inch genomen heb. Ik vind het scherm van mijn MacBook 13″ te klein.

Bijdrager
    Joske007

Euh, wanneer mag die update dan wel verwacht worden?

Voorheen hadden we hier jaren een Windows laptop met een baggere resolutie gehad, nu hier een Mac Mini met een externe monitor met een hogere resolutie staat. Kunnen we toch zeggen dat we echt nooit meer naar een lagere resolutie willen gaan, verschillende vensters openzetten, zonder hierbij steeds te moeten scrollen werkt toch echt prettig.

Nora op 10 oktober 2015

Wanneer je kan wachten, kijk dan maar de update van de MB Pro die eraan komt, het instap model met 8GB moet voldoende zijn.
    Vraag jezelf ook af hoe vaak je werkelijk de hogere resolutie van het retina scharm gaat gebruiken.

Bijdrager
    Joske007

Ik kan best begrijpen dat verschillende mensen met dit idee zitten helaas is dit ook sterk budgetair gebonden.

quote=Mac Hammer Fan url=http://www.onemorething.nl/community/topic/dringend-welke-macbook-nemen/#post-2889895 time=1444557373]Persoonlijk heb ik het altijd beklaagd dat ik geen 15 inch genomen heb. Ik vind het scherm van mijn MacBook 13″ te klein.[/quote]

Bijdrager
    Joske007

Wat betreft de eisen aan hardwarespecificaties, dus puur gericht naar de software voor haar werk.

Zou onderstaande het minimum moeten zijn
    Intel Core i5-4200M – 2,5 GHz, 4 GB RAM.

Bijdrager
    Nora is back

Volgens mij komen er in november updates, toch? Denk dat anderen hier meer duidelijkheid over kunnen geven, ik houd het nooit precies bij.

Qua resolutie kan de Air je nog wel eens doen verrassen, zeker de 11″. Wanneer ik deze naast een standaard Dell-laptop zet dan is de Dell echt heel wat stappen lager qua resolutie.

Je bovenstaande reacties lezend zou ik voor een 13″ MBP gaan en de 12″ MB nog even links laten liggen.

Maar voordat je dit doet, ga langs de winkel en vergelijk ze, qua grootte, gewicht, toetsenbord, neem wat foto’s mee om te bewerken om de snelheid te vergelijken, etc. Neem lekker je tijd.

Een andere afweging die je heel goed kan maken is dat aangezien je thuis al een mini hebt staan voor het iets zwaardere werk je prima een instap 12″ MB kan nemen en dan nog redelijk binnen de perken blijft qua prijs. Maar verwacht dan niet al te hoge prestaties.

Tot zover, niet echt advies, maar meer enkele afwegingen.

Bijdrager
    Kevin

Ik wil zelf ook een Macbook kopen (wordt mijn eerste ervaring met een Mac na helemaal Windows-moe te zijn), en lees overal dat ik moet wachten op de 2016-modellen. Ben het wel met je eens dat het scherm van de Macbook Air niet voldoet, het scherm is echt enorm out-dated. Valt daardoor ook voor mij af terwijl de specs verder prima zijn voor hetgeen waar ik de laptop voor wil gebruiken.

Bijdrager
    Joske007

Aangezien er voor haar werk uit te voeren geen specifieke software nodig, eigenlijk draait alles via een web-applicatie en is er vooral op locatie een verbinding met internet nodig via 3G/4G.

Op welke manier wordt er het beste via de onderstaande laptop’s via 4G verbinding gemaakt?

13-inch MacBook Air € 1.469,00
    1,6-GHz dual-core Intel Core i5, Turbo Boost tot 2,7 GHz
    Intel HD Graphics 6000
    8 GB 1600-MHz LPDDR3 SDRAM
    256 GB PCIe-flashopslag

of

13-inch MacBook Pro met Retina-display € 1.649,00
    2,7-GHz dual-core Intel Core i5, Turbo Boost tot 3,1 GHz
    8 GB 1866-MHz LPDDR3 SDRAM
    256 GB PCIe-flashopslag
    Intel Iris Graphics 6100
    Force Touch-trackpad

12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.