14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
  • Q:
    Bijdrager
    roland020

Dringend hulp gezocht voor downgraden naar 4.2.1.

Gistermiddag mijn simlockvrije 3GS (niet gejailbreakt) een update gegeven naar 4.3.. En sindsdien overleden… Ik probeer alles om te downgraden naar 4.2.1. en heb wel info gevonden hierover, de stappen doorlopen, zelfs nog SHSH-keys kunnen safen, maar toch werkt het niet.

Hulp gevraagd dus….

Bijdrager
    iDephazer

Niet gejailbreakt?? Zo te zien anders wel….

Bijdrager
    Macosxachist

Epic fail!:nerd:

Bijdrager
    roland020

iDephazer, hoe kan jij het zien?
    Het verhaal is dat het een simlockvrij toestel is, via parallelimport in Nederland terecht gekomen. Bij een tamelijk officieel kanaal, maar dat terzijde. En de afgelopen anderhalf jaar geen issues gehad bij het upgraden. Maar zou kunnen.

Belangrijker issue: hoe kom ik weer terug naar 4.2.1.?

Moderator
    Strifer

Zaken als TinyUmbrella, SHSH keys saven en Cydia hebben allemaal met een jailbreak te maken. Als je iPhone geen simlock heeft en ook geen jailbreak zou je hier niets mee te maken hebben en heb je er ook eigenlijk niets te zoeken (alleen als laatste optie).

Heb je geprobeerd je iPhone te herstellen in iTunes naar een oude reservekopie of gewoon nog een keer de update naar 4.3 proberen?

Bijdrager
    Mich

@Srifer @iDephazer oh zo fout!!
    TinyUmbrella heeft NIETS te maken met jailbreaken! Dit werkt perfect zonder dat de iPhone gejailbreakt is!

OT: Kan je niet gewoon restoren zonder de shsh stuff? Ik denk dat 4.2.1 nog steeds gesigneerd wordt door Apple.

Bijdrager
    Oulad

Geen jailbreak… grapjas

Wat zit je te kutten met SHSH key’s als je hem niet hebt gejailbreakt?

Bijdrager
    roland020

Herstellen naar firmware 4.2.1. lukt niet, blijft dezelfde foutcode komen.

Op de een of andere vage manier doet ie het nu weer, met 4.3. Wel alle instellingen en met iPhone gemaakte foto’s etc kwijt, maar dat zal me jeuken. Ben alleen bang dat ie weer op wilt slaat als ik ‘m uit zet (wat ik dus maar even laat).

Moderator
    Strifer

@Alpaca
    Ik weet wel dat TinyUmbrella gebruikt kan worden zonder een jailbreak op ‘officiële’ iPhones, maar normaal gesproken zo je er niet mee aan de haal hoeven. Met een Jailbreak komt TinyUmbrella vaker (heel handig overigens) om de hoek kijken.

OT: ik ben blij dat ie het weer doet. kun je niet je gegevens weer syncen trouwens? en een reservekopie maken voor het geval er weer problemen op komen zetten!?

Bijdrager
    roland020

Strifer; heb het nu weer redelijk onder controle geloof ik. Net nog een extra reservekopie gemaakt. Op zich had ik die wel, maar ik kwam nooit op dat punt.
    Wellicht dat de iPhone in de DFU-mode bleef hangen. Nadat ik home- + powerbutton 20 sec had vastgehouden kwam er volgens mij pas weer leven in.

Bijdrager
    jwitterjr

Beste Roland,

De fout in itunes blijft komen, dat komt doordat apple een downgrade niet ondersteund, het is heel simpel te verhelpen door recboot op je pc te installeren met libusb, daarmee haal je je telefoon uit het ituneslogo,

met vriendelijke groet,

Johan

Bijdrager
    roland020

Beste Johan,

Heb recboot voor Mac gedownload, maar vooralsnog zonder resultaat… Nog meer ideeën?

Bijdrager
    jwitterjr

Dat is wel raar, ik heb mijn I-phone ook ge-downgrade naar 4.1 dan, kreeg daarna ook de 1015 fout in itunes. en daarna heb ik hem met recboot voor windows weer uit die storing gehaald.

Klinkt raar

maar ik denk nog effe na wat je er dan mee moet.

mvg Johan

Bijdrager
    roland020

Mocht iemand dit nog lezen: dank voor de hulp, maar de echte hulp kwam van de update van Apple iOs 4.3.1., een ordinaire bug dus…
    Alles doet het weer!

14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.