29 berichten aan het bekijken - 1 tot 29 (van in totaal 29)
  • Q:
    Bijdrager
    carl4me

dringend hulp: geen ftp verbinding

hoi, ik kan nog steeds geen ftp verbinding krijgen noch via safari noch via bv transmit ik krijg de melding niet op het net(safari) of; server not found(transmit) netbarrier staat op customized: internet naar mijn mac: all en ook anders om. Geen firewall van apple staat aan. Wat moet ik nog meer controleren????dank voor de hulp

Bijdrager
    Rutger van Dijk

Staat poort 21 wel open?

Bijdrager
    Boskabouter

Is het bij elke ftp verbinding of alleen naar een bepaalde site??

Bijdrager
    Rutger van Dijk
    ”Carl4Me”

hoe en waar kan ik dat controleren(domme vraag van een dummie) ik heb in system prefs internet ftp poort 21 ingevuld en ftp passive aangevinkt: was het dit wat ik doen moest? Maar ook daarna lukt het niet. als ik echter op mijn website iets wil wijzigen via trasmit kan ik dit wel. Eerlijk ik begrijp er niets meer van. Alvast dank voor jou reactie en hulp Carl

Beste Carl,
    Als je niet via een server op het Internet zit hoef je deze instellingen niet in te vullen. Bij mij zijn de instellingen (bij tab Proxy onder Netwerk) allemaal leeg en ik kan gewoon FTP’en. Wanneer je via bijv een bedrijfsnetwerk een aansluiting hebt kan hier poort 21 gesloten zijn.
    Wil je dit checken ga dan naar http://www.grc.com en ga naar Shields Up en dan naar de poorten scan. Hier kun je zien welke poorten allemaal open of gesloten zijn.

Als het via Transmit wel werkt en via Safari niet kan het uiteraard niet aan je netwerk instellingen liggen. Gaat het hierbij om dezelfde site?

Groeten, Rutger

[mod:c887901f80=”Stof”]Rutger, ik heb even quote tags om je citaat van Carl gezet, dat maakt je reactie iets overzichtelijker.[/mod:c887901f80]

Bijdrager
    carl4me

het zit zo: als ik in Safari bv op de site van MacUpdate ben en ik wil een programma binnehalen dat toevallig moet binnengehaald worden via ftp krijg ik de melding dat ik niet aangesloeten ben op internet(could not connect to internet). Als ik de ftp copieer en plak in Transmit dan krijg ik de boodschap: could not connect to server, sever not found… ook met interarchy lukt het niet. ook niet met verschillende ftp sites:(

Bijdrager
    Rutger van Dijk

Heb je http://www.grc.com geprobeerd? En zo ja, wat zij deze over poort 21?

Bijdrager
    carl4me

dat lijkt me een pc site te zijn???? en wat (welk programma kan en moet ik controleren????dit is me helemaal niet duidelijk:(

Bijdrager
    Erikaatje
    ”carl4me”

dat lijkt me een pc site te zijn???? en wat (welk programma kan en moet ik controleren????dit is me helemaal niet duidelijk:(

mij ook niet!

Bijdrager
    Rutger van Dijk

Je logt in via Safari (of een andere browser uiteraard) en klikt op ShieldsUp, daarna scroll je naar beneden tot je weer een klikbare ShieldsUp vind. Na hierop geklipt te hebben kan je weer diverse opties kiezen. In dit geval neem je Common Ports Probe. Na een tijdje geeft de site een lijst met open, gesloten of onduidelijke poorten van jouw IP nummer. Hier kun je dus redelijk snel zien of poort 21 openstaan bijvoorbeeld.

Ik zelf werk met een internet aansluiting via een groter bedrijfsnetwerk. Een tijdje gelden werkte het FTP’en opeens niet meer. Door bovenstaande site kwam ik er achter dat de (Windows-) systeembeheerder de poort dicht had gezet. Na mijn melding heeft hij het hersteld zodat ik weer kon FTP’en. Via de grc site was ik er dus snel achter zonder allerlei netwerk utilities raad te moeten plegen.

Groeten, Rutger:)

Bijdrager
    Erikaatje

ah gelukt! heel erg bedankt!!
    ..hmzz.. kan nu alleen niet verder want de site is spontaan down.. hehe schiet weer lekker op zo:P

Bijdrager
    Aqua1

Nu (een half uurtje later) doet ie het weer.

Bijdrager
    Erikaatje

mijn poort 21 is groen (stealth).. en nu?

Bijdrager
    Erikaatje

ikheb asdl.. hoe zet ik’m weer open??:cry:

Bijdrager
    evo
    ”erikaatjuh”

ikheb asdl.. hoe zet ik’m weer open??:cry:

Waarom zou je je poort open gooien?
    Dat heeft alleen zin als je zelf een server wilt opzetten.
    :o

evo

Bijdrager
    Erikaatje

dat wil ik ook:D

Bijdrager
    evo

Heb je OSX server?
    Zit je achter een router en/of firewall?

Leg uit, hoe wil je het hebben:)

Bijdrager
    Erikaatje

nee geen osx server.. gebruik crush http://ftp.. wel een router speedtouche alcatel.. en ook geen firewall

Bijdrager
    evo

het is je router.
    Je moet een portforward aanmaken naar je lan ip op poort 21.
    Welk type speedtouch?
    Routers staan vaak op NAT (Network Adress Translation)
    Daardoor werkt het oa ook als een soort firewall.

evo

Bijdrager
    Erikaatje

ja maar ik snap da nie.
    ik ken alleen maar inside en outside ip adres invullen en port..dat is het.
    ik heb het speedtouche 500 series..

hoop echt dat je me kunt helpen..loop hier al zo lang mee te prutsen :S

Bijdrager
    evo

Ik kan je zeker helpen.
    Dit moet je invoeren.

Ga naar de NAPT settings.
    protocol TCP
    Voer daar bij inside ip adres het (LAN) ip adres in van je ftpserver en bij inside port “port 21”

Bij outside ip je WAN ip (kan waarschijnlijk ook leeg blijven) en outsideport 21
    APPLY

En klaar.
    Dit zou het moeten zijn.

Groeten,

evo

Bijdrager
    Erikaatje

hmz zo staat het al :S .. dus dat zal het dan toch niet zijn vrees ik:(
    maar het vreemde is dat hij het eerst wel deed en nu ineens niet meer.
    toen ik CrushFTP voor het eerst opstarte vroeg terminal om toestemming om poort 21 te openen..toen deed hij het dus gewoon. Zou het daar niet aan kunnen liggen?
    Maar zou niet weten hoe ik terminal nogmaals die opdracht kan geven!?

iniedergeval heel erg bedankt voor je hulp tot nu toe!

Bijdrager
    evo

Heel vreemd.
    Start de osx webserver op (sysPref/Sharing)
    Doe het zelfde Portforward trucje maar dan voor de webserver (dus port 80 in plaats van 21)
    Dan weet je in ieder geval dat het PortForwarden werkt.

Ik ga slapen.
    Ik zal er over nadenken.

Groeten,

evo

Bijdrager
    Erikaatje

okej:) weltruste en nogmaals bedankt!!

Bijdrager
    evo

Heb je de webserver test gedaan?

Zit er in je speedtouch een firewall?
    Staat onder systeem voorkeuren > Samengebruik > Firewall: uitgeschakeld?

Heb je andere 3rd party Internet security software draaien?

Wat zijn je LAN tcp/ip instellingen?
    Vast of DHCP?
    Probeer eens een vast ip adres.

Groeten,

evo

Bijdrager
    Erikaatje

ik heb alles nog 100x doorgechaked.. maar nu viel me ineens op dat de persoonlijke webserver het ook niet doet..tenimste..ik zelf kan er gewoon op komen..maar een ander niet. Lijkt dat er hier dus ook iets fout staat en alles met elkaar te maken heeft.
    misschien dat u (of iemand anders) hier ist uit op kan maken.

wat zijn bevoorbeeld de poorten van de persoonlijke webserver??

alvast bedankt weer:)

Bijdrager
    Convicted

Voor FTP en persoonelijke webserver zul je port 21 en 80 open moeten zetten en eventueel moeten doorlinken naar het ip adres van je computer als deze op een LAN achter een router zit. Da’s heel belangrijk als je meerder computers op een netwerk hebt! Maar wat ik heb begrepen/gelezen lijkt het allemaal toch goed ingevuld.:?

Trouwens…
    Wat ik zelf vaak vergeet is dat het adres wat je opgeeft wel bijvoorbeeld http://erikaatje.dyndns.org/~erika/ moet zijn en niet http://erikaatje.dyndns.org/~erika.

‘Tis een heel lullig verschil maar ik had ook vaak zo ‘problemen’ dat mensen het onderste adres in hun browser invulde en dus altijd foutmeldingen kregen. Ik geloof als je de nieuwste Apache installeert dat je dit probleem niet meer hebt. Het vergt wel eventjes wat meer configuratie maar je hebt dan ook nog eens de mogelijkheid om een mySQL en PHP database te maken (als je dat ook nog eens installeert).
    Uiteraard zul je dan de orginele Apache (persoonelijke webserver) uit moeten zetten anders krijg je problemen.

Misschien helpt het om je permissions te repareren met disk utility als er de hele tijd dingen uitgezet worden die je aan wilt houden.

[offtopic]
    Bevalt het een beetje op het Grafisch lyceum in Rotterdam? ben zelf een ‘oud’ leerling dus..:wink:

Groetjes en succes,

Convicted

Bijdrager
    evo

Het zou toch echt moeten werken zo.
    Heb je simpelweg je router al eens aan en uitgezet?

Of reset je router en begin opnieuw, volgens mij zit er in jouw router iets fout.

Dingen als Apache apart installeren zal niks uithalen.

Heb je nog andere computers staan?
    Dan zou je die bijvoorbeeld ook kunnen testen.

Maar goed mijn advies reset de router (flush je instellingen) en begin opnieuw.
    Na wat we hebben besproken lijken de instellingen op je computer in orde.

Groeten,

evo

Bijdrager
    Erikaatje

nou dit alles werkt allemaal niet ben ik bang.. ik denk dat ik het maar op moet geven helaas.. toch allemaal heel erg bedankt voor de hulp!!

groetjes erika

Bijdrager
    COHNY
    ”erikaatjuh”

mijn poort 21 is groen (stealth).. en nu?

mijne ook…hoe moet ik hem open zetten:roll:

29 berichten aan het bekijken - 1 tot 29 (van in totaal 29)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.