9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Q:

Bijdrager
    Vindplaats

Driehoekje met !

Zo af en toe krijg ik op mijn Macbook in Mail bij mijn accounts een driehoekje met een uitroepteken erin te zien. Op de statusbalk blijkt dat ik wel verbinding heb met het internet omdat dat symbool niet grijs is maar zwart. Ook als ik daarop klik zie ik dat de verbinding prima is. Bij het klikken op dat driehoekje krijg ik onderstaande melding. Het vreemde is dat als ik vervolgens in de statusbalk onder Postbus op Haal alle nieuwe post op klik dan verdwijnen de driehoekjes. War is hier aan de hand

Bijdrager
    Akoni

Per defenitie UPC gerelateerd (heb ik ook)
    UPC mail is bagger en ligt de server er regelmatig aan het einde van het jaar eruit.
    UPC weigert sinds jaar en dag er iets aan te doen.
    Heeft niets met je Mac te maken.

Bijdrager
    IndoMac

Ik zit bij Ziggo en heb dat ook (bijna) iedere dag! Volgens mij zit het in Yosemite nog steeds. Het icoontje zegt dat ik internetverbinding heb, maar de server zegt van niet. Na het inroepen van netwerkassistentie bij Systeemvoorkeuren gaat het meestal dan wel plots goed (soms moet ik dat helaas wel een paar keer per dag herhalen). HOOGST irritant!

Bijdrager
    Akoni

Mijn eerder gemeldde verhaal had ik ook bij alle vorige versies van OSX, het verwijderen van mijn UPC account was de oplossing.
    Met GMail nooit meer het driehoekje gezien.
    Maar het kan heel goed dat dit bij Yosemite veel vaker voorkomt.
    Ook moet gezegd worden dat UPC en Apple geen vriendjes zijn, alles is gefocused op Windows daar.

Bijdrager
    Dick de Roos

Ik heb dat zo af en toe ook. Soms vaker; soms een hele tijd niet.
    Het komt vaak voor als ik de Mac uit de slaapstand haal. Misschien klik ik dan te snel op Mail.
    Het helpt om Mail opnieuw te starten.
    Of door te klikken op “haal op” heb ik gemerkt.
    Blijkbaar is de server soms wat lastig te bereiken of geeft die er ook de brui aan als de Mac slaapt.
    Ik zit nog bij de KPN, dus het heeft niet altijd met UPC te maken.
    En misschien is het ook wel zo dat dat soort bedrijven voornamelijk op Windows georiënteerd zijn.

Bijdrager
    Vindplaats

Ik merk uit de reacties dat ik dan toch niet de enige ben; gedeelde smart is halve smart!!! Bedankt voor de reacties

Bijdrager
    Hansi2124
    Akoni op 28 november 2014

Ook moet gezegd worden dat UPC en Apple geen vriendjes zijn, alles is gefocused op Windows daar.

Dan ben je zeker nooit bij het hoofdkantoor van het moederbedrijf van UPC (Liberty Global) in Schiphol-Rijk geweest. Al bij de receptie wordt je daar vriendelijk verwelkomd door 2 iMac’s 27″……..
    En uiteraard de receptionistes:-D

Bijdrager
    Dick de Roos

Tja,……. :)
    Je kijkt natuurlijk eerst naar het belangrijkste wat je opvalt. :nerd:

Bijdrager
    Akoni

Ben op weg naar Schiphol-Rijk:-P

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.