8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:
    Bijdrager
    Mkllr

Drie vinger swipe niet goed meer na 10.7.2

Beste,

Ik heb sinds de update naar osx 10.7.2 last van problemen vooruit/terug gaan met een “drie vinger swipe gesture”
    Zowel in de finder, als in Google Chrome. Alleen in de finder werkt het in totaliteit niet meer, en in chrome werkt het, maar alleen als ik met mijn vingers van de volledig rechts naar links (uiterste van het trackpad) ga. Vooruit werkt overigens wel met een “tikje” met drie vingers.

Ik weet zeker dat mijn trackpad naar behoren werkt, wanneer ik instel dat er met drie vingers tussen spaces moet worden verwisseld dan werkt dit moeiteloos en altijd.

Overigens heb ik ook problemen gehad met de update. Kreeg na de instal meteen al een reboot die resulteerde in een kernel panic. Daarna nogmaals herstart waarna alles weer naar behoren werkte. Hierna begon mijn MBP (2011 15″ 2.0ghz 8gig) na een tijdje dit probleem te ontwikkelen. Na een reboot was het weer weg, waarna het na een tijdje weer terug kwam.

Ik heb ondertussen al een herinstallatie gedaan doormiddel van Cmd+R in te houden bij het opstarten en een nieuwe installatie te laten uitvoeren.

Zijn er meer mensen die met mij problemen hebben met het trackpad na de update?
    Ik had overigens mijn osx lion geupdate (geen clean install) maar ik heb eerder nog nooit problemen gehad, tot nu.

Bijdrager
    Hansi2124

Download en installeer voor de zekerheid de combo-update van 10.7.2

Bijdrager
    Mkllr

Kan ik deze nogmaals installeren, over mijn oude installatie heen a.h.w.?

Bijdrager
    Hansi2124

Ja hoor. Geen probleem.
    (maar zorg wel altijd voor een backup natuurlijk)

Bijdrager
    Mkllr

Hallo Hansi2124,
    Ik heb de combo-update gedownload en geïnstalleerd, dat was inderdaad geen probleem. Toch is het probleem niet opgelost. Ik heb nog steeds een ongelofelijk lange swipe nodig om “terug” te gaan in google chrome, en in de finder werken mijn drie vingers nog steeds niet. Heb je misschien nog andere ideeën?

Bijdrager
    Hansi2124

Staat de snelheid op snel (mocht dat er iets mee te maken hebben)?

Bijdrager
    Mkllr

Nope, maar na een paar keer herstarten is het “magischer wijs” ineens opgelost. Werk er nu al een paar uur weer mee en zonder problemen. Ben bang dat er toch een instelling verkeerd heeft gestaan, maar ik weet niet waar.
    In ieder geval hartelijk bedankt voor het mee denken en je hulp!

Mvg,

Bijdrager
    Hansi2124

Graag gedaan!

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.