4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Q:
    Bijdrager
    Stijlloos

Dreamweaver Scrollbar vraag

Hi all,
    Ik ben bezig met het maken van een simpele website voor mezelf om wat portfolio materiaal neer te plempen.
    Nu wil ik iets maken zoals http://eatenbymachinery.blogspot.com/ ipv. een horizontale scroll, wil ik het verticaal hebben, maar ik heb geen flauw idee hoe ik dat maak in Dreamweaver. ht menu heeft ie een aparte layer/frame begrijp ik, maar verder kom ik niet. Ik ben ook echt een newbie met dit.

het ziet er niet heel ingewikkeld uit dus ik hoop dat iemand me kan helpen met hoe ik dit voorelkaar krijg!

Alvast bedankt,

Stijlloos

Bijdrager
    macjk

als je een iframe plaatst en daar de breedte instelt op 3000px dan krijg je automatisch een horizontale scrolbalk

[code:1:d5c6fe6c90]

<iframe src ="breed.html" width="3000" height="300">
    <p>Your browser does not support iframes.</p>
    </iframe>

[/code:1:d5c6fe6c90]

Bijdrager
    Stijlloos
    ”macjk”

als je een iframe plaatst en daar de breedte instelt op 3000px dan krijg je automatisch een horizontale scrolbalk

[code:1:4660158c48]

<iframe src ="breed.html" width="3000" height="300">
    <p>Your browser does not support iframes.</p>
    </iframe>

[/code:1:4660158c48]

En hoe krijg ik dat iframe halverwege de pagina?
    Dankje voor de hulp:) en moet breed.html zo blijven of moet ik dat door iets vervangen?

Bijdrager
    strigoi

Ben ook benieuwd hoe je in dreamweaver cs4 een horizontale scrollbalk krijgt.

Als je uit gaat van een nieuw document, gemaakt met;
    Dreamweaver – File – New – Page from Sample – Fixed left. Het content gedeelte aan de rechterkant moet een horizontale scrollbalk krijgen, deze moet afhankelijk van de hoeveelheid beeldmateriaal ‘meegroeien’. Moet ik dan elk frame een eigen breedte geven afhankelijk van de hoeveelheid content? Ben een dreamweaver noob, dus graag geen gekke codes of codetaal. Alvast bedankt!

Groeten,

Jurriaan

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.