19 berichten aan het bekijken - 1 tot 19 (van in totaal 19)
  • Q:

Bijdrager
    bruno

dreamweaver MX 2004 vanzichzelf traag?

Hebben jullie ook zn trage dreamwaever MX 2004? ik heb een G4 dual 450Mhz en een powerbook 500Mhz (pismo)

Bijdrager
    maceddy

Heb em hier op een G3 400 gedraaid.. Is inderdaad niet vooruit te branden..

Ben weer teruggegaan naar de MX 2003 (de 6.0 versie).
    Die loopt wel goed:)

Bijdrager
    iBert

Ik gebruik Dreamweaver niet zo veel omdat ik bijna altijd met de hand code, maar Dreamweaver wordt er inderdaad trager op met elke versie…

Bijdrager
    error

Macromedia is de kunst van het programmeren voor het Mac OS (versie 9 en met name X) volledig kwijt geraakt. Alle aandacht voor de Windows versies, de Mac is voor hen gerommel in de marge geworden.

Niet alleen Dreamweaver is hopeloos (traag) – ook Fireworks is traag en FreeHand kent zijn eigenaardigheden (Illustrator is sinds FreeHand 10 zelfs beter). Geen van de programma’s maakt echt gebruik van de mogelijkheden binnen Mac OS X.

Het was een mooi bedrijf. Doodzonde om te zien hoe ze nu hun ‘kinderen’ om zeep helpen.

Benieuwd of ik de later dit jaar te verschijnen MX 2005 upgrade nog ga aanschaffen. Wellicht tijd om eens serieus naar GoLive te kijken.

Bijdrager
    Laiste

Ik vind de MX 2003 variant ook al niet zo razendsnel… al blijft Dreamweaver wel een lekker programma om mee te werken… hopelijk gaan ze niet dezelfde kant op als Quark, qua softwareproductie… GoLive… ik heb het op mijn werk wel, maar gebruik het eigenlijk nooit… is dat nou wat? Lijkt dat een beetje op Dreamweaver of moet ik mezelf dan weer helemaal om gaan scholen?

Bijdrager
    tricksel

De nieuwe GoLive is leuk, en een stuk sneller dan DreamWeaver, maar qua gebruiksgemak wint DreamWeaver het toch nog steeds bij mij.

Daarentegen zijn alle Macromedia applicaties echt BAGGER-traag op een Mac; Flash, Dreamweaver, de hele rataplan… Jammer, want als ze ook maar een schijntje halen van wat ze op een Wind-hoos doos aan snelheid hebben, zou het een veel beter pakket zijn!

Bijdrager
    Castor

Bijdrager
    TheBT

Ja net de nieuwe versie geinstalleerd en merk wel een duidelijk snelheidsverschil! Ben blij :D
    Waar het vroeger wel 3-4 seconden duurde voor ik stukje tekst uit tabel wou verwijderen, gaat dit nu bijna direct! (dit is wel bij een html opmaak met vele tabellen, zo’n 60kB en op een G4 Dual 450).
    En zo te zien onthoud Dreamweaver nu eindelijk ook al de Panels!

Het werd tijd! :mrgreen:

Bijdrager
    Laiste

Owwww dat van die panels zou een hoop frustratie schelen ja! Dat wordt je zoooo snel zat!!! *juigt!* :D

Bijdrager
    error

“En zo te zien onthoud Dreamweaver nu eindelijk ook al de Panels!”

Sprakeloos. Nooit meer gedacht dit ooit nog mee te maken.

Leest Macromedia dit forum? Dat ze nu ineens deze ochtend met die update komen.

Bijdrager
    dada1958
    ”ee”

FreeHand kent zijn eigenaardigheden (Illustrator is sinds FreeHand 10 zelfs beter).

Het was een mooi bedrijf. Doodzonde om te zien hoe ze nu hun ‘kinderen’ om zeep helpen.

Ooit met FreeHand MX gewerkt? Deze krijgt uitmuntende reviews en doet zeker niet onder voor Illustrator.
    Wel ben ik het met je eens dat Macromedia niet meer het bedrijf is dat het vroeger was; hun activation policy zuigt en ze concentreren zich voornamelijk op windows ja…

Bijdrager
    error

Ooit met FreeHand MX gewerkt?

Ja. Ik was een FreeHand-freak t/m versie 9. Versie 10 keurig gekocht: nooit mee gewerkt. Wat een drama. Klik op de spatiebalk en wacht een seconde of twee voor het pijltje in een handje veranderd.

MX en MXa lossen een hoop van de FreeHand 10 ellende op… maar sinds het verschijnen van InDesign 2 en (met name) CS raak ik FreeHand nog zelden aan.

Ik gebruikte FreeHand voornamelijk voor het ontwerpen van klein drukwerk (affiche, flyer, folder, huisstijl, mappen, omslagen etc.) en XPress voor het veel-pagina/tekst drukwerk. Dit alles komt samen in InDesign CS.

FreeHand MXa gebruik ik nu alleen nog voor echt vector-werk zoals logo’s, pictogrammen en kleine illustraties. Maar Illustrator CS neemt momenteel weer een hoop van die FreeHand-taken over. FreeHand MX 2005 heeft zeer waarschijnlijk geen zin meer.

Bijdrager
    dada1958
    ”ee”

FreeHand MXa gebruik ik nu alleen nog voor echt vector-werk zoals logo’s, pictogrammen en kleine illustraties. Maar Illustrator CS neemt momenteel weer een hoop van die FreeHand-taken over. FreeHand MX 2005 heeft zeer waarschijnlijk geen zin meer.

Daar is FreeHand oorspronkelijk ook voor gemaakt. Het heeft niet meer de allure van een versie 8. Ik kocht destijds 10 vanwege de OS X compatibiliteit en MX omdat 10 een zooitje was; nu heb ik weer een beetje het gevoel dat ik m’n oude FreeHand weer een beetje terug heb. De Auto Trace functie is nog steeds heel goed, je kunt er simpele Flash animaties mee maken; maar ook ik ga hoogstwaarschijnlijk niet naar MX 2005, ik ben als freelancer nu eenmaal gebonden aan een budget. Bovendien vind ik het nogal schandalig dat ik ’s avonds na een ‘archive & install’ van mijn systeem Macromedia moet bellen om mijn licentie weer geactiveerd te krijgen :evil:

Bijdrager
    error

Ook ik heb indertijd – na het intalleren van Panther op mijn desk- en laptop – Macromedia moeten bellen voor een her-activering. Eveneens vergeten te de-activeren voor dat ik de schijven ging wissen.

De Macromedia-clerk wilde dit ‘bij uitzondering’ wel doen. Toen ik ‘m vol verbazing vroeg of ik een volgende keer mijn licentie zou kwijtraken krabbelde hij terug – maar hij wilde wel graag overbrengen dat het heel dom van mij was om niet eerst te de-activeren. Zo ga je om met mensen die je product kopen i.p.v. downloaden en ‘registreren’ met activeringsloze pretnummers die overal rondslingeren.

Ik zit de hele ochtend al in Dreamweaver 7.0.1 te werken… alsof ik een nieuw programma heb! Openen en bewaren van documenten gaat op redelijk normale snelheid!! Het begint weer iets meer op een functioneel programma te lijken. Het zou wel fijn zijn als Macromedia in het vervolg die updaters niet met zo’n Quark-snelheid uitbrengt.

Bijdrager
    WebJ
    ”Castor”

Wellicht interessant:

http://macosx.nl/newsflash.php?id=383%5B/quote:e568bf4023%5D
    Inderdaad, na deze update loopt het allemaal weer wat sneller. Ik gebruikte Dreamweaver eerst voor de mooie kleuren als je in PHP een script schreef. Omdat MX 2004 veel te langzaam ging ben ik over gestapt naar SubEthaEdit en een deel BBEdit. Werkt perfect!

Bijdrager
    Hilde

Dremawaver is hier ook niet al te snle (windows) en heb toch een goede (zover dat kan dan) compuiter. Dusja. Volgens mij laadt hij ontzettend veel dingen die je niet gebruikt.

Bijdrager
    Castor
    ”WebJ”

…ben ik over gestapt naar SubEthaEdit en een deel BBEdit. Werkt perfect!

SubEthaEdit is magnifiek! Ik wil er eigenlijk ‘ns een artikel aan wijden.

Bijdrager
    bruno

Ik zal die update er dan maar overheen halen! thanx!:p
    De f12 functie vindt ik gewoon lekker in dreamwaever… en het overschakelen an design en code. Hopelijk een stuk sneller na de update:?

Bijdrager
    Yves

Ik ben al klant bij Macromedia sinds versie 3. De laatste versie (MX 2004) is echter een grote teleurstelling geweest voor mij door de vele bugs en het snelheidsprobleem.De nieuwe update is een verbetering maar was hier echt een half jaar voor nodig om deze uit te brengen ?

Te laat voor mij in ieder geval want ik heb ondertussen Golive Cs aangekocht en ben hier zeer tevreden over.

19 berichten aan het bekijken - 1 tot 19 (van in totaal 19)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.