21 berichten aan het bekijken - 1 tot 21 (van in totaal 21)
  • Q:
    Bijdrager
    luckske

dreambox & mac

Hallo ik woon in fr en aangewezen op sateliet verbinding voor TV. De Dreambox (dreambox.de) lijkt daarvoor de ideale oplossing (gebaseerd op Linux). Heeft iemand ervaring met het het opzetten van de communicatie tussen een dreambox en een mac via ethernet of airport? (ibook of imac). Is het uberhaupt mogelijk?

Greetz

Bijdrager
    Jan van Arkel

Ja hoor. Werkt uitstekend.

Ik gebruik CaptainFTP om bestanden van de mac naar de droomdoos te halen (en andersom). Sinds kort is er zelfs een specifiek droomdos pakketje zodat je images kunt uploaden, films kunt downloaden (als je een harddisk in je droomdoos hebt). De .ts bestanden zijn af te spelen met VLC op de mac etc.

Met Terminal kun je een telnet sessie opzetten etc.

Als je specifieke vragen hebt hoor ik het wel.

Jan

Bijdrager
    M-Jay

Hé hallo,

Ja hoor gaat perfect, ik gebruik zelf Fetch om te FTPen en Ggrab met Sserver om direct naar mijn MAC HD (NFS) te streamen (opnemen), ik heb dus geen HD in mijn Dreambox. Van deze files kan je gelijk een DVD branden. Je hoeft met de nieuwe images gelukkig niet meer te FTPen om de sleutels te plaatsen gaat nu gewoon via internet update.

Voor meer info over de Dreambox kan je kijken op Sat4All.

Greetz,
    M-Jay

Bijdrager
    Jan van Arkel
    Bijdrager
    luckske

Tx!

Het klinkt allemaal ingewikkeld.. maar positief! Als het zover is kom waarschijnlijk met gedetailleerd vragen terug..

Eerst de dream box in huis halen..

Bijdrager
    M-Jay
    ”Jan

Leuk draadje op http://www.macuser.de/forum/showthread.php?s=&threadid=12096

Jan

Houdt er rekening mee dat dit draadje over de dBoxII gaat en niet over de Dreambox, veel dingen zijn hetzelfde maar bij de Dreambox gaat het alleen meestal wat makkelijker.

Sserver starten op je MAC dan gewoon op je Dreambox AB op ngrab drukken als je iets wilt opnemen that’s it.

M-Jay

Bijdrager
    Jan van Arkel

Ik vond een leuke app voor de Mac: DreamXman.

Daarmee kun je de firmware updaten, backup en restore, recordings ophalen van de droomdoos, settings ingeven etc.

Erg leuk allemaal. Maar helaas kan ik het pakketje niet meer terug vinden… ook niet met google en zo. als iemand het hebben wil, wil ik het wel mailen…

Ik ben het met je eens dat Sserver en ngrab niet helemaal Mac tools zijn. Daarom als alternatief: http://www.alfanet.it/squared5/mpegstreamclip.html

Dan kun je een recording zelf omzetten (en de reclame eruit halen op de oude vertrouwde Apple manier) met Apple tools.

Jan

Bijdrager
    M-Jay

Nog een tool!

http://macinside.kicks-ass.net/

DreamStreamX

• Stream MPEG over the Network.

• Record MPEG Stream.

• Compile your Settings.

• Show EPG Data.

• Program Timers.

Bijdrager
    M-Jay
    ”Jan

Ik vond een leuke app voor de Mac: DreamXman.

Daarmee kun je de firmware updaten, backup en restore, recordings ophalen van de droomdoos, settings ingeven etc.

Erg leuk allemaal. Maar helaas kan ik het pakketje niet meer terug vinden… ook niet met google en zo. als iemand het hebben wil, wil ik het wel mailen…

http://supiter.free.fr/DreamXman/

Here you go :D

Bijdrager
    M-Jay

The list of programs for the dreamox and Mac OS X keeps on growing:

Mac Dream Control (MaDreCo) ( http://www.kiki-net.de/lorbetzki/madreco.zip ) can be used to control the dreambox, flash firmware grab video streams etc.
    Its still in pre-alpha stage.

Staat allemaal op Sat-industry.

Bijdrager
    Jan van Arkel

Geweldig! Wordt alleen maar mooier!

Bijdrager
    Bert

Misschien ietsie pietsie off-topic, maar wat zijn zoal de kosten van Internet via de sateliet en welke provider.
    Ik vraag dit omdat ik in het verleden ook wel geinteresseerd was in de Dreambox met alle mogelijkheden zoals Internet via de sateliet.

Bijdrager
    Jan van Arkel

Ligt er aan wat je wilt.

Canal Plus is de enige aanbieder in NL, http://www.canalplus.nl/. Je kunt je op verschillende commerciele pakketten abonneren (vanaf 15 euro per maand). Daar zitten dan onder meer de Canal + zenders in (en allerlei andere encrypted zenders). Leuk nu het voetbalseizoen weer begint…

Canal+ geeft daarnaast ook de publieke zenders door (NL1, 2, 3, BVN en zo) en ook de commerciele stations RTL4, 5, Net5, Yorin, Veronica, FoxKids, SBS6 en zo. Hier heb je een smartcard voor nodig van Canal Plus. Dat kost je geloof ik 15 euro per jaar. Daarmee kun je dus de bovenstaande ‘vrije’ zenders mee ontvangen.

Met de Droomdoos en wat gehobby kun je je dat smartcardje besparen en alles in de (linux) software regelen. Ook kun je allerlei andere (vrije) zenders uit de lucht plukken, zeker als je schotel ook nog draaibaar is. Op deze manier wordt het echt een leuke hobby.

Dan heb je natuurlijk de kosten van de Droomdoos en de schotel zelf. Er zijn een paar verschillende modellen, met nieuwe in aantocht. Verdere kosten zijn er niet… O ja, het is wel practisch om een harddisk in te bouwen, dan kun je daarop programma’s opnemen. Maar dat kan eventueel ook op je Mac.

Een belangrijk nadeel wat je je moet realiseren is dat je met een satellietontvanger maar naar 1 programma tegelijkertijd kunt kijken. Dus als je familie 3 tv’s heeft moet iedereen verplicht meekijken naar hetzelfde programma (de enige optie is dan extra satellietontvangers en schotels). Dus ook niet 1 programma opnemen en een ander programma bekijken… Sommige satellietontvangers en schotels hebben een dubbele kop, waardoor dat aantal van 1 opgehoogd wordt naar 2 (dus 2 programma’s tegelijkertijd). De Droomdoos heeft met de juiste software ook wat mogelijkheden om tegelijk op te nemen en te kijken.

Persoonlijk zou ik (vanwege het genoemde nadeel) liever een kabelaansluiting willen… maar dat kan bij ons in de regio niet.

Bijdrager
    M-Jay

Voor de MAC OSX gebruikers heeft Dreambox Sjerom een nieuwe downloadsectie met de tools die hier zijn besproken.:)

Greetz,
    M-Jay

Bijdrager
    maceddy

Schop!! Hmm, vreemde afdeling waar ie staat trouwens:P

Hier sinds kort een Dreambox 5620..
    Errug leuk dingetje, ook met dat streamen enzo, maar dat verschilt ook per image…
    Zo ben ik er tot nu toe 1 tegengekomen die het kan.. De huidige H*dra die er inzit (waarbij het * voor een ‘y’ staat :P) werkt het bijvoorbeeld ook niet.

Maar:

Ik wil een bepaalde map als NFS sharen, zodat ik deze op de Dreambox kan mounten…
    De software die er nu inzit kan namelijk NFS aan, maar ik kan nergens een NFS share optie ontdekken in Mac OS X. Ik heb iets geprobeerd met NFS Manager, maar das een butt programma…

Wie o wie?? Lijkt me leuk (al was het maar om te testen) om naar mn HD op te kunnen nemen met Ngrab.

Bijdrager
    maceddy
    Bijdrager
    checky

Ik kan helaas de stream van mijn dreambox niet werkend krijgen op m’n mac. Het liefst zou ik deze in Safari bekijken. De browser komt met een melding dat hij de plugin niet kan vinden…..
    De pagina ‘WEB-X-TV’ bevat materiaal met het MIME-type ‘application/x-vlc-plugin’. Er is geen plugin geïnstalleerd voor dit MIME-type, waardoor het materiaal niet kan worden weergegeven.

Als ik echter een losse streamfile video.m3u naar vlc sleep krijg ik wel beeld en geluid…. Ik heb de plugin geinstalleerd door dubbel te klikken en dan het installatieprogramma te doorlopen…. Als ik op WEB-X-TV mijn muispointer hou dan geeft hij het volgende aan “script webxtv(%22firefox%) uitvoeren. Kent de dreambox safari niet?

Dit zijn de gegevens van mijn dreambox:
    Linux Kernel Linux version 2.6.9 ([email protected]) (gcc version 3.4.4) #1 Wed May 30 22:37:35 CEST 2007
    Firmware release 3.6.0, 31.05.2007
    FP Firmware 1.06
    Web Interface 6.0.2-Expert

Bijdrager
    checky

bump, niemand?

Bijdrager
    k-the-ripper

Ik heb een dreambox 7020-s met een PLI-image erop.
    Verschijnt gewoon in de finder onder ‘gedeeld’.

Met MPEGStreamclip kan ik opnemen naar de mac of normaal TV kijken.

Bijdrager
    Snowgasm

Ik kan via Safari gewoon streamen van mijn beide dreamboxen (7025+ en een 600PVR).

Gewoon naar de webinterface gaan en zorgen dat VLC het gedownloade bestand oppakt. (doet hij bij mij automatisch).

Bijdrager
    maca
21 berichten aan het bekijken - 1 tot 21 (van in totaal 21)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.