21 berichten aan het bekijken - 1 tot 21 (van in totaal 21)
  • Q:
    Bijdrager
    Synapse88

Dr.Bott Mini DisplayPort-naar-HDMI

Hoi,

Ik was op zoek naar een adapter van mini displayport naar hdmi en kwam op de applestore op dit product terecht: http://store.apple.com/be-nl/product/TX175ZM/A?mco=MTQ0NzAwODQ omdat apple blijkbaar zelf zo geen adapters maakt. Nu voreg ik mij af of via deze hdmi aansluiten dan tevens het geluid wordt gestuurd en of dit een goed product is.

Alvast bedankt

Bijdrager
    readefries

Displayport ondersteund audio, alleen heeft apple dit pas in april 2010 toegevoegd aan macbooks pro’s.

Dus het hangt van je machine af:D

Bijdrager
    Anszje

Ik heb bij de iCentre een mini display naar hdmi gekocht en daar zat ook nog een usb aan vast zodat het geluid ook mee gaat. Ik vind het een super product! Geluid is mooi, beeldkwaliteit is goed.

Bijdrager
    Synapse88

Ik heb een MacBook Pro 13″ 2010 dus normaal gezien ondersteunt die audio, echter de vraag of dit accessoire dat ook doet

Bijdrager
    Lexis

Die heb ik en die doet dat nog niet. Griffin heeft wel al een adapter die geluid meestuurt.

En voila, dit is m:
    http://www.griffintechnology.com/products/video-display-converter

Bijdrager
    1984

Dr. Bott Mini DisplayPort met USB Audio naar HDMI Adapter

Kabels van de mini DisplayPort naar HDMI, maar nu dan ook met geluid er bij.

In 2 verschillende versies:

15353: Mini DisplayPort + USB audio naar HDMI Adaptor of
    15283: Mini DisplayPort + Optical Audio

Video
    • HDMI 1.3b (f) – Video uit & Audio uit
    • Mini DisplayPort 1.1a (m) – Video in
    • Werkt met alle computers met een mini DisplayPort
    • Ondersteund Full HD (1080p, 1080i) and HD Ready (720p)

Audio (Pro-versie 15283)
    • Apple Mini Jack Optical Audio invoer (mini Toslink jack)
    • Alle audio formaten ondersteund door HDMI, inclusief:
    • 5.1 LPCM Audio (uncompressed)
    • 5.1 DTS Digital, Dolby Digital Audio (compressed)
    • USB word alleen gebruikt voor de stroomtoevoer

Audio (USB-Version 15353)
    • USB 2.0 Audio – Stereo only (2.0 uncompressed LPCM)

Bijdrager
    Yeti

O shit, met dat product moet je echt heel erg oppassen! Vooral niet kopen..

Ik heb tijdje geleden diezelfde kabel gekocht, ook omdat ik geluid wilde via m’n MBP 13” mid 2010. Toen hij alleen beeld bleek te doen en geen geluid, heb ik gebeld met klantenservice, omdat bij de support pagina’s van iig de NL en de US site ook nog word verwezen naar dit product omdat hij dit juist zo enorm goed zo doen. Uiteindelijk bleek dat Apple een ouder model van hetzelfde kabeltje verkoopt, die geen geluid ondersteunt. Heb toen m’n geld teruggekregen enzo, maar ik wil je het gezeik besparen.

In plaats daarvan kan je bij amazon een wel werkend kabeltje kopen: http://www.amazon.co.uk/DisplayPort-Adapter-Converter-Cablesson®-Unibody/dp/B002WSM2N6/ref=sr_1_1?ie=UTF8&s=electronics&qid=1281295478&sr=1-1 , deze werkt sowieso, heb ‘m nu zelf ook.

Bijdrager
    Mr Macintosh
    Bijdrager
    Yeti

Ja tuurlijk, genoeg opties, maar dit was een voorbeeld waarvan ik zeker was dat hij werkte.

Bijdrager
    1984

Dr. Bott Audio & mini DisplayPort naar HDMI Adapter Pro
    Waarom Pro?
    Eenvoudige USB Audio Adapters kunnen ook video en audio (alleen stereo) in één enkele HDMI-kabel naar de TV leiden.
    Bij digitale audio van de Pro Adapter wordt het audiosignaal daarentegen 1:1 digitaal aan het HDMI-apparaat aangeboden. Hieerdoor worden alle gangbare gecomprimeerde (Dolby) en ongecomprimeerde (LPCM) audio formaten voor 2.0, 2.1, 5.1 etc. ongemodificeerd naar de luidsprekers geleid; zoals ook in professionele toepassingen en door ambitieuze thuisgebruikers wordt verlang
    Dr. Bott Audio en mini DisplayPort naar HDMI Adapter Pro

Bijdrager
    eroplos

Ik heb vandaag deze besteld: http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.34025
    Ik heb hem nog niet binnen, maar volgens reviews op de site zelf zou deze geluid moeten leveren over HDMI.
    En als hij geen geluid geeft, what gives, de kabel kost maar $12,66 en de verzendkosten zijn gratis!
    En die van Dr. Bott doet het niet nee, ik heb hem zelf ook gehad, maar heb hem terug gebracht omdat hij geen audio support.

Bijdrager
    xionix

dr bot 1 en 2 (2 voldoet aan de eisen van apple om audio te verzenden en staat op de verpakking ook vermeld) werken beide niet heb ze beide uitgeprobeerd en helaas een miskoop aan gehad.

Bijdrager
    eroplos

Die adapter die ik op Dealextreme besteld had, heb ik net binnen gekregen en hij doet het goed!! Plus geluid doet het over HDMI!!!

Bijdrager
    Synapse88

dankjewel voor de update eroplos, denk dat ik me er ook zo eentje ga aanschaffen.

Bijdrager
    xionix

Voor de mensen die er misschien nog een zoeken kijk bij je lokale MM, de c-blocs hdmi adapter kan tegenwoordig ook beide perfect. Heb er nu zelf ook een.

Bijdrager
    The JM

Weet iemand wat de juiste kabel is om mijn MacBook Pro (de eerste unibody, is dat 2008?) aan de tv aan te sluiten inclusief audio? Die Dr. Bott Pro is me iets te duur.

Bijdrager
    eroplos

Alleen de nieuwste generatie (april 2010) support audio via HDMI over de mini-display-port. Je zou dan moeten kijken naar een product dat geluid via de headphone jack haalt. Dan zou je dus op zoiets als dit uitkomen: http://www.drbott.net/product/9601-MDOP/
    Ik zou gewoon een mini-display port naar hdmi via Deal Extreme kopen (is lekker goedkoop en werkt goed) en met een mini-jack <-> mini-jack kabel je audio aansluiten;) Is het goedkoopst en werkt wss het beste!

Bijdrager
    The JM

Bedankt voor je reactie. Ik heb een kabel op dealextreme besteld. Hoelang was de kevertijd bij jou?

Bijdrager
    Habiel

Werkt de audio gedeelte van de DealExtreme kabel ook bij een MacBook uit 2009?

Bijdrager
    eroplos

@Habiel nop, zo ver ik weet werkt geluid over HDMI pas vanaf de MacBook Pro van mid 2010.

Bijdrager
    Sylvester

Ik heb diezelfde kabel besteld voor m’n Mac mini als mediacenter. Misschien vraag je je af waarom ik die kabel nodig heb, want er zit een HDMI poort op.
    Ik heb hier de nieuwste Mac mini (4.1). Deze geeft het gekende probleem dat de Mac raar begint te doen als je de HDMI (rechtstreeks op de Mac ingestoken) onderbreekt door bijvoorbeeld de AV receiver of de TV af te schakelen.
    Frontrow klapt dicht, en de finder begint raar te doen. Niets werkt nog normaal. Het probleem is gekend bij Apple.

Met deze mini-display naar HDMI kabel zou dit probleem van de baan zijn.
    Vandaar dat ik deze kabel heb besteld.
    Het werkt inderdaad, beeld is prima, en er is geluid.
    Maar….
    ik heb hetzelfde probleem als voorheen, met de HDMI rechtstreeks in de Mac mini : ik heb enkel stereo geluid.
    Toen had ik dit truukje toegepast :
    http://www.cod3r.com/2008/02/the-correct-way-to-enable-ac3-passthrough-with-quicktime/
    en daarna had ik dolby surround via de ingebouwde HDMI poort.
    Maar nu met deze mini-display naar HDMI-kabel lukt dat truukje niet. Ik blijf gewoon stereo geluid houden.

Weet iemand hier raad?

21 berichten aan het bekijken - 1 tot 21 (van in totaal 21)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.