5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:
    Bijdrager
    Pivni Pes

Draytek Vigor2830Vn firmware update

Ik wil mijn router updaten met nieuwe firmware, hiervoor heb ik van de site van Draytek de laatste firmware gedownload en de update tool voor OSX.
    Maar op een of andere manier krijg ik telkens de melding “this file doesn’t exist”
    Maar deze staat wel op mijn bureaublad (v2830_a_336.all)
    IP adres van de router is ook goed ingevuld, en in de router is TFTP server aangezet,dus ik snap niet echt wat er mis gaat.
    Op de site van Draytek staat wel hoe je moet upgraden, maar ik krijg niks gevonden over dit probleem.

Bijdrager
    bitsflew

Geen idee wat de oorzaak is maar waarom zo moeilijk doen?

Je kunt ook upgraden met de browser!

Maintanance Menu
    Firmware Upgrade
    Web Firmware Upgrade

Bijdrager
    Pivni Pes

Dat klopt, maar om een of andere reden pakt hij dat ook niet.
    Krijg dan de melding “Firmware file name is invalid, please check!”
    Maar de bestandsnaam “v2830_a_336.all”, heb ik niks aan verandert.

[edit]
    Lekkere slimme vogel ben ik toch weer, ik heb de 2820, en ik heb firmware voor de 2830 gedownload, logisch dat het dan niet lukt.
    [/edit]

Bijdrager
    bitsflew
    Pivni op 26 maart 2011

Dat klopt, maar om een of andere reden pakt hij dat ook niet.

Krijg dan de melding “Firmware file name is invalid, please check!”

Maar de bestandsnaam “v2830_a_336.all”, heb ik niks aan verandert.

[edit]

Lekkere slimme vogel ben ik toch weer, ik heb de 2820, en ik heb firmware voor de 2830 gedownload, logisch dat het dan niet lukt.

[/edit]

Als je voip gebruikt zou ik even wachten met het installeren van de laatste 2820 firmware want de nummerherkenning werk niet meer in die versie!

In de meest recente beta is dat opgelost maar die is nog niet vrijgegegeven.

Bijdrager
    Pivni Pes

Nee, ik gebruik geen VoIP, dus dat is niet zo’n probleem, alleen denk ik dat de router het hoekje om is.
    Hij deed al een paar dagen raar, dus uiteindelijk dacht ik, laat ik de firmware maar eens updaten, hij deed het toch al beroerd dacht ik, wellicht is dit de oplossing.
    Maar naar de eerste keer opstarten, zat er geen leven meer in, resetten werkte ook niet.
    Dus ik denk dat ik toch een nieuwe moet kopen.
    Ik heb nu een oude router onder de stof vandaan gehaald, maar hier zit geen WAN poort en VPN op.

[edit]
    toch weer aan de gang gekregen via deze link –> http://www.dd-wrt.com/wiki/index.php/Recover_from_a_Bad_Flash
    [edit]

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.