3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Q:

Bijdrager
    pschaik26

Drafts blijven na crash mail app niet langer bewaard

Sinds een maand of 2 heb ik een vervelend probleem: Elke keer als Mail App crasht, zo’n eens per 2 dagen, blijft de mail die op dat moment aan het opstellen ben niet bewaard. Dat was vroeger anders. Als ik Mail App opnieuw startte, kreeg ik de mail die op dat moment aan het tikken was terug. Nu niet, het mailscherm is blanco en dan kan ik weer van voren af aan beginnen. Nu typ ik mails daarom eerst in pages en daarna kopieer ik ze naar mail app maar eigenlijk wil je dat niet. Wie weet wat er aan de hand is? En hoe je dit oplost? Het crashen van Mail app gebeurt vaak als ik de verzendknop indruk, super irritant want dan ben je dus net klaar en mag je helemaal opnieuw beginnen.

Bijdrager
    hendrik ijzerbroot

Dat na een crash die tekst weg is is op zich niet zo vreemd. Maar hier bij mij crash’t Mail juist nooit dus moet je zoeken naar de oorzaak van die crash. Je zou om te beginnen in de map “preferences” in je bibliotheek het voorkeurbestand “com.apple.mail.plist” kunnen verwijderen en in de map “caches” (ook in je bibliotheek) de map “com.apple.mail”. Verplaats beide even naar de desktop en test Mail uit. Hielp dat niet dan kun je beide eigenlijk weer terugplaatsen.

Bijdrager
    pschaik26

Dank je wel!

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.