10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Q:
    Bijdrager
    iMarkb

Draadloze (Wifi) externe harde schijf kopen

Hallo,

Ik ben sinds kort op zoek naar een externe harde schijf om back-ups op te maken. Aangezien ik niet veel ruimte heb op mijn bureau, zou ik hem dus graag draadloos (via Wifi) willen laten werken. Ik heb al flink rondgekeken op internet, maar ik kan niet echt harde schijven vinden die met Wifi werken… Zou iemand mij hieraan kunnen helpen? En welke merken werken goed samen met Mac? Ik heb wel eens wat gelezen over LaCie in iCreate, is dat een aanrader?

Alvast bedankt!

Groeten Mark

Bijdrager
    verwijderd-profiel

hallo,
    ik weet niet wat je budget is, maar deze werkt perfect met je Mac:)

Bijdrager
    iMarkb

Ohja, sorry, ik ben wat dingetjes vergeten te vermelden. Het moet 2 of het liefst zelfs 3 TB zijn en m’n budget ja… Sowieso niet boven de 300 euro. Maar die Time Capsule had ik wel gezien, maar als je de beschrijving dan leest, zit er dan ook een draadloosnetwerksysteem in? Dat stukje begrijp ik niet helemaal. Als ik het zo lees, lijkt het voor mij net of ie als een router werkt, is dat zo?

Bijdrager
    verwijderd-profiel

dat klopt, het zendt draadloos internet uit op 2.4 en 5 ghz

http://store.apple.com/nl/product/MD032Z/A/Time-Capsule-2TB dit is de nl site, misschien wat makkelijker..

Bijdrager
    TheBigZ

Tip: koop een NAS.
    http://tweakers.net/pricewatch/cat/685/nas-behuizingen.html
    en stop daar een 2TB of 3TB schijf in.
    Een NAS sluit je aan op je router. Vervolgens kun je via WiFi bij de data.

Een 3TB schijf heb je voor circa €160, en een goede 2-bay NAS kost ongeveer hetzelfde bedrag. (Met een 2-bay NAS heb je nog ruimte voor een eventueel later aan te schaffen tweede schijf.)

Een goede NAS (bv Synology) werkt ook goed samen met Time Machine op de Mac.

Bijdrager
    iMarkb

Zo’n NAS vind ik niet echt mooi staan in huis en ik betwijfel het gemak daarvan, maar desondanks bedankt voor je inbreng.

En een Time Capsule is erg mooi. Het enige wat ik me afvraag is of deze op de modem moet zijn aangesloten of kan je hem willekeurig in je huis in een stopcontact doen en dan werkt hij? Dat wil ik eigenlijk hebben, maar als ik het zo lees, is dat niet mogelijk? En de internetfunctie, versterkt die dan het wifi-signaal of begrijp ik dat verkeerd?

Bijdrager
    stavos

Willekeurig in huis aansluiten werkt ook, mits je de instellingen goed zet.

Bijdrager
    TheBigZ

Mooi staan in huis?

Zo’n NAS zet je bij voorkeur in de meterkast, dichtbij je router.:lol:

Je betwijfelt het gemak ervan? Als je zo’n ding eenmaal hebt wil je niet anders meer.

Bijdrager
    iMarkb

@Stavos

Oke. Maar is dat gewoon op de normale manier in te stellen of moet je hiervoor via een omweg van alles gaan wijzigen (codes enz.)?

Bijdrager
    iMarkb

@TheBigZ De router staat niet in de meterkast. Op de plek waar de router staat is helaas geen ruimte meer…

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.