6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:
    Bijdrager
    Passiew

Draadloze verbindingen

Beste Mensen,

Ik hoop dat iemand mij kan helpen! Ik maak gebruik van WIFI en als ik thuis ben probeert mijn router gebruik te maken met
    het draadloze netwerk van mijn werk! Nu is dit niet zo handig dus nu mijn vraag hoe kan ik ervoor zorgen dat hij altijd de
    verbinding van thuis gebruikt?

Vraag 2 is ik zie thuis en mijn buren ook het netwerk van mijn werk terwijl mijn werk 8km hier vandaan is!?

Dit vind ik heel vreemd snap dus niet hoe dit kan iemand hier ook evt een oplossing voor?

Gr, Pascal

Moderator
    Strifer

je router probeert gebruik te maken van het draadloze netwerk van je werk!? je eigen router is/zorgt voor je thuis netwerk. het is me niet helemaal duidelijk wat er mis is/gaat?

in welk scherm zit je te kijken? ik vermoed namelijk dat je in een scherm zit te kijken binnen je netwerk instellingen bij geavanceerd… en daar staan gewoon de netwerken die je mac onthoudt. dat is normaal. sleep gewoon je eigen verbinding naar plekje 1 op de lijst en je werk op plekje 2 – dan zou het gewoon moeten werken.

Bijdrager
    Passiew

Nou het zit zo als ik mijn laptop dicht klap en daarna weer open dan staat hij standaard op mijn werk netwerk.
    Nu zou je denken dat dat een kwestie is van mijn thuis netwerk op standaard te zetten maar ik zie thuis en de buren ook het netwerk van mijn werk terwijl dat 8 km hier vandaan ligt!

Snap je me nu?;)

Gr, Pascal

Moderator
    Strifer

Nee, eigenlijk nog steeds niet. Welk scherm zie je nou eigenlijk en wanneer? Een klein schermpje wanneer je je laptop open klapt?

Bijdrager
    mark-a-mac

@Passiew
    Vertel eens wat meer over je laptop, je router en overige netwerkspullen en over je instellingen!
    (ik vind het wel knap dat je een netwerk 8km verderop kunt zien… maar misschien heb je wel een VPN via een USB-modem en je Mac op internetdelen via AirPort staan, en dan gaat dat wel lukken…)

Bijdrager
    Passiew

Ik heb dus een macbook en heb thuis een apple router. Als ik thuis ben dan heb ik geen internet zodra ik mijn laptop open klap! Dan kijk ik rechts bovenin dan staat daar het netwerk waar hij verbinding mee heeft en dat is mijn werk wifi. Dan moet ik mijn thuis netwerk opzoeken en dan heb ik gewoon weer internet. Als ik met mijn telefoon ga zoeken naar draadloze netwerken dan zie ik ook mijn werk wifi. Nu zou je denken dan staat die misschien nog in je computer of in je mobiel, maar iedereen in mijn straat ziet mijn werk internet.

Snap dat dit een beetje een raar iets is en ik kom er ook niet uit;)

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.