6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:
    Bijdrager
    Switched

Draadloze verbinding via Airport Extreme extreem traag

Ik maak al een lange tijd met veel plezier en zonder klachten gebruik van een draadloos netwerk wat via een Airport Express loopt. Sinds kort is het echter praktisch onmogelijk om hiervan gebruik te maken. Het internet is ontzettend langzaam (denk aan 2min om omt.nl te laden) en krijg ik heel vaak een uitroepteken te zien in mijn Airport tekentje in de taakbalk. Als ik via een ethernet kabel verbinding maak is er niks op de snelheid aan te merken. Weet iemand wat hiervan de oorzaak kan zijn? Ik ving ergens ook op de er een kinderziekte in OSX Lion zat waardoor het internet niet goed kan werken, klopt dit?

Bijdrager
    arjankamp

Heb je de extreme al een reset gegeven?

Als dit niet werkt, dan handmatig een ander kanaal kiezen om te gebruiken voor je WIFI. Als er in je omgeving veel andere wifi netwerken zijn, dan kan het storing geven. Andere wifi apparaten, maar ook draadloze telefoons en magnetrons maken gebruiken van radiokanalen.

Ga hiervoor naar programma’s – hulpprogramma’s – airportconfiguratie programma. Klik op je airport extreme, dan op handmatige configuratie, klik dan op tab draadloos en zet je radiokanaal op handmatig en voer een ander kanaal in bijvoorbeeld 1. Klik op op gereed en daarna op werk bij. Het kan wat experimenteren zijn welk kanaal het beste is.

Bijdrager
    arjankamp

ik bedoel bij extreme = express :sarcastic: (niet goed gelezen, maar werkt hetzelfde!)

Bijdrager
    Hansi2124

Je kan proberen of het helpt om via het waaiertje de wifi uit te schakelen en na ruim 1 minuut weer aan.

Bijdrager
    Switched

Allemaal niet gelukt, helaas. Heb toch sterk het gevoel dat dit probleem iets met mijn Lion upgrade te maken heeft. Kom via google erg veel berichten tegen van mensen die hetzelfde probleem hebben…

Bijdrager
    arjankamp

Ik had dit ook met mijn sitecom router. Nu een timecapsule en geen problemen meer. Eerst nog wel met de TC, maar na herinstellen van kanalen werkt het weer keurig zoals het hoort. Met Lion heb ik geen problemen met WIFI.

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.