9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Q:
    Bijdrager
    Novix

Draadloze verbinding verzwakt regelmatig

Hoi

Ik heb de laatste week een vrij irritant probleem. Ik heb nu ongeveer 2 maanden mijn Macbook Pro, en gebruik hem op mijn kamer. Op het internet gaan doe ik via een draadloze router (Buffalo Air Station G). [size=9:57ded26ed7]De details ervan ken ik niet, maar volgens mij zijn deze ook niet van belang.[/size:57ded26ed7]

Wat gebeurt er nu? Ik zit rustig op het internet, en elke +/- 5 minuten zakt het signaal van mijn Airport van 4 naar slechts 1 streepje. Ik schakel hem dan uit, daarna direct terug in, en dit helpt; voor 5 minuten.

Volgens mij ligt het aan mijn laptop. De voorbije 2 maanden deed hij het perfect, en mijn broer met zijn Sony Vaio heeft geen problemen. Ik heb de router al meermaals gereset, maar dit hielp niet.

Weet iemand hoe dit op te lossen valt?

Groeten,
    Klaas

Bijdrager
    Pieterr

Heb je de suggesties (bv last van netwerken van de buren) die genoemd worden in het sticky van Zerk al bekeken?

Bijdrager
    KingAchille

Misschien heb je de AirPort ingesteld op b/g netwerk (of n) en gebruikt je broer z’n Vaio enkel b en trekt daarmee het bereik naar beneden? Check je instellingen eens van de AirPort…
    Mvg,

Bijdrager
    edoceoict

Dit is overigens geen onbekend verhaal voor mijzelf. Mijn vrouw heeft een MacBook Air waar dit euvel zich ook voordoet. Met name met Draytek apparatuur, apple is fantastisch… draytek ook maar samen een ramp.

Controleer of je dit probleem ook hebt met andere draadloze netwerken. Je hebt eventueel wel een vriend of buurman die je wel even wil helpen testen. Het is niet te achterhalen en apple winkels weten er ook verder niks mee te doen. Bepaalde modellen hebben nou een maal een probleem.

Succes

Cheers! :apple:

Bijdrager
    TRM

Ik berichtte eerder over een vergelijkbaar probleem, zie deze draad: http://forum.onemorething.nl/viewtopic.php?t=134185

Samengevat: ik heb een MacBook met een slechte draadloze verbinding, van alles geprobeerd, geen verbetering. De leverancier zegt dat er niks aan de hand is met de Macbook. Patstelling dus en geen zicht op een oplossing. Behoorlijk balen.

Helaas kan ik je dus geen oplossing geven.

Bijdrager
    sven-

Zo’n verzwakking kan aan een heleboel dingen liggen:

– storing van buitenaf (magnetron, DECT telefoons, buren die ook Wi-Fi gebruiken)
    – slecht werkende router
    – slecht signaal van provider afkomstig
    – probleem in de Mac zelf
    – softwarematig
    – …

Bijdrager
    David-Andrew
    ”sven-“

Zo’n verzwakking kan aan een heleboel dingen liggen:

buren die ook Wi-Fi gebruiken
    – …

Ik heb 5 buren (ruitjeshuis/blok) met allemaal wifi (soms tot 8 netwerken), kan dat de oorzaak zijn (ja denk ik).

Zal het schelen als ik Apple netwerk aparatuur haal?
    Dat is dan allemaal op n wifi gebaseerd, dat zal niet iedereen hebben, en misschien zowieso stabieler?

Bijdrager
    sven-

De meeste mensen gebruiken nog Wireless G (dus op 2,4 GHz). Als je een router koopt die N ondersteunt (hoeft niet perse een Apple router te zijn) kun je ervoor kiezen alleen gebruiken te maken van de 5 GHz frequentie die momenteel nog bijna niet wordt gebruikt, en waardoor je (bijna) geen last hebt van je buren, maar gelukkig ook geen last meer van DECT telefoons, magnetrons en andere apparaten die met 2,4 GHz werken.
    Daar komt nog eens het voordeel bij dat Wireless N een hoger bereik heeft (en een hogere max. netwerksnelheid die je er overigens alleen met gegevensoverdracht – geen internet – uithaalt).

Bijdrager
    David-Andrew
    ”sven-“

De meeste mensen gebruiken nog Wireless G (dus op 2,4 GHz). Als je een router koopt die N ondersteunt (hoeft niet perse een Apple router te zijn) kun je ervoor kiezen alleen gebruiken te maken van de 5 GHz frequentie die momenteel nog bijna niet wordt gebruikt, en waardoor je (bijna) geen last hebt van je buren, maar gelukkig ook geen last meer van DECT telefoons, magnetrons en andere apparaten die met 2,4 GHz werken.
    Daar komt nog eens het voordeel bij dat Wireless N een hoger bereik heeft (en een hogere max. netwerksnelheid die je er overigens alleen met gegevensoverdracht – geen internet – uithaalt).

Goeie tip, als dit niks wordt haal ik een n router, thanx.

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.