30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 30)
  • Q:
    Bijdrager
    Rayel

Draadloze router zonder draadloos graag (heel stom)

Misschien hele stomme vraag. Maar weet iemand een draadloze router met gigabit ethernet waarbij je de draadloze zender kan uitzetten.
    Kan dat met airport extreme.

Mijn moeder zegt namelijk dat zij last heeft van wifi straling.

Maar ik wil wel af en toe draadloos internet hebben, voor gesprekken met klanten (werkt niet met al die kabels), werken in de zon en af en toe via voip bellen met mijn iphone (als mijn tegoed weer eens op is).
    Als ik draadloos heel af en toe aan zet heeft ze er geen last van zegt ze.

Bijdrager
    diotav

Dat kan inderdaad met de Airport Extreme.

Bijdrager
    Rolf

Je kunt bij de meeste routers de radio-functie uitzetten volgens mij. Ik heb zo’n Fritz! ding van xs4all gekregen, maar gebruik een extreme (op n) voor het wireless gedeelte.

Bijdrager
    sven-
    ”Rayel”

:| Hoe kan dat?:?

Bijdrager
    roblovemac

even voor de duidelijkheid dat bestaat niet medisch last hebben van wifi straling
    het zit allemaal tussen de oren als ze dat denkt

Bijdrager
    prullenbak

Mag je radio luisteren thuis? :?

Bijdrager
    MacMeijers

inderdaad “gevalletje tussen de oren”. Test maar een keer door ‘em uit te zetten en te checken bij je moeder.

Bijdrager
    Dr. Maddox

Wie zegt dat de TS zijn moeder dit vanwege gezondheidsredenen vraagt?! Wie weet heeft ze bij andere apparaten last van storing bijvoorbeeld?

Bijdrager
    Hansi2124
    ”Rayel”

Dan kan ze maar beter niet naar buiten gaan. En ook niet binnen blijven.

Bijdrager
    sven-
    ”Dr.

Wie weet heeft ze bij andere apparaten last van storing bijvoorbeeld?

Andere apparaten? Zoals? Andere apparaten die gebruik maken van 2,4 GHz EM-straling zijn magnetrons en DECT-telefoons, en beide hebben geen last van WiFi straling.

En anders maak je toch gebruik van de 5,0 GHz stand? Zijn alle “problemen” opgelost..

Bijdrager
    Dr. Maddox
    ”sven-“
    ”Dr.

Wie weet heeft ze bij andere apparaten last van storing bijvoorbeeld?

Andere apparaten? Zoals? Andere apparaten die gebruik maken van 2,4 GHz EM-straling zijn magnetrons en DECT-telefoons, en beide hebben geen last van WiFi straling.

En anders maak je toch gebruik van de 5,0 GHz stand? Zijn alle “problemen” opgelost..

Toch moet ik mijn airport router (airtunes router) uitzetten om met mijn iMac normaal over wifi te kunnen internetten. Om maar een voorbeeld te noemen.

Ik zei “bijvoorbeeld” wijsneus…

Bijdrager
    sven-

Ik maakte gewoon even gehakt van het voorbeeld, wijsneus.

Bijdrager
    Dr. Maddox

Ik kan mij niet verplaatsen in de moeder van TS maar het zou zo maar een reden kunnen zijn waarom zij “denkt” dat het beter is de verbinding uit te zetten… Misschien wel meer aannemelijk dan te denken dat ze hoofdpijn krijgt van de straling.

Voor de rest loop je gewoon bijdehand te doen (niet de eerste keer). Het zou je sieren om dingen wat minder bot te brengen en gewoon eens volwassen gedrag te vertonen. Op mij maak je in ieder geval weinig indruk met deze houding.

Bijdrager
    polansky

Gezien de reacties hierboven, ben ik zeker een van de weinigen die wifi straling wel degelijk opmerk, net als mijn vrouw.
    Het gaat overigens wel altijd na een poosje over, maar als we hier een nieuwe draadloze router aansluiten of een DECT telefoon voelen we ons altijd een paar uurtjes beroerder dan normaal.

Dan kun je zeggen dat het tussen de oren zit, maar het gevoel is er wel en dat komt ook niet door niets….

Bijdrager
    iDuck

Precies, of het nu een placebo effect is of niet. Als je er last van hebt, heb je er last van.

Uitzetten kan prima, maar volgens mij alleen via het airport hulpprogramma. Dus als je de radio weer wilt aanzetten kan dit alleen via resetten en alles opnieuw instellen of de router even met een kabel te verbinden. Althans zo werkt het via een Airport Express.

Bijdrager
    prullenbak
    ”polansky”

Dan kun je zeggen dat het tussen de oren zit, maar het gevoel is er wel en dat komt ook niet door niets….

Als het tussen je oren zit, komt het dus WEL door niets. Er is geen enkele reden om aan te nemen dat wifi een oorzaak kan zijn van hoofdpijn of andere gezondheids problemen.

Neemt niet weg dat de TS, om wat voor rede dan ook, zn probleem nog niet opgelost is.

Bijdrager
    iJoost

Gewoon lekker uitzetten als ze dat graag wil. Van het woord straling schrikken mensen vaak. Ze denken aan radioactieve straling in plaats van aan radio-golven. Maar wat maakt het uit. Geef dat mens een lekker stabiel bedraad netwerk. Er zijn routers zonder WiFi genoeg. Neem die, dan hoef je het ook niet uit te zetten. En dan kun je zelf best even met een kabel dat heb je wel voor je moeder over toch?

(En vooral niet beginnen over dat half dozijn netwerken van de buren wat ook in haar huis binnenkomen.;-)

Bijdrager
    mark-a-mac

Het lijstje met bronnen van elektromagnetische straling is nog wel wat langer:

De elektriciteitsleidingen door je huis
    De mobiele telefoon
    De tv, stereo en andere A/V-apparatuur
    De computer (zelf)
    Allerhande huishoudelektro
    Hoogspanningskabels
    Radio- en tv-zenders
    De kosmos
    De zon
    De lampen in je huis (maar ook kaarsen en het knapperende houtvuur)
    En verder alles wat warmer is dan 0K (of -273,15 graden Celsius)

Dus tsja, als je last van EM-straling hebt…

Bijdrager
    iJoost

Gamma straling is ook elektromagnetisch en röntgen ook…

Dus er zijn genoeg voorbeelden van elektromagnetische straling waarvan wel bekend is dat ze schadelijk zijn. Maar dat is het punt. Elektromagnetisch straling verschilt zo enorm in eigenschappen over het hele spectrum dat je de diverse soorten nauwelijks met elkaar kunt vergelijken. En we kennen ook vast alle eigenschappen overal in het spectrum nog niet. Dus als iemand zijn eigen verantwoordelijkheid neemt met een bepaald soort elektromagnetische straling dan moet je dat respecteren.

Maar los daarvan heb je helemaal gelijk. We “zwemmen” erin. En dat lijken we vrij aardig te overleven, Dus het grootste deel zal wel onschadelijk zijn. Waaronder zichtbaar licht en radio- en TV-golven. WiFi-golven liggen qua golflengte tussen die twee in. Of ze onschadelijk zijn? De magnetron gebruikt ze (maar dan met veel meer vermogen) om je eten op te warmen. Wie het weet mag het zeggen. En alleen de geschiedenis zal het ons leren.

Voorlopig moet iedereen dus voor zichzelf beslissen. Maar mijn draadloos netwerkje blijft nog even in de lucht.;-)

Bijdrager
    mark-a-mac

@iJoost
    Ik zelf heb soms meer last van onrustzaaiers als http://www.straling.nl dan van straling. Maar ik sluit me verder bij je aan.

Bijdrager
    Oppie
    ”iJoost”

En alleen de geschiedenis zal het ons leren.

iJoost, je bent bestraald, want volgens mij zal de toekomst het ons leren… :innocent:

Bijdrager
    iJoost

Neuh… van de toekomst leer je niets. Die blijft altijd in de toekomst liggen. Van de geschiedenis kun je wel iets leren. Alleen bevat de huidige geschiedenis deze informatie nog niet. Maar de toekomstige geschiedenis… ;-P

Wel kan het dan dus al te laat zijn. Daarom moet iedereen nu vooral te doen wat hem/haar zelf het beste lijkt.

Ik blijf erbij: De geschiedenis zal het ons leren.

Bijdrager
    Kasper

Wat een non discussie. Vraag voor degene die beweert dat het tussen de oren zit: Heb jij een opleiding tot psychiater/arts of psycholoog dan wel opleiding to stralings-expert radioloog of om het even wat gerelateerds gevolgd ? Nee OORDEEL DAN NIET. Beantwoord de vraag van de TS of houdt je mond dicht, maar ga niet lopen zeuren over non issues.

Kasper

Bijdrager
    Oppie
    ”Kasper”

…dan wel opleiding to stralings-expert radioloog of om het even wat gerelateerds gevolgd ? Nee OORDEEL DAN NIET.

Geld dus dan evengoed voor degenen die denken dat de WiFi straling wel voelbaar is; is het niet?!

Bijdrager
    Oppie
    ”iJoost”

Ik blijf erbij: De geschiedenis zal het ons leren.

Tja, waar jij bij blijft is natuurlijk niet zo relevant; gaat er om hoe de uitdrukking is omschreven.
    Maar ik ben er mee eens: we zullen wel zien…:P

Bijdrager
    iJoost

Meer dan tien procent van de mede taalgebruikers kan mijn logica volgen. Dat is voor mij genoeg.:-)

Bijdrager
    Kasper
    ”Oppie”
    ”Kasper”

…dan wel opleiding to stralings-expert radioloog of om het even wat gerelateerds gevolgd ? Nee OORDEEL DAN NIET.

Geld dus dan evengoed voor degenen die denken dat de WiFi straling wel voelbaar is; is het niet?!

Het gaat erom dat je mensen in hun waarde laat op een forum als dit. Het orginele MacOSX.nl is ooit eens bedacht met bepaalde waarden en normen in het achterhoofd. Steeds vaker kom ik persoonlijk aantijgingen tegen die niet aan deze normen en waarden voldoen. Tot zover off topic.

Wat men voelt dat voelt men wat mij betreft kan daar geen discussie over mogelijk zijn. Zoals al eerder gezegd haal dus lekker een router zonder wifi voor je moeder.

Kasper

Bijdrager
    mark-a-mac

De uitdrukking is: ‘de tijd zal het (ons) leren’
    Nu heb je uiteraard wel verschillende soorten tijd, zoals:
    – (on)voltooid verleden tijd
    – toekomende tijd

…Maar je hebt ook spreekwoorden en gezegden… en dit rept niet over geschiedenis of toekomst.

Bijdrager
    iJoost

Ja maar hoor nu eens. Hoe kom je er bij dat ik een bestaand spreekwoord of gezegde wilde gebruiken? Ik gebruikte gewoon taal. Je weet wel, letters, woorden, zinnen… En wat ik precies wilde te zeggen wordt volgens mij het beste gedekt door “de geschiedenis zal het ons leren”.;-)

30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 30)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.