8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:
    Bijdrager
    drahreg

Draadloze router op draadloze modem?

Ik kom er niet uit en kan op het forum niet vinden waar ik het fout doe, maar mijn netwerk doet raar.

De situatie is als volgt:
    Keuken: Imac 24 draadloos. Zeer wisselend bereik. Dan weer wel dan weer niet en kan er niet achter komen of het een hardware probleem is of iets anders.

Woonkamer: Macbook Pro intel, meetal redelijk stabiel, Windows 7 laptop meetal ook redelijk stabiel. Apple TV (eerste Generatie 160GB) (draadloos werkt eigenlijk niet ook al staat ie naast de modem) dus heb ik hem maar via utp aan de modem gehangen.
    Synchroniseren tussen Imac en Apple TV werkt soms en een beetje. Houdt er iedere keer mee op na een aantal bestanden te hebben gekopieerd. Apple TV is vaak niet te zien in Itunes.

Modem is een Fritz!Box 7340 van XS4ALL. Nou is mij geadviseerd een draadloze router te installeren en dat heb ik nu gedaan. Een Belkin Share 300N.

Voor mijn Imac levert dat een draadloze internet snelheid op van rond de 30 Kb via het net draadloze netwerk van de router en 500kb via de modem. Geen betonnen muren, vloeren etc. Afstand router Imac 4 meter.

Waar ga ik de mist in? Of is er ergens een duidelijke handleiding om dit op te lossen?

Bijdrager
    TRML

Een router erbij aansluiten geeft meer problemen dan dat het oplost, eerst moet je je Fritzbox (die is ook al een router met ingebouwd modem) goed werkend zien te krijgen, door er een apparaat bij te zetten krijg je alleen maar meer onzekere factoren.

Controleer het kanaal waar je Fritzbox op staat, en kijk of er in de buurt meer netwerken zijn die dat kanaal gebruiken, zoja zet dan het kanaal van je Fritzbox zo ver mogelijk van die andere kanalen af.

Bijdrager
    polansky

Download ‘Wifi Explorer’ eens uit de Appstore http://itunes.apple.com/us/app/wifi-explorer/id494803304?mt=12. Is momenteel in de aanbieding zag ik.

Kun je zien wie er in de buurt allemaal gebruik maakt van hetzelfde wifi-kanaal.
    Stel je router vervolgens in op een kanaal dat nog niet druk bezet is (onmogelijk met een airport overigens).

Waarschijnlijk wordt je eigen kanaal dus door de buren weggedrukt waardoor je steeds signaalverlies hebt.

Bijdrager
    drahreg

Hallo TRML,

Dat heb ik al gecontroleerd. Storende kanalen van andere netwerken zijn er niet echt. Ik heb gescand en meerdere kanalen uitgeprobeerd en ook op automatisch gezet. Dat loste niks op.

Bijdrager
    polansky

Iedere draadloze router zorgt voor ruis. In totaal stoort ieder wifit modem over 4 kanalen.
    Zit je zelf bijvoorbeeld op kanaal 6, dan begint de ruis op kanaal 4 en eindigt op kanaal 8.

Wat kan helpen is om een router te kopen die 5Ghz op de N band kan uitzenden.
    Maar dat lost alleen problemen op als de macs over een n-band beschikken.

Bijdrager
    TheBigZ

Een magnetron in de keuken, een DECT telefoon in de woonkamer, of vergelijkbare spullen bij je buren, het kan allemaal storen. Het is niet zo simpel om dit soort WiFi problemen (van een afstand) op te lossen.

Uiteindelijk werkt nog altijd het beste: een ethernetkabel van je router naar je iMac.

Bijdrager
    hasseltse huzaar

ik heb dit momenteel wel aan de hand dat mijn netwerk door de buren (of liever gezegd kinderen van de buren die momenteel op bezoek zijn en vanavond god zij dank weer opdonderen) weggedrukt wordt en ik hier met een HEEL labiel (wel/niet) internet zit
    wat is daar aan te doen??????
    Modem spinazie geven? of hoe kan ik mijn netwerk versterken?????

Bijdrager
    TRML
    TheBigZ op 12 februari 2012

Uiteindelijk werkt nog altijd het beste: een ethernetkabel van je router naar je iMac.

Ikzelf ben ook een groot voorstander van een bedraad netwerk, echter zal dit niet in alle gevallen eenvoudig zijn, maar volgens mij wel mogelijk.

Mijn motto is dan ook: als het even kan dan bedraad, geeft de minste storing en werkt altijd sneller en betrouwbaarder.

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.