3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Q:
    Bijdrager
    DemiEsmee

Draadloze printer beveiligen

Hoi, laat ik beginnen met zeggen dat ik nieuw ben op dit forum en natuurlijk gezocht heb of er hier topics over bestaan, maar alleen 9 jaar oude reacties kon vinden en nog geen oplossing heb. Mocht ik toch ergens overheen gekeken hebben, dan is dit onderwerp natuurlijk overbodig.

Ik heb een draadloze printer die via de printer zelf verbonden is met het wifi netwerk thuis. Nu woon ik met huisgenoten en zou ik het fijn vinden als zij niet deze printer kunnen aansluiten en gebruiken. Vooral met een Mac gaat dat namelijk nogal makkelijk, en natuurlijk hebben ze die allemaal.

Is het mogelijk om de printer te beveiligen, zodat alleen ik (of met een wachtwoord of iets dergelijks) er gebruik van kan maken? Ik heb hem nu in mijn preferences gedeeld, en vervolgens aangegeven dat alleen ik (mijn gebruikersaccount op mijn MacBook Air) ermee kan printen. Maar betekent dit dat verder niemand er wat mee kan?

Ik hoop dat iemand me kan helpen!

Bijdrager
    hatolex

De enige beveiliging volgens mij is de printer achter slot en grendel zetten, zodat men er fysiek niet bij kan komen.

Als dat niet kan ben je uitgepraat, met een USB kabeltje print elke printer natuurlijk, maar je kan, bedenk ik me nu, ook de papierlade achter slot en grendel zetten.

Bijdrager
    Jakko Westerbeke

Pak om te beginnen eens het handboek van de printer erbij en kijk of hij zoiets ondersteunt. Daarnaast kun je dit wellicht ook in je ADSL-modem/router regelen.

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.