6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:
    Bijdrager
    WesleyvdLingen

Draadloze netwerk camera online

Hoi allemaal,

Ik zit met een vraag. Ik heb vanmiddag een draadloze webcam camera van Sitecom gekocht; http://www.sitecom.com/wireless-internet-security-camera-150n/p/805.

Hij werkt perfect, heb ‘m alleen moeten configureren met een winddoos, maar kan hem via het web wel bekijken op mijn mac, via
    het ip adres van de camera. Maar dat is in het netwerk. Nu kan ik ‘m via FTP op internet delen. Maar ik kan niet opmaken uit de handleiding
    hoe…

Dit is wat ik moet invullen: klik.

Maar daar loop ik een beetje vast. Hoe kan ik de camera zo configureren dat ik
    ‘m van buitenaf (bijv ander WiFi) kan bekijken? En hoe zou ik ‘m op een website kunnen plaatsen? Het liefst natuurlijk iWeb; maar of dit werkt?

Hoop dat een van jullie me kan helpen!

Bijdrager
    stavos

De link naar je afbeelding werkt niet (foutje met knippen/plakken).
    Ik heb je afbeelding geupload naar de server van OMT:

(kun je zelf ook doen door middel van de Img knop, direct boven het kader waar je je bericht in typt).

Wat verder handig is, is het vermelden van je router. Welk type heb je?
    Hetgeen wat je in moet vullen is voor een FTP server. Ik weet niet of dat de meest geschikte manier is om je camera buiten je eigen netwerk beschikbaar te maken. Wel zul je een poort op je router moeten forwarden naar je camera, anders kom je er van buitenaf niet bij..

Bijdrager
    WesleyvdLingen

Oh rear, dat had ik gedaan, niet goed dus. Bedankt!

Bijdrager
    WesleyvdLingen

Router is een: Davolink DV-201AMR, van Tele2.

Wat is volgens jou dan een geschiktere manier om dat te doen?

Bijdrager
    stavos

Geen idee. Ik heb er geen ervaring mee. Niet met een camera in mijn netwerk en ook niet met het type router dat jij hebt staan. Maar kijk eens op internet of je een handleiding kan vinden van je router. Wellicht dat er iets instaat. En zoek eens uit of anderen met dezelfde router een camera in hun netwerk hebben, waarbij ze hetzelfde probleem hadden en een oplossing hebben gezocht op internet. Wellicht dat er op een forum een vergelijkbare vraag is gesteld.

Bijdrager
    dborneman

Het gebruIk van ftp zal er waarschijnlijk voor zorgen dat de bestanden die de camera opneemt worden opgeslagen op de opgegeven ftp server. Als ik je goed begrijp is dat niet wat je graag wilt, want je wilt extern de live stream van de camera bekijken.

De manier om dit te doen is waarschijnlijk port 80 forwarden naar het interne ip van de camera. Je moet dan vooraf de camera wel een vast ip geven en dit niet via dhcp laten lopen.

Je kan vervolgens via je externe ip adres de camera bereiken. Indien je een dynamisch ip adres hebt kun je eens kijken naar bv. Dyndns.org

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.