7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:

Bijdrager
    Mac Hammer Fan

Draadloze muis werkt niet.

Een dame vroeg mij raad in verband met twee draadloze muizen die ze op haar iMac, die vermoedelijk al zes jaar oud is, gebruikt. Een draadloze muis met gewone batterijen lijkt te werken, maar deze die je moet opladen via een usb kabel, de Apple Magic Mouse 2 werkt niet. Ze heeft 10.10.5 op haar iMac staan. Ze beweert dat hij nog gewerkt heeft, maar ik zie op de website van Apple staan dat 10.11 vereist is. Vergist ze zich of zie ik iets over het hoofd? De twee muizen hebben dezelfde design. Ik ben van plan bij haar 10.12.6 te installeren.

Bijdrager
    Brombeer

Ze heeft 10.10.5 op haar iMac staan. Ze beweert dat hij nog gewerkt heeft, maar ik zie op de website van Apple staan dat 10.11 vereist is. Vergist ze zich of zie ik iets over het hoofd?

Het is mogelijk dat de basisfuncties het onder elk OS doen, maar dat de volle functie-omvang waar Apple een harde van krijgt, maar waar dames zonder kunnen (zeg dat maar niet in die woorden tegen haar) 10.11 vereist.

Bijdrager
    Shmoo

Nee, die nieuwe Magic dingen hebben volgens mij minimaal El Capitan nodig. Wat natuurlijk sowieso raadzaam is om altijd op een OS te werken dat supported is.

Moderator
    Night

Als je tóch van plan bent om er Sierra op te zetten, is het probleem met de muis sowieso niet meer aan de orde.

Bijdrager
    Mac Hammer Fan

Bedankt Brombeer, Shmoo en Night. Vrijdag installeer ik bij haar Sierra. De installer stond al op de computer.

Bijdrager
    Mac Hammer Fan

Opnieuw een draadloze muis die niet werkt. Dit keer van een tachtigjarige vriend die zijn iMac 2,5 jaar heeft. Het is een oplaadbare muis die niet open kan gemaakt worden maar de ingebouwde batterij is plat en hij laadt niet op via de meegeleverde USB kabel. Hij wordt ook niet meer herkend in het Bluetooth regelpaneel.

Kan iemand nog een tip geven?

Moderator
    Night

Een nieuwe muis kopen. Dat zorgt voor de minste kopzorgen. Het kan echt van alles zijn: een slechte batterij zijn, een kapotte connectie ergens binnenin, draadbreuk, slechte kabel. Nee, dan maar een nieuwe.

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.