10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Q:
    Bijdrager
    peterterhark

Draadloze muis alleen te gebruiken i.c.m. kabelmuis?

Sinds vier maanden in bezit van iMac en Powermac met bluetooth en draadloze muis plus toetsenbord. Zeer irritant is dat de muis er zo 1 keer per 2 weken na het uit de sluimerstand halen geen zin meer in heeft en helemaal “dood” is. Enige oplossing is om een kabelmuis aan te sluiten en met de “blader” functie of herstarten de boel weer aan de gang te krijgen. Feitelijk zou Apple verplicht moeten worden om een gratis kabelmuis te leveren bij een draadloze muis of heeft iemand hier een oplossing voor?
    Gelukkig heeft het toetsenbord nooit dienst geweigerd

Bijdrager
    Bartieman

Ik heb precies hetzelfde probleem. NIet dat ik een oplossing heb hoor. Moet dan ook mijn kabelmuis van mijn ouwe iMac G3 inpluggen. Wilde het gewoon even melden onder het motto: gedeelde smart is halve smart.

Bijdrager
    Buzz

Met Ctrl-F2 krijg je focus op het Mac-menu, en kan je herstarten via het toetsenbord. Bovendien kan je voor 5 Euro een goedkope USB muis kopen voor noodgevallen. De meeste mensen hebben er nog wel een liggen trouwens. Dat lijkt me beter dan dat Apple de draadloze build-to-orders dertig Euro duurder maakt door er een extra draadmuis bij te stoppen.

Bijdrager
    Sachin

Draadloze muizen & keyboards zijn dan ook belachelijk … Zeker bij PC’s waar men toch een externe kabel voor Bluetooth/RF/IR moet aansluiten … Leuk dat je af en toe die batterijen moet vervangen hé …

Leve een USB muis & keyboard. Mijn Apple Wireless keyboard heb ik al lang verkocht.

Bijdrager
    martijnG

Het is flauw, maar…

een muis zonder staartje???…. Als je geen subsidie krijgt op een gehandicapte muis, waarom koopt men dan zo’n muis met allerlei gebreken…

Ik laat maar ff een draadje vallen:
    Over het algemeen is zo’n muis zwaar & log, krijg je vroeg of laat problemen met de verbinding tussen muis & computer en daarnaast nog de ellende van het opladen.

leve de betrouwbare kabel !

Bijdrager
    Buzz

Kabels zijn lelijk en onhandig. Dat is de reden.

Ik ben het met de critici eens dat de draadloze muis zo zijn minpunten heeft. Hij is vrij zwaar en log en eens in de paar weken/maanden loop je tegen lege batterijen of een ander betrouwbaarheids-foutje aan. Maar dit hoef je niet te overdrijven. Apple’s BlueTooth toetsenbord en muis zien er erg elegant uit op een opgeruimd bureau, en er valt over het algemeen prima mee te werken. Gelukkig is er voor elk wat wils.

Bijdrager
    Van Cot

over die draadloze dingen, het nut van een draadloos toetsenbord zie ik niet in, dat ligt stil, je beweegt er dus niet mee en de kabel blijft zo nergens hangen.
    Laptop’s zijn een uitzondering.

Een draadloze muis heeft wel nut, vroeger bleef deze altijd aan het bakje van de diskette’s hagen, en als ik te lui was om onder mijne bureau te kruipen trok ik aan de kabel met als gevolg dat al mijn diskette’s op de grond lagen.

Nu staat er ne printer waar die draad blijft aanhangen. Deze kieper je niet zo snel omver, maar je trekt er wel je kabel mee over.

De mensen die geen computerbureau gebruiken hebben dan weer minder aan zo een draadloze muis omdat hier de kabel vaak ongehinderd van computer naar muis loopt. Hier is een met draad dan weer beter.

Bijdrager
    Sachin

Iedereen zijn eigen mening over het nut van draadloze randapparatuur. Als het niet werkt kan je via dit forum inderdaad om hulp vragen. Maar je moet niet verwonderd zijn dat je vroeg of laat problemen krijgt …

Bijdrager
    Van Cot
    ”larridon”

Iedereen zijn eigen mening over het nut van draadloze randapparatuur. Als het niet werkt kan je via dit forum inderdaad om hulp vragen. Maar je moet niet verwonderd zijn dat je vroeg of laat problemen krijgt …

Daar ben ik mee akkoord. Ik zit ondertussen ook al aan mijn derde draadloze muis.

De eerste was een logitech cordless mouseman optical, het eerste draadloos optisch model. Hier heb ik 3 jaar mee gedaan, was niet kapot maar die glijpadjes aan de onderkant waren helemaal weggesleten, waardoor de onderkant scherp werd en veel oppervlakken beschadigd heeft.

De 2de was een microsoft wireless optical mouse, niks mis mee maar na 1 jaar en een maand heeft er iemand de kabel van de ontvanger geplet.

En nu MX1000, de slechtste van de 3 vind ik eigenlijk.

Maar uiteindelijk wegen bij mij de voordelen van een draadloze door tegenover de nadelen.

Bijdrager
    Sachin

Ben super content van de Logitech MX500 met draadje:)

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.