19 berichten aan het bekijken - 1 tot 19 (van in totaal 19)
  • Q:

Bijdrager
    dintel

Draadloze Mighty Mouse

Wat zijn de preciese voor- en nadelen van de draadloze Mighty Mouse ten opzichte van de draadgebonden?

Bijdrager
    Brac

Hij heeft een batterij en is dus zwaarder en….. je kunt hem kwijtraken :innocent:

Bijdrager
    n8n

€’s

Bijdrager
    Cloudsurfer

De lasertechnologie is een hele verbetering, voor de rest blijft het een vrezelijke muis. Ik heb mezelf vandaag eindelijk van de mighty mouse verlost en heb een Logitech lasermouse genomen. Een wereld van verschil.

Bijdrager
    TodiWa

Mijn scrollball heeft het zonet gedeeltelijk laten afweten. Naar onder kan ik nog scrollen maar naar boven geeft ie geen kik meer.

Bijdrager
    PietjePuk

Keihard mee in verschillende richtingen over je jeansbroek wrijven. Dan doet ie het weer.

Bijdrager
    iStevie

@dintel : gewoon kopen die wireless MM gaat prachtig staan naast die iMac 24″ 8)

Bijdrager
    TodiWa

Ok, na twintig keer Dashboard geopend en gesloten te zien worden werkt de scrollball terug in alle richtingen, voorlopig dan toch.

Vreemd, nu beweegt mijn dock niet meer. :?

Maar nu terug on-topic: Als je van design houdt dan moet je de muis zeker kopen, het zal prachtig staan bij de rest van je Apple-apparatuur. Wil je echter meer prestatie, ga dan op zoek naar een alternatief. De Logitech-muizen blijken een goede reputatie te hebben.

Bijdrager
    Electr0n

Ik zelf vind draadloos zuige.
    Soms valt verbinding weg, weet niet of dat bij MM ok zo is.
    batterij.
    Zwaarder.
    Anders instellen ivm games.
    Skiet niet op:P

Bijdrager
    n8n
    ”TodiWa”

Mijn scrollball heeft het zonet gedeeltelijk laten afweten. Naar onder kan ik nog scrollen maar naar boven geeft ie geen kik meer.

hier andersom :x merk dat ik veel vaker omlaag scroll dan omhoog, het gebeurde ook net toen ik ingezoomd zat, kon met mn beeldscherm dat door pogingen uit te zoomen verder inzoomde mezelf afmelden en opnieuw inloggen:cry:

jeanstip werkt niet:( kan het balletje ook niet meer laten klikken, best slechte kwaliteit dan :x

edit: klikken kan weer, nog ff over mn broek raggen dan maar :lol:

Bijdrager
    DJRK

Het is maar wat je fijner vind.

Draadloos is lekker makkelijk: geen gezeur met kabels. Daar in tegen zit je wel (zoals hier boven ergens staat genoemd) de batterijduur en het opladen. (Ik heb met een ander merk draadloos TB+M een berg batterijn verbruikt en ge-ergerd hieraan)

Met draad: Je zit met je kabellengte, maar hij zal het wel beter doen (bedrijfszekerder). Echter is het korte kabeltje van de MM wel heel kort. Ideaal als je een Apple Toetsenbord hebt (dan heb je niet een hele kluit kabel over), minder fijn als je onderweg bent met je Laptopje (dan is ze wat kort)

Dus het is maar waar je voor kiest. En dat is voor mij de normale versie geworden. toch iets makkelijker als je op school of zo zit en je bent bezig met een of ander.

Ps: hier is idd ook de scroll er ff meegestop vorige week. Paar keer klikken (midden) en het is weg. Wel happert hij nog als ik te snel wil scrollen en daar bij te hard druk.

Gegroet,
    DJR

Bijdrager
    dintel

Dan denk ik toch dat ik de mighty mouse neem, omdat dat goed staat naast mijn toekomstige imac. En ik hou mijn oude muis voor games

Bijdrager
    RiFF

De belangrijkste reden om een draadloze muis te kopen was voor mij het feit dat er slechts twee USB-poorten op de MacBook zitten…

Ik ben er vrij tevreden over. Scrollballetje hapert soms, maar is makkelijk te verhelpen door hem even goed in te duwen en mee te scrollen.

Bijdrager
    DJRK

Dat is idd ook nog een “probleem”. Dat was ik vergeten te vermelden in mijn vorige berichtje.

Maar ik was het vergeten te vermelden om dat ik normaal (thuis) via het toetsenbord mijn muis en headset aansluit en de andere poort is dan vrij voor USBpen of iPod. Of er hangt een USB-HUB aan (dan heb je minder zorgen dat je een poortje te weining hebt :wink: ).

Bijdrager
    TodiWa

Nu kan ik weeral niet naar boven scrollen, zelfs niet na veelvuldig schoonmaken (over jeansbroek wrijven). Ik gebruik deze functie vrij veel dus vind het echt wel vervelend.

Heb de muis twee maanden geleden gekocht, kan deze vervangen worden onder garantie?

Bijdrager
    puntKoen
    ”TodiWa”

Heb de muis twee maanden geleden gekocht, kan deze vervangen worden onder garantie?

Ja, als hij kapot is wel. Je kunt nog even proberen de muis schoon te maken met alcohol (en dan natuurlijk ethanol 70% :), verkrijgbaar bij de drogist). Dat werkt bij mij altijd.

Bijdrager
    TodiWa
    ”Koen.”

Ja, als hij kapot is wel. Je kunt nog even proberen de muis schoon te maken met alcohol (en dan natuurlijk ethanol 70% :), verkrijgbaar bij de drogist). Dat werkt bij mij altijd.

Zal er eens op kloppen met een hamer. :evil: Neenee, grapje. Ik zal als ik tijd heb eens zien of ik het terug kan maken. Bedankt voor de tip. :wink:

Bijdrager
    Aerea

Ik lees dat veel mensen de MM irritant/ vervelend vinden. Ik ervaar dat echter echt niet. Ik heb een Logitech op mijn vaste Windows PC. Maar het scrollen (vooral 360 graden) is super. Ligt er dan ook aan wat je ermee doet. Maar in Photoshop bijvoorbeeld: als je met grote (qua pixels) bestanden werkt, kun je zo naar links en rechts scrollen: ideaal.

Ik heb nog nooit een verbinding gehad die wegviel (ja, als ik mijn MM thuis laat en m’n MBP meeneem ergens heen..) of andere problemen. Het was wel even wennen met klikken, dat hij rechts soms niet pakte in het begin. Maar daarna/ nu vind ik het ideaal.

En om even in te gaan op de vraag van dit draadje: kun je dat zelf niet bedenken?:P Het is maar wat je wilt en de verschillen lijken me duidelijk. :)

Bijdrager
    TodiWa

Ik heb eens met het scrollballetje over de kaft van een boek gerold (heeel snel:P ) en nu werkt het naar boven scrollen weer wel. Wat een toestand… :)

19 berichten aan het bekijken - 1 tot 19 (van in totaal 19)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.