22 berichten aan het bekijken - 1 tot 22 (van in totaal 22)
  • Q:
    Bijdrager
    coupje

Draadloze koptelefoon

Ik wil een draadloze koptelefoon!
    Het huishouden doen met goeie luide muziek! Het probleem: pubers in huis die denken dat ze nog een betere smaak hebben dan ik. En welke muziek denk je dat er uitgezet moet worden? Eigen aan pubers zeker:-)

Dus ik zou een goeie draadloze koptelefoon willen kopen die goed is via mijn imac zodat ik toch nog en terwijl het huishouden en muziek beluisteren zonder mijn pubers op stang te jagen.

De laatste topics met o.a deze vraag dateert van 2009, ik denk dat er nu al heel wat beter materiaal voor handen is. Iemand een idee wat een goeie draadloze koptelefoon is die goed werkt met mijn imac.

Dan kunnen ze beginnen zoeken naar iets anders om over te zagen;-)

Grt
    Coupje

Bijdrager
    Yggdrasil

Hey coupje,

Het hangt er een beetje vanaf wat je budget is hé. Ikzelf heb een koptelefoon (met draad) van Monster, nl. de Beats by Dr. Dré SOLO. Deze is sinds vorig jaar ook draadloos te verkrijgen. Via bluetooth wordt dan verbinding gemaakt met je Mac/iPod/iPhone. Ik ben zelf wel te spreken van de kwaliteit van die koptelefoons. Ze zijn wel een beetje aan de prijzige kant.

Bijdrager
    Apple Focus

ik raad je ook de dr. dre solo aan erg mooie koptelefoon met een zeer goede kwaliteit ik heb er zelf ook eentje (alleen omdat ik aan het fietsen en mijn iphone zit in mijn broek en dan gaat het pinnetje scheef staan -_-)

gr. sion

Bijdrager
    sjonnie

Ik heb deze aan de iMac hangen: http://tweakers.net/pricewatch/278278/sennheiser-rs-125-(zwart)/specificaties/
    en die bevalt me erg goed.

Bijdrager
    hendrik ijzerbroot
    coupje op 29 december 2012

en muziek beluisteren zonder mijn pubers op stang te jagen.

Dan ben ik even nieuwsgierig naar wat voor muziek je dan luistert. De meeste pubers kun je op stang jagen met Mahler of Beethoven…:grin:

Bijdrager
    Pepitto

De Parrot Zik is ook wel gaaf!

Bijdrager
    johnkeates

Ik denk dat je van een goede draadloze Sennheiser het meest kan genieten zonder meteen de bose of B&O prijs te betalen. Vermijd alle soorten bluetooth en wifi koptelefoons, als je goed muziek wil luisteren is dat nooit een oplossing.

Bijdrager
    coupje

@ Hendrik ijzerboot: Ice of spades was net op de radio;-) en dat was er net teveel aan denk ik :-D. Goeie oude klassiekers dus en vooral nu met al die eindejaars lijsten. Ik ben volgens de dochters te oud om naar dit soort muziek te luisteren:-( laat staan erop te bewegen hihi.

Dus ik mijn koptelefoon zodat zij rustig naar hun drum & base kunnen luisteren maar dan mag ik zeker niet headbangen é :-). Elk zijn ding dus. Tot het volgende probleem zich stelt en dat lossen we dan terug op :-).

Bedankt voor jullie reacties. Ik zal terug wat opzoek werk moeten doen. Ik kom al een heel eind met jullie tips. En nu maar hopen dat ik een goeie kies:-) voor de dochters althans:-)

Bijdrager
    coupje
    johnkeates op 29 december 2012

Vermijd alle soorten bluetooth en wifi koptelefoons, als je goed muziek wil luisteren is dat nooit een oplossing.

Wat bedoel je dan zonder bluetooth of wifi? Bestaat er nog draadloze oplossingen dan? Ik kan moeilijk een halve dag achter mijn bureau zitten é hihi stel je voor, dan verklaren mijn dochters mij helemaal gek ;-).

Dus wil je eens uitleggen wat ik dan precies nog qua mogelijkheden heb.

Bijdrager
    coupje
    Yggdrasil op 29 december 2012

Hey coupje,

Het hangt er een beetje vanaf wat je budget is hé. Ikzelf heb een koptelefoon (met draad) van Monster, nl. de Beats by Dr. Dré SOLO. Deze is sinds vorig jaar ook draadloos te verkrijgen. Via bluetooth wordt dan verbinding gemaakt met je Mac/iPod/iPhone. Ik ben zelf wel te spreken van de kwaliteit van die koptelefoons. Ze zijn wel een beetje aan de prijzige kant.

Ik heb Bose pc boxen dus ik wil een goeie. Want muziek dat niet goed afgespeeld is daar hou ik niet van. Desnoods spaar ik wat verder maar het moet een goeie zijn. En wat ben ik met iets minder als ik nadien toch een betere wil kopen. Jammer dat je dit soort dingen niet kan testen é.

Zijn er dingen die ik kan zien in de specificaties ofzo. Ik ken er dus echt niets van.

Bijdrager
    Hansi2124

Draadloze muziek gaat vaak gepaard met ruis. Als je dus echt goed muziek wilt luisteren is een iPod of zo met een goede koptelefoon misschien een betere optie. Draagbaar door het hele huis en in de kwaliteit die je zelf kan bepalen. Synchroniseren met je iMac…..

Bijdrager
    coupje

Daar zeg je nu iets :-), nooit aan gedacht eigenlijk. Ik wil ook en vooral via de radio luisteren, kan dat dan ook?

Bijdrager
    Hansi2124

Dat wordt dan radio luisteren via wifi. Dus het signaal moet dan wel sterk genoeg zijn waar je wil luisteren naar de radio, anders valt het steeds weg.
    En dan ben je aangewezen op minimaal de iPod touch.

Bijdrager
    johnkeates

Een iPod is dan inderdaad een beter idee. iPod met Radio Remote voor FM radio, of iPod Touch met wifi en dan internet radio. Radio over Wifi geeft geen ruis.

Waarom geen bluetooth of wifi? Dat zijn allebei geen protocollen die gebouwd zijn voor realtime+hoge kwaliteit. Bluetooth is vooral een accessoire protocol, en Wifi is voor IP verkeer.

Een goede draadloze koptelefoon heeft een eigen draadloze verbinding, meerstal een speciaal RF systeem dat alleen voor geluid gebruikt wordt. Geen ruis, geen grote vertragingen enz. Goed bereik, alles wat je maar wil! Maar dus vooral goed te gebruiken als je voor je computer gaat zitten, want anders kan je je muziek niet besturen;)

http://www.sennheiserusa.com/wireless-audiophile-headphones-rs220-502029

Deze kost dus 600 dollar, en is vast niet de beste, maar geeft wel een beeld van wat je zou kunnen doen. Je krijgt dan dus een base station, en een draadloze headset, de base sluit je op je audio apparaat aan (je Mac), en daar krijgt het dus z’n geluid van.

Stel dat je niet in dezelfde ruimte als je Mac gaat luisteren, dan is dit geen oplossing. Dan is een iPod beter!

Stel dat je wel in dezelfde ruimte als je Mac gaat luisteren, maar niet achter je Mac gaat zitten, en toch een beetje controle wil: koop de Apple Remote! Probleem oplost, want je kan muziek dus starten/stoppen/pauzeren en volgende/vorige en volume up/down.

Stel dat je voor je Mac gaat zitten luisteren, dan is dit een oplossing, en dan heb je behalve zo’n draadloze hoofdtelefoon geen andere dingen nodig.

Ik zie nu dat ik headset, hoofdtelefoon en koptelefoon vrolijk door elkaar gebruik, maar dat maakt niet uit;)

Bijdrager
    coupje

Mij echtgenoot zegt hier net: zeg juffie met nieuwjaar de apple tv en nu een koptelefoon met ipod!

Het is wel de bedoeling om beneden mijn huishoudelijke taken te doen met die koptelefoon. Als ik nu nog een ipod vraag dan zal hij gek worden denk ik hihi. Ik heb een iphone dus in principe kan dit dan ook maar die oortje liggen me niet zo en ik heb er al een aantal gekocht en terug weggedaan. Dus een goeie koptelefoon voor thuis zal voldoende zijn. Mijn man zal die dan gebruiken om spelletjes te spelen. Effekes een compromis sluiten denk ik dan ;-). Ik zie me nu ook niet meer langs straat lopen met een grote koptelefoon, alé toch niet meer aan mijn leeftijd :-). Of ik mag niet alleen mijn muziek niet meer spelen maar tevens ook niet meer buiten komen met die dochters van me;-)

Ben nu al een uurtje of 3 aan het surfen met al jullie tips maar simpel is het toch niet hoor. Groot prijsverschil, bereik enz… . Van mijn living naar mijn keuken is het 26 meter dus mss nog een stukje tuin toch zeker een bereik nodig van 30 meter. Er zitten wel geen muren tussen dus ik denk dat dit een stuk scheelt in ontvangst. Ik heb een mooie lijst op you tube en die wil ik zeker draadloos kunnen beluisteren.

Net gezien dat ik hier in de buurt een deltavox (brugge) winkel heb waar je je koptelefoon kan testen. Na de feestdagen ga ik daar eens langs. Het zal moeilijk kiezen worden maar dat er eentje komt yep.

Ik ben nu aan het luisteren naar Absynthe Minded – My Heroics Part One en dat moet toch kei luid kunnen staan é zeg nu zelf:-)

Bedankt iedereen.

Bijdrager
    Obi

Misschien dat innerfidelity’s ‘wall of fame’ een leidraad kan zijn bij de keuze.

http://www.innerfidelity.com/content/innerfidelitys-wall-fame-wireless

Het lijkt erop dat Sennheiser wat draadloze modellen heeft die best wel voldoen.

Bijdrager
    Verwijder

Ik doe ook mijn huishouden soms met een grote koptelefoon op (met mp3-speler in m’n zak) maar er zitten een paar nadelen aan. Als ik mijn koptelefoon op heb gehad dan zit mijn haar in een stand waar ik niet meer mee over straat kan. Mijn koptelefoon is dusdanig zwaar dat ik mijn hoofd niet te ver of lang voorover moet buigen want dan gaat hij schuiven en met vieze handen kan ik hem niet terugduwen.

Bijdrager
    4iam

Heb lang gezocht naar een draadloze koptelefoon die zowel Bluetooth als RF (Radio Frequency, optimaal bereik 100m) in zich heeft.
    Blijkbaar bestaat dit niet.
    Nu een Sennheiser RS 180 draadloos gekocht. Goede ontvangst, goede geluidskwaliteit. Meer dan voldoende voor muziek. Je moet wel de zender met de geluidsbron verbinden.

Kijk vaak een film die van Macbook via Apple TV naar mijn beeldbuis gestreamd wordt en luister dan met de koptelefoon wiens zender in de Macbook is geprikt.

Bijdrager
    BIFFORDM

Ik denk dat Sennheiser heeft de beste headset available. http://bestwirelessheadphones.com/items/sennheiser-rs-160-digital-wireless-headphones / – dezen zijn een goede prijs voor wat je krijgt. Amazon moeten ze waar u zich bevindt.

Bijdrager
    Illiarus

Ik heb de Beats Wireless en deze bevallen mij goed.

Met draad krijg je beter geluid, maar batterijduur is geweldig en het geluid is meer dan prima.

Anders heb ik ook goede ervaringen met de draadloze koptelefoon van Bose, die heeft ook antigeluid, erg fijn voor in auto, vliegtuig, trein of andere luide plekken.

Bijdrager
    Victor1994

Hoi Coupje,
    Zelf heb ik alweer een tijd geleden de Zik van Parrot gekocht. Prima koptelefoon voorzien van blauwe tand. Vrij goede geluidsweergave die op alllerlei punten bij te schaven is dmv hun app. Naar mijn mening een stuk beter dan de meuk van Bose en Beats die vooral gericht is op de Amerikaanse markt met veel hoog (vooral Bose) en nog meer laag (bij Beats). De ruisondedrukking (ook via de app in te stellen) werkt prima voor tijdens een treinreis of vlucht, al weet ik niet hoe deze zich verhoudt tov andere koptelefoons. Enig nadeel is de accu die zich niet langer dan een uur of 5 staande weet te houden. Verder heeft de Zik een aantal leuke features zoals bediening via de oorschelp en is het design prijzenswaardig. Deze laatste punten zouden je keuze voor de Zik niet moeten bepalen, want vooral voor het geluid zou je ‘m moeten kopen.
    Cheers

22 berichten aan het bekijken - 1 tot 22 (van in totaal 22)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.