12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Q:
    Bijdrager
    robbie89

Draadloze harde schijf aansluiten airport express

Ik heb sinds kort een nieuwe AirPort express, nu zou ik graag een externe draadloze harde schijf willen koppelen aan het AirPort netwerk. Ik weet dat ik een Time Capsule had kunnen kopen, maar op zich werkt de AirPort express prima.

Zou iemand mij kunnen vertellen of dat kan of als iemand hier ervaring mee heeft zou het helemaal geweldig zijn? Zo ja welke schijf is dan aan te raden?

Alvast bedankt!

Bijdrager
    TZG

Je kan geen externe schijf aan de AirPort expresse hangen, alleen aan een AirPort extreme.

Bijdrager
    palahala
    ”robbie89″

nu zou ik graag een externe draadloze harde schijf willen koppelen aan het airport netwerk

”TZG”

Je kan geen externe schijf aan de AirPort expresse hangen, alleen aan een AirPort extreme.

Als ik het goed lees, wil de TS een draadloze externe schijf? Dus niet via USB naar de AirPort express, maar als client binnen hetzelfde Wifi netwerk?

Bijdrager
    robbie89
    ”palahala”
    ”robbie89″

nu zou ik graag een externe draadloze harde schijf willen koppelen aan het airport netwerk

”TZG”

Als ik het goed lees, wil de TS een draadloze externe schijf? Dus niet via USB naar de AirPort express, maar als client binnen hetzelfde Wifi netwerk?

Exact:), ik had ook een AirPort extreme kunnen kopen, maar die ondersteunt helaas geen AirTunes en dat was toch het grote voordeel van de express voor mij.

Bijdrager
    KeKo

Mocht je schijf een ethernet in/uitgang (netwerkschijf, NAS/NDAS) hebben, kun je je schijf aan de router hangen. Heb je alleen firewire/USB? Pech gehad!

Bijdrager
    macpro

@Keko: de TS heeft al bevestigd dat de schijf draadloos is…

Bijdrager
    palahala
    ”macpro”

@Keko: de TS heeft al bevestigd dat de schijf draadloos is…

Of: zal zijn. Ik geloof niet dat TS al echt zo’n schijf heeft?

Bijdrager
    robbie89

Ik heb ook nog geen draadloze schijf, maar was van plan er een te kopen. Maar natuurlijk alleen als ik zeker weet dat die kan werken met een AirPort express.

Bijdrager
    Pieterr

Als de AirPort Express het enige apparaat in je huis is wat je kunt gebruiken om je wireless netwerk te maken, heb je nog wel een probleem. Je AirPort Express hangt waarschijnlijk via een ethernetkabel aan je modem. Verder zijn er geen extra ethernetpoorten op je AirPort Express aanwezig om je netwerk schijf aan te hangen.

Ik weet niet of er wireless netwerk schijven te koop zijn (vast wel) maar heel snel (>10MB/s) zullen die niet zijn. Voor het maken van backups kan dat natuurlijk best voldoende zijn.

Bijdrager
    robbie89

Ja die zijn te koop, maar je hebt vooral kastjes met een antenne erop waar je die schijven in kan stoppen. Als ik de specificaties van die dingen bekijk staat er bijna altijd bij mac compatible, maar ik vraag me af of het ook werkt op een AirPort express netwerk.

Inderdaad het was bedoeld om back-ups te maken en om kleine bestanden uit te wisselen tussen twee verschillende computers.

Bijdrager
    Pieterr

Heb je een link naar zo’n kastje?

Bijdrager
    macpro
    ”robbie89″

…maar ik vraag me af of het ook werkt op een AirPort express netwerk…

Dat is gewoon een draadloos netwerk, net als alle andere kastjes waarmee je een draadloos netwerk kunt maken.
    Dus dat gaat prima werken.
    Let wel op de snelheid die de netwerk schijf gaat ondersteunen. Jouw Airport Express kan op N-snelheid werken (naast b en g), dus kies bij voorkeur een netwerk schijf die ook op N-snelheid werkt. Dan heb je het beste resultaat.

12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.