5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:
    Bijdrager
    Suijkerwerk

Draadloze functie Airport Express (echt) uitgeschakeld?

Beste OMT’ers,

Lang niet actief geweest als actief forumlid, maar toch zeker wel een actief forumbezoeker!

Vandaag heb ik na lange tijd alternatieve oplossingen te hebben gezocht, toch maar een Airport Express besteld.
    Heb een prima MBP en Home Cinemaset… Een duur SONOS systeem leek me niet nodig om draadloos muziek te kunnen streamen naar de Home Cinema!

Afijn, ik heb tevens een nieuwe Sitecom 300N X3 aangeschaft. Aan wifi power dus geen gebrek.
    En dat is het ‘em juist. De AE heb ik louter aangeschaft voor de muziekfunctionaliteit, op nog meer radiostraling zit ik niet te wachten.

Niet dat ik panisch ben over straling, maar als het niet hoeft, dan liever niet!

Volgens Apple is het niet mogelijk om de Wifi functie van de AE volledig uit te schakelen (http://support.apple.com/kb/ht1515).
    Gek genoeg is het mij denk ik toch gelukt (AE Utility -> handmatig -> draadloos -> uitschakelen).

Kan iemand me vertellen of inderdaad de wifi-functie is uitgeschakeld? Of staat de zender gewoon “op een laag pitje”?

Bijdrager
    dddfnfjefefle

Wat Apple denk ik bedoeld is het tijdelijk uitschakelen van de draadloze functie.

Can I completely turn off the AirPort Express wireless signal when I don’t need it?

Bijdrager
    puchelaar

’t Ligt vast aan mij, maarreh, waarom heb je èn de Sitecom èn de AE aangeschaft? Ik zit even naar de specs van de Sitecom te kijken, maar zie niet meteen iets dat-ie kan wat de AE niet zou kunnen?

Ik kan je trouwens niet vertellen of de antenne echt uitgeschakeld is. Lijkt me dat Apple de eigen producten wel kent…

/edit: laat maar; ik ben blijkbaar nogal duf en las overal ‘Extreme’ i.p.v. ‘Express’… /me moet zo maar naar bed geloof ik;)

Bijdrager
    JaNiintendo
    Suijkerwerk op 09 november 2010

Lang niet actief geweest als actief forumlid, maar toch zeker wel een actief forumbezoeker!

lol, inderdaad.:lol:

Ik denk hetzelfde als Nick.

Moderator
    Poezenbeest

Pssst… de radiostraling van Wifi ligt rond de 120 mW, de voeding in je computer (ongeveer 800W) heeft aan reststraling al meer vermogen.

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.