8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:

Bijdrager
    ThomasvHesteren

Draadloze Clients onduidelijk airport Extreme

Beste,

Ik heb pas een Airport Extreme gekocht. Super tevreden over het apparaat, maar er rest mij 1 frustratie.

Wanneer ik airport Utility open en op de Extreme klik, krijg ik een overzicht van de draadloze clients.
    Echter de ene staat aangegeven met MAC-Adres, de ander met IP en de ander netjes met zijn netwerknaam.
    Dus een voorbeeld:

88:1F:A1:57:25:3E
    192.168.2….
    Iphone-van-Thomas.local

Soms komt er ipv Iphone-van-Thomas.local ook het IP en soms weer het Mac-Adres te staan.
    Alle clients (draadloos en vast) hebben een static IP en dit werkt ook prima.

Ik vroeg mij alleen af of het mogelijk is om alleen het MAC-Adres of IP of Netwerknaam te laten zien in de Utility App of hoe ik dit voor elkaar kan krijgen dat er maar 1 type staat.

Alvast hartelijk dank!

Bijdrager
    fred44nl
    ThomasvHesteren op 05 mei 2014

Echter de ene staat aangegeven met MAC-Adres, de ander met IP en de ander netjes met zijn netwerknaam.

ja, zo werkt het:)

Alle clients (draadloos en vast) hebben een static IP en dit werkt ook prima.

heb je dat vaste ip-adres op de devices ingesteld ??
    of heb je in de dhcp-server van de AE ip-adressen gereserveerd, op basis van mac-adressen ??
    het laatste is wel handiger, vooral als je ook ergens anders op een wifi-netwerk wil, bijv. met je iPhone.

Ik vroeg mij alleen af of het mogelijk is om alleen het MAC-Adres of IP of Netwerknaam te laten zien in de Utility App of hoe ik dit voor elkaar kan krijgen dat er maar 1 type staat.

dat denk ik niet, nee

Bijdrager
    ThomasvHesteren

@fred44nl

Ik heb DHCP op de AE aangezet met static IP adressen. Alle devices krijgen dus nog steeds hun IP via dhcp en zal in een ander netwerk nooit problemen geven. Inderdaad goede tip, maar al in gebruik!

Ik probeer dus de draadloze clients allemaal netjes het liefst bij naam weer te geven voor het beste overzicht.

Bijdrager
    fred44nl
    ThomasvHesteren op 05 mei 2014

ik probeer dus de draadloze clients allemaal netjes het liefst bij naam weer te geven voor het beste overzicht.

is op zich wel logisch, maar ik heb er nog nooit iets over gelezen of gezien, dat het anders kan.
    ook in programma’s als IP Scanner Home komt de naam van het device niet altijd of meteen in beeld.
    voor zo ver ik weet, heeft dat met de werking van tcp-ip te maken.
    iets met net-bios naam, o.i.d.

Bijdrager
    ThomasvHesteren

@fred44nl

Klopt ben ik het mee eens,
    Maar het rare vind ik dat het de ene keer wel goed gaat met inderdaad net-bios naam, maar de volgende keer staat dezelfde device er weer met het IP of MAC adres…

En dan kan ik niet gelijk snel snel in één oogopslag zien welke gebruiker er draadloos contact maakt.

Bijdrager
    fred44nl

ja, klopt:)
    probeer es IP Scanner Home, zou ik zeggen.

Bijdrager
    ThomasvHesteren

Daar heb ik niets aan,

Ik heb een excel bestand met alle static IP’s en bijbehorende MAC adressen, dus daar kan ik het ook opzoeken, maar ik wil het graag in één oogopslag kunnen zien. Dus dat alles netjes met hun netwerknaam wordt aangegeven.

Bijdrager
    Jerry

Dag Thomas, ik heb hetzelfde ‘probleem’. Heb je een oplossing gevonden zodat de namen van de clients zichtbaar zijn in de airport utility?

Ik heb niet veel verstand van de inrichting van een netwerk. Kan je aangeven wat het voordeel is van één statisch IP adres? Ik heb het netwerk met 1 airport extreme en 2 aiports express met de airport utility geconfigureerd en dan wordt het netwerk automatisch met gebruik van meerdere IP adressen geconfigureerd.

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.