4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Q:

Bijdrager
    Fireman

draadloze apple muis geen contact laten maken met andere mac in huis

Hoe kan ik de iMac of Mac mini instellen dat de draadloze muis (magic mouse) van de iMac die beneden staat in huis, geen verbinding zoekt met de mac mini die op de eerste verdieping staat?

Ik heb bij de mac mini zo’n track path en die raakt af en toe door de war. Pijltje gaat heen en weer terwijl er niets gedaan wordt op de track path. Dat is dan de muis van beneden
    Elke keer op “verbreek” klikken? (bij bleu tooth verbindingen)

Kan er iets apart ingesteld worden?

Bijdrager
    sedikit

“Elke keer op “verbreek” klikken? (bij bleu tooth verbindingen)”
    Dat is toch gemakkelijk zat? Is dat te veel moeite? Of je moet iedere keer één batterij er er even uithalen. Of, het is ook maar een plotselinge gedachte: een stuk zilverpapier om de muis? Of onder een metalen mok? Of in je metalen broodtrommeltje? Signaal wordt geblokkeerd. De mens wordt steeds veeleisender, luier… :)

Bijdrager
    Jakko Westerbeke

Als het goed is, is de muis gekoppeld met één bepaalde computer en reageert alleen die op die muis. Wat je moet doen is zorgen dat die muis van beneden verbonden is met de iMac beneden, en níét met de mini, dan zou de mini er geen last van horen te hebben.

Bijdrager
    csteelooper

Om eerlijk te zijn heb ik dit probleem zelf nog nooit gehad. Muis 1 verbindt keurig met Mac 1 en muis 2 keurig met MacBook 2 (als die hier is, want die is van m’n ouders. Ik heb nog nooit het probleem gehad dat Muis 1 verbinding zoekt met MacBook 2 of vice versa.

Kijk eens bij beide computers in Systeemvoorkeuren onder Bluetooth en controleer welke apparaten daar staan vermeld? Elke computer zou daar alleen de muis (of Trackpad) mogen hebben waarvan deze zélf gebruik moet maken. Dus: de computer op de eerste verdieping mag alleen de Trackpad daar hebben, en de computer beneden alleen de muis. Als één van de systemen beide apparaten daar heeft staan, dan is dát de oorzaak van je probleem. Verwijder in dat geval het apparaat dat niet bij het betreffende systeem hoort.

Voor de iMac met de muis zou het er dus zo uit kunnen zien:

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.