30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 31)
  • Q:

Bijdrager
    erwin33

Draadloze Apple Magic Mouse: batterij verbruik

Ik heb een draadloze Apple Magic Mouse besteld. Nu wilde ik weten hoe lang de batterijen mee gaan als je hem dagelijks gebruikt? Is het verstandig om hem elke keer uit te zetten als je hem niet gebruikt? Of verbruikt hij dan niets?
    Welk type batterij heb ik hier voor nodig, oplaadbaar of normale AAA batterijtjes van de Action b.v.?

Bijdrager
    hatolex

Koop een mobee magic charger, gebruik de accu van de charger nu 5 jaar, ideaal.

Bijdrager
    erwin33

Ok, dat is nog even te prijzig voor nu. Maar wilde starten met normale batterijen,

Bijdrager
    Ewout

Ik wilde al schrijven dat de draadloze producten van Apple echte batterijvreters zijn. Toen las ik het antwoord van Hatolex en was verrast over zo’n mooi product dat te koop is. Ik heb al honderden batterijen versleten in de diverse apparaten van Apple. Toch leuk om zo weer wat wijzer te worden.:-)

Ewout

Bijdrager
    websania

Iedere keer uitzetten is onhandig; batterijen gingen bij mij gemiddeld zo’n maand tot twee maanden mee en ik heb ook een tijdje de oplaadbare batterijen van Apple gebruikt (welke je inclusief lader kunt kopen) Maar “gewone” oplaadbare batterijen zijn natuurlijk net zo goed. Er worden trouwens AA-batterijen gebruikt.

Je kunt ook niet oplaadbare batterijen gebruiken natuurlijk; ben je geheel vrij in.
    Ik gebruik ondertussen ook zo’n Magic Charger zowel thuis als op het werk. Is inderdaad “even een investering”.

Bijdrager
    Erick Verlee

Batterijverbrijk van de muis is ook wat hoger door de touchfuncties natuurlijk. Wel een fijne muis om te gebruiken en met een paar oplaadbare batterijen is het gebruik niet zo’n issue…

Bijdrager
    Buzz

Twee setjes oplaadbare AA batterijen inderdaad, en gewoon altijd aan laten staan. Elke keer als ik ze moet opladen ben ik al weer vergeten hoe lang geleden het de keer ervoor was.

Bijdrager
    KarelWillem

Een setje oplaadbare batterijen van Apple (6 +lader voor 29 euro) is echt de beste aankoop die je kunt doen.

Ik doe echt weken en weken met die twee batterijen in de muis.

Bijdrager
    erwin33

Ok dank voor de info, dus aan laten staan bij niet gebruiken maakt nauwelijks verschil.

Bijdrager
    Jakko Westerbeke
    erwin33 op 04 september 2015

Is het verstandig om hem elke keer uit te zetten als je hem niet gebruikt? Of verbruikt hij dan niets?

Mijn ervaring is dat dat niks uitmaakt. Toen ik hem pas had heb ik het geprobeerd: eerst een paar batterijen (Duracel geloof ik) gebruikt zonder hem uit te zetten, en daar deed ik ongeveer een maand mee. Bij het volgende paar van dezelfde batterijen heb ik de muis elke avond uitgezet en de volgende ochtend weer aan, en met die batterijen deed ik ook een maand.

Niet veel later heb ik een set van vier oplaadbare batterijen gekocht (2700 mAh, eigenlijk bedoeld voor fototoestellen) zodat ik er altijd twee in de muis kan hebben en twee opgeladen kan hebben liggen — of in de lader hebben zitten, als ze net leeg zijn natuurlijk.

Bijdrager
    SvS
    KarelWillem op 04 september 2015

Een setje oplaadbate batterijen van Apple (6 +lader voor 29 euro) is echt de beste aankoop die je kunt doen.

Ik doe echt weken en weken met die twee batterijen in de muis.

Eens…

Eerst alternatieve merken geprobeerd, maar met setje batterijen van Apple plus hun witte oplader is perfecte mix.

Bijdrager
    Ewout

Toch is het vreemd dat we zo blij zijn met ‘weken tot een maand’ voor een stel batterijen in een muis of wrijfplankje. Volgens mij gebruikt Apple ook nog steeds Bluetooth 2.x in z’n hardware wat niet echt energiezuinig is. De bluetooth 4 standaard zit al jaaaaren in de iPhone’s en zou veel beter geschikt zijn.

Waarom kan Logitech (nee, geen bluetooth) wel een toetsenbord en muis rustig twee jaar op een batterij laten werken? Geeft toch aan dat Apple echt niet alles uit de kast haalt voor hun techniek. Dat is wel eens jammer.

Maar goed. De hardware van Apple is wel veel mooier, dat dan weer wel.:-)

Bijdrager
    Wauters

Ik gebruik Duracel oplaadbare batterijen
    MUIS: 2 maanden, dagelijks gebruik
    KEYBOARD: 8 maanden, dagelijks gebruik

Bijdrager
    riji

Hier mijn ervaringen met mijn tweede setje oplaadbate batterijen van Apple (6 +lader):

k had dus op 14 & 15/7 de 6 nieuwe batterijen voor het eerst geladen: 3 x 2, telkens met als resultaat 100% batterijniveau.
    De batterijen van mijn iMac 5K, die ik dagelijks meerdere uren gebruik, moet ik vandaag voor de 4e maal opladen. Ik doe 18 dagen met 1 beurt.
    De batterijen in de iMac van mijn vrouw, die ze niet dagelijks en zelden langdurig gebruikt, zijn nog niet leeg.
    De batterijen van het draadloos Apple-toetsenbord bij een windows-laptop, weinig gebruikt, zijn ook nog niet leeg.
    De laadduur (tot het ledje uitgaat) is zeker langer dan 6 uur, nl. 8 à 9 uur.

Als je mijn volledige ervaringen wil lezen:

Moeten jullie ook om de 2 weken je magic mouse herladen?

Bijdrager
    erwin33

Waar kun je zien of merken wanneer je batterijen van je muis op of bijna op zijn?

Bijdrager
    riji

In systeemvoorkeuren – muis – onderaan: batterijniveau

Kan ook via het icoontje in je systeem-menubalk bovenaan, in mijn geval is dit naast icoon van netwerk (wifi…)

Bijdrager
    erwin33

Ok dank.

Bijdrager
    erwin33

Vandaag mijn Apple Magic Mouse ontvangen. Even wat vraagjes: de naam van de vorige eigenaar staat hier nog in. Iemand enig idee hoe en waar ik dit kan veranderen in mijn eigen naam?

Verder viel nadat ik de muis even niet gebruikt had de bluetooth verbinding uit, hoe kan dit? Moest toen mijn draadmuis weer aansluiten om de verbinding te herstellen. Hoe kan dit? En is hier een sneltoets voor om in het vervolg niet steeds die draadmuis te hoeven aansluiten?

En waar kan ik de up en down scroll beweging bijstellen? Zie alleen maar links rechts, maar up en down niet bij de muisinstellingen.

Bijdrager
    erwin33

Ik ben inmiddels al achter veel dingen die ik in mijn vorige posting aangaf. Ook de verbinding met bluetooth blijft nu goed. Weet ook niet wat het was. Maar wil graag weten hoe ik zonder muis in het bluetooth scherm kom mocht het weer eens gebeuren dat mijn muis geen contact maakt, bij het verwisselen van batterijen b.v.?

Bijdrager
    Jakko Westerbeke

Ctrl+F8 zet de focus op de icoontjes rechtsboven. Je kunt dan met de pijltjestoetsen naar links en rechts kiezen welke je wilt hebben, met pijltje naar onder open je het menu. Daar kun je met de pijltjestoetsen weer doorheen navigeren om dan op de spatiebalk of de Return-toets te drukken om een optie te kiezen.

Bijdrager
    erwin33

Ctrl+F8 geprobeerd even om te kijken of dat het doet, maar zie niets gebeuren met de icoontjes rechtsboven.

Bijdrager
    fixar

Op een laptop zul je ook nog even de fn-toets (linksonder) moeten gebruiken. Dus: fn+Ctrl+F8

Bijdrager
    erwin33

Nee heb gewoon een Mac, maar moest bij de toetsenbordfuncties nog even een vinkje zetten bij de F-toetsen. Dat is nu gebeurd en nu doet hij het inderdaad wel. Opgelost dus.

Bijdrager
    erwin33

Alleen hoe navigeer je dan in het menu van bluetooth als je daar in zit overigens? Als je b.v. de verbinding wil herstarten?

Bijdrager
    SunKeeper

fn zit op een bedraad toetsenbord rechtsboven naast de backspace. Met één hand samen met de rechter Control toets in te drukken. Nu werken namelijk je functietoetsen alleen als je fn indrukt. Zoals uitgelegd bij de instelling zelf.

Naam wijzigen doe je door in de Bluetooth-voorkeuren rechts te klikken op een apparaat en kiezen voor ”Wijzig naam” indien je dat nog niet ontdekt had.

Sinds een tijdje houd ik bij hoelang ik op een lading kan werken met muis/trackpad. Nog niet lang genoeg voor een representatief resultaat.
    Enige meting wat ik weet is dat ik met 70% lading in een setje batterijen ruim zeven weken deed met de Magic Mouse. Die batterijen waren eerst ergens anders in gebruikt. Dus op volle batterijen zal dat langer zijn. Muis wordt dagelijks meerdere uren gebruikt en staat altijd aan.

Bijdrager
    erwin33

Nog iets wat ik tegen aan liep tijdens het gebruik van mijn muis is dat als ik op een linkje op een website probeer te klikken dat dit vaak moeilijk gaat, mijn browser zakt dan ietsje waardoor het lastig klikken is en de link dus niet opent. Wat is dat en hoe en waar verhelp ik dit?

Bijdrager
    erwin33

Iemand enig idee hoe het kan dat het bij klikken op links mij browser iets inzakt tijdens het klikken waardoor hij af en toe niet goed pakt?

Bijdrager
    KarelWillem

Que?!:)

Ik herken het fenomeen niet. Klinkt wel bijzonder.

Bijdrager
    erwin33

Snap er ook niets van. Heb al geprobeerd om de kliksnelheid aan te passen maar dat was voor de dubbelklik snelheid, dus dat is het niet.

Bijdrager
    erwin33

Maak wel even een nieuw topic aan want het begint nu off-topic te geraken.
    Hier verder: http://www.onemorething.nl/community/topic/apple-magic-mouse-klikken-op-links-in-websites-iets-vreemds/

30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 31)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.