8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:
    Bijdrager
    shakey

Draadloos van MacBook Air naar beamer. Kan dat?

Kan ik via mijn MacBook Air (met Thunderbolt) draadloos video’s afspelen op een beamer of tv scherm? En zo ja, wat moet ik daar voor aanschaffen? Een ‘zender’ voor de MacBook Air? En een ‘ontvanger’ voor de beamer?

Ik heb gezien dat er beamers zijn met WiFi. Maar ook als ze zelf geen WIFi hebben, dan kan ik er misschien een ontvanger op inpluggen?

Bijdrager
    TheBigZ

Een AppleTV bij je beamer/tv?

Bijdrager
    KarelWillem

Ja, dat kan.

Apple TV. Die is de ontvanger tussen beamer/TV en je Mac.

Bijdrager
    shakey

Kun je via Apple TV ook MPEG2 video’s streamen?

Quick Time kan dit niet, is mijn ervaring, ook niet na installatie van de MPEG2 plugin voor QuickTime. Dan krijg je alleen beeld, geen geluid.

Maar misschien werkt Apple TV zonder QuickTime?

VLC en MPlayer OSX kunnen wel probleemloos MPEG2’s weergeven.

Bijdrager
    KarelWillem

Je hebt een recente MacBook Air. Die is bepalend voor het afspelen van formaten, niet de Apple TV.

Installeer bijvoorbeeld Beamer op je MacBook Air. Die speelt gewoon ALLES af op je Apple TV.

Bijdrager
    shakey

KarelWillem,

Mooi dat je geen QuickTime nodig hebt om video’s te kunnen afspelen op Apple TV.

Net even dit gelezen over AppleTV:

https://www.apple.com/nl/appletv/what-is/

Als ik het goed begrijp heb je dan wel een WiFi-netwerk nodig waar je op in kunt loggen? De Apple Tv creƫert zelf geen netwerk, zoals de AirPort Express?

Bijdrager
    KarelWillem

Ja, daar heb jij weer gelijk in.:)

Volgens mij moet je dan minstens een Airport Express o.i.d. als extra meenemen.
    Maar helemaal het fijne weet ik daar ook niet van.

n.b.:
    Als je de Apple TV met een ethernet-kabel aan je Mac hangt, zal je het WiFi netwerk niet nodig hebben denk ik(?)
    Maar dan kan je ook de MacBook wel rechtstreeks aan de beamer hangen.;)

Bijdrager
    shakey

Epson blijkt beamers te verkopen waarnaar je draadloos kunt stromen vanaf elke Apple device:

http://www.epson.com/cgi-bin/Store/jsp/Landing/apple_projectors-for-mac-ipad-iphone.do

Maar ja, dan heb je dus nog geen audio. Daar is dan weer een apart apparaat voor nodig (audio-installatie), met het gevaar dat beeld en geluid asynchroon gaan lopen…

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.