14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
  • Q:
    Bijdrager
    thomasthomas

draadloos usb via usb op ibook g3 500

Ik wil graag draadloos kunnen internetten met mijn ibook g3 500, aangezien ik niet dagelijks draadloos zal internetten en een airport kaart voor mijn gebruik te duur vind, wil ik graag een goedkopere usb oplossing. Maar ik kan eigenlijk niets op i-net vinden die ook geschikt zijn voor de apple.. heeft iemand hier ervaring mee? wat is een aanrader?

Moderator
    Strifer

neem de usb adapter van Belkin, de F5D7050. die is net uit en doet het prima op mijn oude iMac G3 500 Mhz.

Bijdrager
    thomasthomas

maar is die niet eigenlijk voor usb 2.0 geschikt?

Bijdrager
    Napsju
    ”thomasthomas”

Jouw iBook heeft geen USB2;)

Bijdrager
    H@roldBeer
    ”Napsju”
    ”thomasthomas”

Jouw iBook heeft geen USB2;)

je kan USB 2.0 apparaten wel aansluiten op jouw USB 1.0, maar dan is het wel wat langzamer.

Zo kan je de iPod met USB kabeltje wel op je iBook beheren.

Bijdrager
    thomasthomas

uhm… dat is toch gewoon usb 1.0 op mijn ibook? Vanwaar je;) ??

en wordt de internet snelheid dan drastisch lager? En is dat niet een 55mb/s kaart en kan een ibook niet meer max 11mb/s aan?

Bijdrager
    Napsju
    ”thomasthomas”

en wordt de internet snelheid dan drastisch lager? En is dat niet een 55mb/s kaart en kan een ibook niet meer max 11mb/s aan?

Je hebt geen USB1.0, maar 1.1. De snelheid van USB1.1 ligt teoretisch op 12Mbit. Voldoende voor een 11Mbit module.

Bijdrager
    H@roldBeer
    ”thomasthomas”

foutje, USB 1.1

Bijdrager
    thomasthomas

ik heb iig de hier aangegeven belkin laten halen, en zal vanavond wel even zien of het een beetje werkt:)

Bijdrager
    thomasthomas

ik heb de belkin gekocht. Alleen en nu? Ik plug hem in via de usb maar doet uiteraard niets, en de installatie cd is voor windows .. hoe kan ik hem nu installeren??

Bijdrager
    thomasthomas

met wat googlen kwam ik op een antwoord gegeven door volgens mij strifer op een ander forum:) anyway het werkt:)

Bijdrager
    walinsky
    ”Strifer”

neem de usb adapter van Belkin, de F5D7050. die is net uit en doet het prima op mijn oude iMac G3 500 Mhz.

Goeie tip Strifer!
    Die Belkin lijkt goed te werken; hoewel hij na een herstart (nog) niet automatisch verbindt.
    Zit hier een oude iMac DV SE (400MHz) ‘te pimpen’.
    Reepje geheugen (512 MB) kost nog maar 70 euro; Belkin voor 33 Euro…
    Machine kan er weer even prima tegen!
    Verder nog tips voor de Belkin?

Bijdrager
    bojeau

Mijn vriendin heeft een IBook G3 900MHz van een paar jaar oud (ca. 2-3 jaar, weet niet precies). Weet iemand of hier standaard een aiport-kaart in zit? In de huidige Ibooks iig wel. Anders moet ik misschien ook maar zo’n Belkin kopen. Of zijn die Aiport kaarten nog verkrijgbaar (Aiport extreme past geloof ik niet).

Bijdrager
    hansenonline

volgens mij zijn alleen de latere g4 versies met standaard met airport uitgerust. kijk eens in je systeemprofiel, of als de ibook uitstaat til je het toetsenbord op en kijk je of er een kaartje inzit. verder kan je op een klokhuisdag kijken of je nog een gewoon airport kaartje voor een schappelijke prijs kan krijgen.

daan.

14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.