7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:

Bijdrager
    Jan

krijg draadloos toetsenbord niet meer open door batterijlekkage

goedemiddag,

Ik heb een draadloos toetsenbord voor de iMac. Maar, de batterijen zijn gaan lekken en ik krijg nu met geen mogelijkheid de schroefdop eruit gedraaid om de batterijen te verwisselen. Iemand een idee hoe dit op te lossen

vr gr

jan van Duren

Bijdrager
    Shmoo

In warm water leggen en laten losweken..

En dan bedoel ik niet de badkuip vol laten lopen en het ding vanavond mee in bad nemen maar gewoon in de gootsteen 2cm warm water zetten dan dan het keyboard met de ronde achterkant waar de batterijen in gaan in het water zetten. Hoeft niet gloeiend heet water maar gewoon handwarm. paar minuutjes late weken en het kapje komt vanzelf los.

Of je moet al met een wattenstaafje en alcohol gaan lopen friemelen rond het kapje.

Die dingen kunnen wel tegen een beetje water.

Bijdrager
    Jan

hahahahaha, dat is gaaf. ga ik proberen.

alvast bedankt. laat weten of het werkt.

gr

Jan

Bijdrager
    Buzz

In mijn jarenlange ervaring (kuch) kunnen die toetsenborden toch echt niet zo goed tegen water, als dat onder de toetsen terecht komt.

Bijdrager
    Shmoo

Deze is misschien iets duidelijker uitgelegd. Je moet het toetsenbord natuurlijk ook de kans geven om eventuele druppeltjes te laten opdrogen. Ik heb dit ook gedaan met mijn aluminium draadloos keyboard voordat ik mijn iMac verkocht. Werkte prima, de toetsen werden weer wat soepeler.

Maar goed dat keyboard afspoelen heeft TS niet echt nodig tenzij z’n toetsen vastzitten. Hij wil het batterijgedeelte openen. De kans dat zijn toetsenbord sowieso al overleden is is al groot want de binnenkant schoonmaken gaat nog een klusje worden. Openen is de eerste stap daarna kijken hoe groot de schade is van de lekkage aan de binnenkant.

Bijdrager
    Jan

heb de hoek van het toetsenbord 15 min in warm water gezet. Maar helaas het dopje is er niet uit te draaien. iemand nog andere ideeën.

Anders laat ik zo.

Bijdrager
    raymin

Probeer je het dopje te openen met een schroevendraaier? Heb je het al geprobeerd met een 5 eurocent munt, die past perfect. Als je geen kracht kunt zetten zet je even een tang op de munt om een beetje arm te krijgen en kracht te kunnen zetten.

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.