12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Q:
    Bijdrager
    marjolecomte

Draadloos toetsen bord+ muis werken plotseling niet meer op de Mac Mini

Draadloos toetsen bord+ muis werken plotseling niet meer op de Mac Mini van 21 maanden oud. Bekabeld werkt wel, maar soms ook niet met een hub, wel rechtsstreeks in de usb van de mini. Iemand een idee waardoor dit zou kunnen komen?

Bijdrager
    marjolecomte

ps heeft niet met de batterijen te doen, die zijn vers van beide apparaten!:grin:

Bijdrager
    duc.sebas

Kun je de muis en het toetsenbord testen op een ander systeem?
    Dat ze niet werken via een usb hub, kan komen omdat deze niet powered is, of misschien geen usb 2.0 ondersteund.

Bijdrager
    marjolecomte

Ze hebben het altijd gedaan op de mini, maar deden van het een op andere moment niks meer!

Bijdrager
    Yggdrasil

Je hebt het over Apple toebehoren neem ik aan? Dan zou ik even de .plist van je Bluetooth verwijderen en zien of je het probleem dan nog hebt.

<br />
    Macintosh HD > Bibliotheek > Preferences > com.apple.bluetooth.plist<br />

Mocht je het bestandje niet direct vinden kun je met een handige commandline ook via de Terminal (Spotlight > Terminal intikken) de bestanden wissen:

<br />
    rm -rf ~/Library/Preferences/com.apple.Bluetooth.plist.*<br />

Als je dan de apparaten terug toevoegt zou het moeten werken.

Bijdrager
    marjolecomte

Nee, het is GEEN bluetooth en GEEN apple toetsenbord. Gewoon draadloos via USB!!

Bijdrager
    Yggdrasil

Je hoeft NIET zo schreeuwerig te typen hoor. Ik versta het ook zonder capslock.:smile:

Heb je iets anders geïnstalleerd tussen de tijd dat ze nog werkten en de tijd dat ze het niet meer deden? Een driver-update o.i.d.?

Bijdrager
    justhan

(…) Gewoon draadloos via USB!!

Zo gewoon is dat niet, want de standaard Apple draadloze toetsenborden en muizen werken via BT, zoals je kunt lezen in de reactie van Yggdrasil. Wanneer je ‘gewoon’ alle gegevens (dus merk TB & muis) hier vermeldt, dan kan iemand je (wellicht) verder helpen.

Bijdrager
    marjolecomte

Mijn bedraad toetsenbord heeft een andere indeling….nee ik heb niks geinstalleerd, was bezig met bankzaken…

Ik heb een muis van Microsoft, die heb ik al meer dan 1 1/2 jaar en een toetsenbord van Logitech, die is een maand oud, beiden draadloos!

Bijdrager
    marjolecomte

Draadloos Toetsenbord werkt ook gewoon op m’n Smarttv, net getest….en de muis ook!

Bijdrager
    marjolecomte

Net een gesprek gehad met iemand van LinuxN…..zou gewoon een driverprobleem zijn. Apple kan zomaar een driver er uit kunnen gooien. Dus ga het weer es met Linux proberen, die heeft dat probleem niet en is meer configurabel dan Apple en bovendien kost het niks!

Bijdrager
    Stirf

Succes!!! :sarcastic:

12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.