8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:
    Bijdrager
    bjorn86

Draadloos surfen met Ibook

Ik ga binnenkort een ibook kopen. Nu heb ik 2 vragen.

1ste vraag: Weet iemand wanneer ibook g5 zal uitkomen?

2de vraag: Er zit een airport extreme in je ibook om draadloos te kunnen surfen. Thuis heb ik een PC met internet. Wat heb ik nodig om draadloos te kunnen surfen? Moet ik iets kopen voor mijn pc?

dank u

Bijdrager
    Robbes

1. de komst van de ibook G5 is nog niet in zicht… Kijk eens op http://buyersguide.macrumors.com/ voor meer speculaties/informatie zodat je beter in kunt schatten wanneer je tot aanschaf over moet gaan. Er schijnf wel binnenkort een nieuwe ibook-update te komen…..

2. Als je geen draadloze modem hebt van je internetprovider, moet een draadloze router kopen. Deze plaats je tussen de internetmodem en je PC. Deze routers kosten rond de 100 euro. In de huidige ibook zit een airpot-kaartje waar je probleemloos draadloos mee kunt surfen. Wil je ook met je pc ‘draadloos gaan’ dan moet een usb-adapter of een wifi-pci-kaartje kopen. Die laatste zijn wat goedkoper, maar je moet dan wel je pc even open schroeven. Mocht je pc gewoon blijven staan, dan kun je natuurlijk ook gewoon een de netwerkkabel in de draadloze router prikken.

Ik zou even informeren of je een Airtunse-basisstation kunt aanschaffen. kosten zijn gelijk en je kunt dan meteen draadloos je muziek naar je stereo streamen.. succes.

Bijdrager
    kontheur

Ik heb ook een gesplitste internet verbinding. 1 gaat naar mijn PC en de ander naar mijn IBook. Ik heb zelf kabel internet. De kabel gaat rechtstreeks naar de router. Hier sluit je je PC en IBook op aan. Ik heb zelf geen draadloze verbinding met mijn PC dus gewoon een kabel. Wel heb ik voor mijn laptop Airport Express gekocht. Is echt superrelaxed (draadloos muziek streamen en draadloos printen!). Mocht je alleen draadloos willen internetten dan is dus een draadloze router voldoende. Voor een paar tientjes meer als een gewone router heb je er al een. Je kunt gewone PC router gebruiken, die zijn ook gewoon compatible met de kaart die in een IBook zit.

Suc6 ermee!

Bijdrager
    ego

Heb thuis ook twee pc’s die moeten internet hebben.

De ene gaat ook draadloos, die vind makkelijk zijn netwerk via airport express (je moet dan wel een ontvanger hebben voor die pc)
    De andere werkt met draad, die vertrekt vanuit een router

Uit de router dus twee draaden, eentje voor airport express, de andere voor de pc met draad…

Airport express is idd echt fantastisch: draadloos muziek: de meeste mensen vallen achterover als ze zien dat ik mijn muziek bedien via mijn ibookje

Bijdrager
    hansenonline

er zijn een paar mogelijkheden.
    je koopt een router die wifi mogelijkheden heeft en sluit met de ethernetkabel je pc aan en de ibook gaat via airport kaartje.
    je koopt een wifikaart voor je pc en een wifirouter en bent helemaal draadloos.
    je koopt een wifikaart voor je pc en deelt de internetconnectie met je ibook, maar dan moet je pc altijd aanstaan als je met je ibook wilt internetten.

daan.

Bijdrager
    DEform

Ja, zo heb ik het ook gedaan,eerst had ik alleen een pc (met adsl op usb-modem), en nu heb ik een iMac G5 en 12″ PB bijgekocht, allebei met Airport-kaartje erin!

Gewoon ipv mijn usb-modem een ethernetmodem/router gekocht (sweex €65) en een airport express basisstation van apple €115

Mijn PC zit gewoon via (ethernet)kabel online, en nog een andere ethernetkabel gaat naar mijn airport basisstaton, dat er voor zorgt dat mijn iMac en PB draadloos online zitten!

En laatst heb ik nog een Airport Basisstation bijgekocht, en nu kan ik ook in de tuin en rondom het huis draadloos op internet!!!

Geholpen?

Bijdrager
    Brasco

Ik heb thuis nogal een redelijk gecompliceerde toestand omdat ik flexibel mijn netwerk wil gebruiken. Mijn modem zit aan een 8 poorts 100mbit hub, Mijn 56mbit ASP zit daar weer ok.. Mijn xboxen en film server zitten op ook op de hub, zodat de verbinding tussen de filmserver en mijn Xbox Media Center 100mbit is. de overige apparatuur (1 iBook, 1 Windhoos laptobbe, een PM. XP werkstation en fileserver zitten allen via WiFi.

Ik heb dus de vrijheid om op welke manier dan ook op internet/servers te komen. Maar als je niet zoveel apparatuur hebt dan is dat allemaal niet nodig uiteraard, mooiste zou zijn een Modem/ASP met wat ehternet poortjes er op. Linksys heeft vast wel zo’n ding..

Bijdrager
    bjorn86

Bedankt allemaal voor jullie vlotte en duidelijk reactie.

:D :apple: :apple: :apple: :apple: :apple: :apple: :apple: :apple: :apple: :apple: :apple: :apple: :apple: :apple: :apple: :apple: :apple: :apple: :apple: :apple: :apple: :apple: :apple: :apple: :apple: :apple: :apple: :apple: :apple: :apple: :apple: :apple: :apple: :apple: :apple: :apple: :apple: :apple: :apple: :apple: :apple: :apple: :apple: :apple: :apple: :apple: :apple: :apple: :apple: :apple: :apple: :apple: :apple: :apple: :apple: :apple: :apple: :apple: :apple: :apple: :apple: :apple: :apple: :apple: :apple: :apple: :apple: :apple: :apple: :apple: :apple: :apple: :apple: :apple: :apple: :apple: :apple: :apple: :apple: :apple: :apple: :apple: :apple: :apple: :apple: :apple: :apple: :apple: :apple: :apple: :apple: :apple: :apple: :apple: :apple: :apple: :apple: :apple: :apple: :apple: :apple: :apple: :apple: :apple: :apple: :apple: :apple: :apple: :apple: :apple: :apple: :apple: :apple: :apple: :apple: :apple: :apple: :apple: :apple: :apple: :apple: :apple: :apple: :apple: :apple: :apple: :apple: :apple: :apple: :apple: :apple: :apple: :apple: :apple: :apple:

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.