6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:
    Bijdrager
    DarkApple

Draadloos router plaatsen

Hey!

Hopelijk bestaat hetzelfde topic niet al, anders mijn excuses!

Ik ben afkomstig van België en dit is een Nederlands forum, ik weet niet of er een Belgisch forum is. Maar ik zal m’n probleem zo goed mogelijk proberen uitleggen. Ik heb ADSL (een modem, waarvan de ene kant in de telefoonlijn geplugd is en de andere kant is een USB stekker) en ik wil graag draadloos gaan omdat er binnenkort verbouwingen en vernieuwingen gaat gebeuren op de benedenverdieping, maw pc en laptop moeten naar boven. Telefoonlijn naar boven doen lopen is veel te hechtisch, dus beginnen wij er niet aan. Ik heb van een maat een pakket gekregen met draadloos spullen erin. Probleem is dat m’n router geen USB ingang heeft om m’n modem erin te pluggen… Ik heb die gratis gekregen en zou dat ook willen behouden ipv een nieuw pakket zelf te gaan kopen. Ik vraag mij nu af: bestaat er een tussenkabel waarvan de ene uiteinde een USB is en de andere een ethernet is (ik hoop toch dat die naam juist is!)? En hoeveel zou dat ongeveer kunnen kosten? Ik denk althans goedkoper dan gans nieuw draadloospakket te gaan kopen?

Groetjes!

Bijdrager
    Almerrrrr

Zo’n veloopkabeltje bestaat niet usb en ethernet zijn 2 hele verschillende dingen.
    Het enige wat je zou kunnen doen is zorgen dat je aan een draadloos modem komt (is vaak gecombineerd met een router.

Bijdrager
    Oppie

Wat jij wilt kan niet! Je hoeft er verder niet over na te denken.

Probeer een ethernet modem op de kopt te tikken, moet kunnen voor een paar euro, of vraag je provider voor zo’n gratis ding.

Bijdrager
    Electr0n

Het bestaat wel, maar dat is van Ethernet naar USB en niet andersom.
    Dat was voor de oude laptops vroeger, of je ze nog kan vinden is een tweede.
    Maar ze bestaan wel. Als jij een aparte USB op je modem aan kan sluiten dan zou het dus kunnen, maar daar moet je heeeeeeel goed naar zoeken, want ze zijn vrij oud. Ik heb ze 1x gezien op school dus…. succes

Bijdrager
    DarkApple

Denk niet dat ik voor zoiets heel lang en goed ga zoeken;-) mij werd aangeraden om naar Belgacom te gaan, maar anderen zeggen dan dat zoiets duur in aankoop is (ik heb nu over volledige pakket om draadloos te surfen). Ik bezie ’t wel, toch bedankt!

Bijdrager
    Oppie
    ”Electr0n”

Het bestaat wel, maar…<knip>

Vergeet het, je hebt drivers nodig, dit gaat nóóóit werken.

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.