7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:
    Bijdrager
    PretPedKadet

Draadloos router achter router (ook draadloos)

Beste mensen,

er zijn tal van topics over dit probleem maar toch is het me niet gelukt dit op te lossen omdat elke situatie toch weer anders is.
    Via planet/kpn hebben wij InternetPlusBellen abonnement en daar kregen wij een router bij die draadloos signaal kan verzenden: Siemens Gigaset SX551 WLAN dsl. Omdat ik verderop in het huis dit signaal niet sterk genoeg vond wilde ik met behulp van een Draytek Vigor 2500WE het signaal versterken. Deze Draytek moet dus het signaal halverwege het huis opvangen en weer doorsturen. Kan hij dit, en zo ja, hoe?

Groetjes

Pieter

Bijdrager
    aerosoul

Dat zou moeten kunnen werken mits je je router als switch kan gebruiken en dus de DHCP over laten aan je router van KPN..

Bijdrager
    Muziekfan

Ik denk niet dat het gaat werken.
    Voorwaarde 1: De Vigor moetin ingesteld kunnen worden als accesspoint ipv router.
    Voorwaarde 2: de KPN doos en de Vigor moeten beide WDS ondersteunen om het echt roaming te maken. Zo niet, dan zul je een UTP kabel tussen beiden moeten gebruiken.
    Voorwaarde 3: (al eerder genoemd in een reactie) Vigor mag geen DHCP server of DNS server draaien.
    Wel jammer overigens van de Vigor, dat zijn prima apparaten.

Bijdrager
    PretPedKadet

KPN doos ondersteund WDS maar de Vigor niet. Inderdaad super apparaat maar omdat we een nieuw abonnement hebben werd deze vervangen door de KPNdoos (Siemens). Dat is een prima apparaat. Maar is er geen mogelijkheid met wat gerommel dat deze het signaal forward? Dus zonder het handige WDS. Zodra is DHCP op de Vigor uitschakel zien de Macs hem niet meer staan overigens.

Edit: en wat als ik de Vigor router achter de computer boven hang? Deze ontvangt het signaal van beneden ongeveer met 20%. Als de Vigor dan achter de computer zit, kan hij het signaal dat wel verder sturen?

Bijdrager
    CaDoc

Het kán wel maar WDS heeft ook wat beperkingen, onder andere een toegenomen overhead. Heb hetzelfde probleem en had nog een o zo handige WRT54G liggen. Naar ik aanneem moet je Siemens doosje op een vaste plek in het huis staan, met een korte draad naar je splitter. Als je nu je Draytek Vigor met een kabel achter je Siemens doosje hangt (als dat kan), kan je deze op een andere plaats neerzetten waar je Macs hem wel goed kunnen “zien”. Schakel van de Vigor wel even de DHCP uit. Met een beetje experimenteren kom je er vast wel uit – anders wordt het toch de boormachine (overigens is de boormachine-methode wel te prefereren wegens snelheid en kwaliteit van de verbinding).

Succes!

Inactief
    Anoniem

Heb precies hetzelfde probleem met de Zwarte Experia Box van Kpn. Daar wil ik mijn oude ding(Topcam [email protected] WBR 754SG Rot ding btw) op aan sluiten maar dat werkt ook niet. Heb alle instellingen al geprobeerd.

Bijdrager
    PretPedKadet

In princiepe zien de macs de siemens prima maar ik wilde het signaal compleet draadloos verlengen. In ieder geval bedankt voor de hulp. Als iemand een idee heeft hoe het toch kan, zou ik dat graag horen.

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.