12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Q:
    Bijdrager
    Jello

draadloos printen van iBook op Windows? mogelijk?

mmmm, via router is draadloos iBook en met kabel is een Windows Pc aangesloten
    op de windows zit een HP printer.
    in mijn kamer staat een epson printer, die als ik wil printen een USB moet verbinden met een USB kabel. Nu de vraag, als ik de software van HP printer op de mac installeer. kan ik dan via het netwerk met de andere printer, zoja, moet de pc aan staan? Het zou wel leuk zijn om draadloos te kunnen printen. Geven jullie mij even meer details of dit zou kunnen?
    (beide printers zijn mac en Windows compactible)

Bijdrager
    Uxmal

Ik heb het nooit geprobeerd, maar neem aan dat het ongeveer als volgt werkt: INetwerkje opgezetten. Dan kan je gewoon printen vanaf je mac op je hp via je pc. Pc zal wel aan moeten staan. Hp software hoef je dan niet te installeren op je mac. Succes!:)

Bijdrager
    Jello

mmmmmn heb geen netwerk opgezet,
    2 computers staan gewoon via router verbonden met internet.
    moet ik mss instellen om netwerk te maken?

Bijdrager
    Oppie

Wat denk je zelf???
    De HP zit op de pc aangesloten, dus die bedient de HP, of anders gezegd, is de printserver. Zou die pc/printserver dan aan moeten staan? (schijten de beren in het bos?; is de paus katholiek?)
    Ja dus.
    Vraag: zit in de router geen printservertje?

Bijdrager
    Uxmal

Kijk hier maar eens voor je vragen. http://forum.macosx.nl/viewforum.php?f=18

Bijdrager
    Jello

in router enkel UTP hollekes, … en een antenne,
    srr voor de stomme vraag, moet het aan staan, maar ik heb aan het volgende zitten denken.
    als ik in het tweede UTP hol een apparaat aansluit (genaamd X), in het apparaat X sluit ik de printer aan, kan ik dan nie printen, door de printopdracht gewoon via de utp na een apparaat dat da gewoon na de printers doorgeeft? Zodat de pc nie aan moe zijn,
    ma nu is de vraag, wa meot da apparaat X zijn?

Bijdrager
    Jello

ik zal me even verduidelijken,
    op de router zit
    1) draadloos iBook (zonder printer)
    2) windows pc (zonder printer)(UTP kabel)
    en wt ik zoek ik een apparaat, dat ik op een andere UTP kabel steek. Nie om te internetten,
    maar als 1 van de computers iets wil printen, moet ie da via de UTP kabel naar de router doen, die het dan aan da apparaat geeft, die het op zijn beurt aan de printer met USB geeft,
    ma, wa is da apparaat? Bestaat da?

Bijdrager
    Oppie

Ja, er bestaan stand-alone printservertjes, ik zag ze laatst (wel in de VS) voor -ik meen- US$60,- liggen; maar ja, kun je bijna net zo goed een nieuwe wireless router met ingebouwde printserver kopen…

Bijdrager
    Oppie

o.a.:

”Jello”

…ma, wa is da apparaat? Bestaat da?

Jello, je mag dan wel 15 zijn en uit België komen, maar het is toch niet zo erg om een béétje moeite te doen om normaal Nederlands te tiepen? Tip: je kunt in het ‘schrijf-venster’ waar je je tekst in tiept met de ctrl+klik (rechtermuis knop) de spelling controleren. Succes. :innocent:

Bijdrager
    Jello

mmm, die functie wist ik niet, bedankt,
    mmmmm, ik geef het momenteel even op,
    een nieuwe router, nou ja, draadloos,
    dat loopt op tot 200 €, hé,
    mmm, gewoon kabel aansluiten, het zal ook wel gaan,
    en de printer van windows op delen zetten, als ik iets heel vlug moe hebben, en de windows staat aan.

mmmm, bedankt iedereen,

thanks from Jello

Bijdrager
    sypie

Een printerservertje kost het meeste niet. Kijk eens op 2e hands.nl of weet ik veel welke sites.

Thuis heb ik een standalone printerservertje, voor 1 printer. Die zet netwerk om naar parallele poort. Het enige wat je in windows en waarschijnlijk ook in Phanter moet instellen is dat je print naar een
    IP-adres. De printerserver kun je een vast IP adres geven.
    Op deze manier hoeft je andere computer niet aan te staan als je een printje wilt maken. Aangezien bij mij altijd mijn modem/router aan staat staat de printerserver ook aan.

het hoeft niet moeilijk te zijn. Als je meer wilt weten contact me dan even…

Bijdrager
    Jello

ik heb de oplossing.
    de fout is dat uw mac denkt dat die printer een post script ding is,
    ik had klak hetzelfde, nu niet meer:D

ok, ga in printervoorkeuren, en benader via het netwerk de printerdriver.
    dan selecteer je hem, en klik je op rechtboven ‘info’ .
    dan de tweede optie (printermodel).
    en dan zoeken in de lijst naar jouw printer.
    staat ie er niet tussen, probeer hem dan zo goed mogelijk te benaderen.
    Merk, deskjet <=> laser enzo.
    dan op toepassen klikke
    print nu eens …:D
    en, gaat het?

Hier lukte het dan …
    ik hoop bij jou ook

12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.