3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Q:
    Bijdrager
    iVOO

draadloos printen hp

Eindelijk overgestapt. Nooit meer windows!!
    Alles op onze gloednieuwe iMac werkt als een zonnetje, behalve onze nieuwe printer:x .

HP Photosmart c6380 wifi.

Onze windows pc’s vinden de printer en kunnen draadloze printopdrachten verzenden, maar de iMac kan dit niet.
    Hij kan de printer wel vinden via bonjour, hij kan zelfs scan opdrachten geven en uit laten voeren, maar als ik een printopdracht geef zegt de iMac dat het document afgedrukt is, maar er komt niets uit de printer. Als ik de printer via ethernet kabel aansluit op de mac lukt het wel, als ik de printer via ethernet aansluit op de router ook, maar zodra ik alles draadloos wil lukt het niet. Helpdesk van HP kon na anderhalf uur bellen ook niets meer bedenken.

Ik weet het ondertussen ook niet meer…:?

Iemand die dit probleem herkent? Misschien een oplossing?

Aangezien de windows computers er geen probleem mee hebben lijkt het toch echt in de mac of de hp driver te zitten.

Alvast bedankt.

Ivo

Bijdrager
    Pieterr

Ik heb een HP C5180 netwerk printer.
    Als ik de laatste HP driver software installeer, werkt alles prima.
    Als ik echter via de Software Update de nieuwste HP printer drivers installeer, heb ik ongeveer hetzelfde probleem dat jij beschrijft.
    Met andere woorden, mijn suggestie:
    – installeer de meest recente OS X drivers van de HP website
    – skip de installatie van de HP drivers die je daarna via een standaard Apple Software Update krijgt

Bijdrager
    iVOO

Bedankt pieterr voor je tip, ik heb het geprobeerd, maar

helaas

Alles gewist, driver opnieuw gedownload, ge├»nstalleerd, print opdracht…geen afdruk…ik begrijp er niets meer van. De iMac weet zelfs dat het inktpatroon bijna vervangen moet worden, maar ik denk dat dat op deze manier helemaal niet nodig is…veel inkt gaat er niet uit als dit zo doorgaat:wink: :roll:

uiteindelijk geeft de software de melding

“Communicatiefout: Er is geen communicatie meer tussen de computer en uw printer. Zet de printer uit, controleer of de printer goed is aangesloten en of er printerfouten zijn, en zet de printer weer aan.”

gedaan, maar helaas…

voorlopig maar wireless met een draadje?:oops: :cry:

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.