28 berichten aan het bekijken - 1 tot 28 (van in totaal 28)
  • Q:

Bijdrager
    JoopJoopJoop

[Opgelost] Draadloos opladen geluid?

Mijn iPone 8 die draaloos word opgeladen, vertoont naar mijn idee vreemd gedrag!

Wanneer de lading 100% is worden er met enige interval pieptonen gehoord en licht het display op!

Is daar een verklaring voor?

Bijdrager
    Q-collective

Is dat niet gewoon hoe het werkt? Zo van, “joh, ik ben klaar he?”.

Bijdrager
    JoopJoopJoop

@q-collective,

Onzin natuurlijk… en dat vraag je mij??

Bijdrager
    Bugsy

Vannacht mijn X voor het eerst draadloos opgeladen: geen piepjes

Bijdrager
    JoopJoopJoop

@bugsy,

Daar heb ik wat aan, ik hoop dat er nog een verklaring komt..

Hoop niet dat het een foutmelding van de iPhone is.

Bijdrager
    Q-collective

Al begonnen met uitsluiten? Komt het voor met een schoon herstel?

Bijdrager
    bartvdv

Nu nog een etrecheck rapportje (facepalm). Mogelijke reden is vlotjes terug te vinden op het Internet (Apple forum).

Bijdrager
    GoeieDag

Alles is makkelijk terug te vinden op het internet, vooral als je weet hoe te zoeken, @bartvdv.
    Dus zet hier eens een samenvatting neer, of op zijn minst een linkje, want zo is je bijdrage behoorlijk waardeloos.
    Of wilde je eigenlijk alleen maar faceplam’en met je etrecheck rapportje?

Bijdrager
    Martin55

Heb je een qi lader met:
    – bijgeleverde voeding van lader?
    – 5 watt voeding van je iPhone?
    – 10 watt voeding of zwaarder?
    De qi laders kunnen in het algemeen niet overweg met de bijgeleverde 5 watt iPhone lader.

Bijdrager
    JoopJoopJoop

@martin55,

Ik gebruik de 5 W. Apple lader,

Is het vermogen het probleem of de Apple lader?

Heeft Apple weer wat bedacht om haar te dure Qi lader te verkopen?

Wat zijn de symptomen van het “niet overweg” kunnen?

Waar vond je dit?

@bartvdv,

Etrecheck voor de iPhone??? lees mijn topic voor je reageert,

@goeiedag,

Het gaat om de nuttige antwoorden op mijn bijdrage…

Bijdrager
    bartvdv

Het staat gewoon op het Internet, JoopJoopJoop… hoe moeilijk kan het zijn. Ik had het gevonden op 1, 2, 3.

Bijdrager
    Martin55

@joopjoopjoop ik heb hier een Belkin Qi lader van ca €35
    Deze heb ik gekocht bij Amac en is zonder netvoeding.
    Op de doos zitten 2 stickers geplakt.
    Een sticker dat hij geschikt is voor iPhone 8/8plus en X en een sticker met “requires 2A charger or above”.
    Vandaar mijn opmerking!
    Heb je ook een iPad liggen, probeer het dan een met die lader, dat zou goed moeten gaan!

Bijdrager
    Martin55

Bij deze de foto

Bijdrager
    JoopJoopJoop

@bartvdv<

Wat staat er op internet?

Bijdrager
    JoopJoopJoop

@martin55,

De iPhone Apple adapter is 1A, dus dat kan het zijn, ik heb nog een oudere Apple USB power adapter die is 2,1 A. ga ik eens proberen..

Bedankt voor de nuttige informatie, kon dit niet vinden op internet..

Ben nog wel geinteresseerd wat de iPhone me nu wil melden, vermogen adapter te laag?

De telefoon werd wel goed opgeladen…

Bijdrager
    Martin55

@joopjoopjoop ik heb dat fenomeen ook verder nog niet kunnen vinden op internet. Ik ga er dan wel vanuit dat die eis van 2A niet voor niets is en kan mij voorstellen dat als de iPhone vol is dat dan de lader moet terugschakelen naar een lagere veldsterkte waarbij de telefoon niet meer wordt bijgeladen maar hij nog wel contact houd dat de telefoon op de lader ligt.
    Ik denk dat het daar fout gaat en dat hij telkens denkt dat de telefoon opnieuw wordt geplaatst ( geluidje plus scherm met batterij plaatje )
    Overigens heb ik dat ook wel eens gemerkt, als je de telefoon niet goed in het midden legt!
    Succes met proberen ?

Bijdrager
    JoopJoopJoop

@martin55,

Dat vind ik een hele goede diagnose, dat die denkt opnieuw geplaatst te wordt, daar lijkt het inderdaad op, piepje, display aan, en de accucapaciteit tonen.

Ook heb ik gevonden op het net, dat deze draadloze laders zich gedragen als veel stroom in het begin dan neemt het langzaam af tot niets of vrijwel niets.

Wat dat voor invloed op het vermogen heeft, zou ik niet weten, misschien nu wel…

Nogmaals bedankt voor je bijdrage, zal voor veel lezers nuttig zijn, het draadloos laden is in ons? Apple wereldje vrij nieuw…

Bijdrager
    Martin55

@joopjoopjoop hou ons op de hoogte of het gewerkt heeft met die zwaardere lader.
    Overigens, gebruik ook niet een te dikke hoes en ook geen waar metaal in zit voor bv een magnetische houder!

Bijdrager
    App69

Ben nog wel geinteresseerd wat de iPhone me nu wil melden, vermogen adapter te laag?

Dan zou je een melding moeten zien.
    Ik gebruik ook de iPhone oplader aangesloten op een Zens (blijkt Nederlands bedrijf te zijn) qi lader en ondervind geen problemen. Ook iPhone 8.
    Zens gebruikt 7 coils in hun opladers dus kan je bij manier van spreken je iPhone gewoon erop gooien. Maakt totaal niks uit hoe hij ligt. Werkt prima.

Bijdrager
    JoopJoopJoop

@app69,

Heb jij de ZENS USB Single Wireless Charger Round black?

Gebruik je daar bij de Apple 5 W. adapter?

Bijdrager
    Martin55

@night goed dat je dat hebt gevonden ! Als ik op dat derde linkje kijk, lijkt daar de conclusie inderdaad dat er een probleem is met te lichte (5 Watt) adapters.

Bijdrager
    JoopJoopJoop

@martin55,

Sinds ik de adapter van 2A. gebruik, zijn alle problemen verdwenen..

Toch blijken zijn er draadloze laadstations te zijn die een 5W. adapter geen probleem vinden.

Bijdrager
    Martin55

@joopjoopjoop Dat is goed nieuws, probleem opgelost?
    Je geeft aan dat het met 5W adapters wel goed kan gaan op sommige laadstations, ik vraag me af of daar het laden van een iPhone mee wordt bedoeld. Ik denk n.l. dat de Android toestellen hier minder kritisch zijn. Die Belkin Qi lader, die ik heb, was oorspronkelijk ook uitgegeven voor Android en met een 5W adapter geleverd. Voor de iPhone hebben ze (lijkt het) speciaal de verpakking aangepast en de 5W lader niet meer bijgeleverd.

Moderator
    Night

Nee hoor Martin, óók Android toestellen hebben met hetzelfde euvel te kampen. Veel links die in vond betroffen nl. Android-gerelateerde problemen. Ik heb enkel die links met de specifieke Apple problemen eruit gefilterd.

Bijdrager
    Martin55

Ok @night, duidelijk!
    Het probleem is dus lader gerelateerd en bij enkele fabrikanten, zoals Belkin, erkent en adviseren ze nu zelf een adapter van tenminste 2A

Bijdrager
    App69

Heb jij de ZENS USB Single Wireless Charger Round black?

Nee. Het is een eerder model. Rechthoekig. En ja die gebruik ik met de 5w lader van Apple.
    Geen klagen.

Edit

Deze dus

Bijdrager
    App69

Lukte niet in vorige post om de foto erbij te voegen.

28 berichten aan het bekijken - 1 tot 28 (van in totaal 28)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.