15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
  • Q:
    Bijdrager
    frankie1313

draadloos of kabel leggen

hallo,

de nieuwste imac komt bij mij over 2 weken binnen..
    moet ik dan een kabel naar zolder leggen, wat best ver is..
    of kan het via het draadloze netwerk. deze router heb ik:
    http://www.linksysbycisco.com/NL/nl/products/WRT54GC

duss router of een draadje

Bijdrager
    sanius

Probeer het eerst eens uit zou ik zeggen! Kijken of je een goed signaal hebt en mocht dit tegenvallen kun je altijd nog een kabel trekken…

Je kunt natuurlijk ook een Airport Express op de tweede verdieping plaatsen om zo je draadloos bereik uit te breiden, maar goed, dit kost wel wat.

Bijdrager
    roblovemac

ik neem aan dat jij gewoon je draadloos internet kan gaan gebruiken.
    bij het voor het eerst opstarten van je mac zul je dit kunnen aangeven.

veel plezier

Bijdrager
    Lesliedec

eerst even zien of je router signaal te ontvangen is op zolder?

indien niet kan je ook nog een bridge plaatsen (signaal versterker)…hiervoor is de combo AirPort Extreme + Airport Express wel handig…

Voor internet en standaard zaken is een wireless verbinding meer dan genoeg…wil je echter grote files tussen verschillende lokale computers gaan verslepen kan je best toch nog even via het draadje gaan…

Bijdrager
    frankie1313

oke ik zal mijn vraag wat aanpassen,
    wat is het schil in snelheid met die router of met kabel?
    hebben nu tot 10mb internet

Bijdrager
    frankie1313

en airport express kan ik nu even niet betalen omdat ik net imac heb besteld..

Bijdrager
    iJoost

Neem gewoon een UTP-kabel. Veel minder gezeik. Zeker als je veel buren hebt die ook een draadloos netwerk hebben.

Bijdrager
    Blixa

Inderdaad, wat iJoost zegt. Met een kabel heb ik nooit gezeik gehad, met draadloos des te meer.

Bijdrager
    Maced.2
    ”iJoost”

Neem gewoon een UTP-kabel. Veel minder gezeik. Zeker als je veel buren hebt die ook een draadloos netwerk hebben.

of even kijken of je de Airport/Router op een ander kanaal kan instellen dan die van de buren om je heen :D
    Heb zelf een Airport Extreem staan en werkt perfect,die staat beneden in de woonkamer en op zolder heb ik zelfs vol bereik met mijn M.B
    :D

Bijdrager
    frankie1313

ik ga maar voor de kabel, kan ik weer lekker gaten boren in de muren en het plafond

Bijdrager
    iJoost
    ”Maced.2″

of even kijken of je de Airport/Router op een ander kanaal kan instellen dan die van de buren om je heen

Tuurlijk. Bij mij thuis werkt draadloos perfect (en heb ik daarnaast ook nog bedraad (Gigabit;-) trouwens) maar waar ik nu ben zie ik op elk willekeurig moment wel twaalf netwerken en soms wel twintig. Geen wonder dat het dan wat moeizaam gaat. Als je geen gedoe wilt en een kabel is mogelijk, dan gewoon doen.

Bijdrager
    elice82

Wij hebben de router op de tweede verdieping neergezet zowel beneden als op zolder “bijna” perfect bereik.
    Om buiten (tuin) ook bereik (meer om hogere snelheden te halen) hebben we in de Livebox (:roll:) ook een wireless kaartje zitten.

Dus van de Livebox (router) naar boven (met een kabel) en weer een Wireless Router.
    En het werkt goed, vooral de Wireless router boven! Laten we maar nietd over de Livebox hebben!
    Bekabeld is altijd beter maar kabels trekken is een hell vooral naar de zolder.!

Bijdrager
    defores

Airport Extreme heeft een goed bereik en kan zo’n 50 (althans de oude) gebruikers aan.
    Mocht dat niet werken dan is er nog een betere oplossing dan complete utp kabel door je woning heen te trekken.

Namelijk: internet via stopcontact. Hier sluit je 1 stekkerdoos aan m.b.v. een utp kabel naar je modem en stopcontact. En de 2e stekkerdoos bij de stopcontact van je iMac en vandaar uit utp kabel naar je iMac. Het werkt in 1 keer alsof je gewone utp kabel hebt aangelegd. Kost c.a. 80 euro en ideale oplossing om die ellendige bekabeling door het huis te voorkomen.

Bijdrager
    /dev/enschede
    ”iJoost”

Mee eens.

Ik werk meestal draadloos. Toch ben ik blij dat ik mijn laptop af en toe aan een draadje kan hangen. En voor een vaste opstelling zou ik zeker een draadje kiezen.

Bijdrager
    /dev/enschede
    ”defores”

Airport Extreme heeft een goed bereik en kan zo’n 50 (althans de oude) gebruikers aan.
    Mocht dat niet werken dan is er nog een betere oplossing dan complete utp kabel door je woning heen te trekken.

Namelijk: internet via stopcontact. Hier sluit je 1 stekkerdoos aan m.b.v. een utp kabel naar je modem en stopcontact. En de 2e stekkerdoos bij de stopcontact van je iMac en vandaar uit utp kabel naar je iMac. Het werkt in 1 keer alsof je gewone utp kabel hebt aangelegd. Kost c.a. 80 euro en ideale oplossing om die ellendige bekabeling door het huis te voorkomen.

Wel even controleren of je geen 3-fasen aansluiting op het elektriciteitsnet hebt; beide netwerkkastje moeten wel op een fase zitten.

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.