8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:
    Bijdrager
    Geedee

Draadloos netwerkprobleem

Mijn geburen zijn massaal overgeschakeld op draadloze netwerken. Die krijg ik helaas ook binnen waardoor mijn eigen AirPort-verbinding er regelmatig uitfloept. Niet prettig natuurlijk. Men heeft mij nu verteld dat ik dat kan oplossen door een ander kanaal (1 of 6 of 10 of zo …) te kiezen … maar … euh … dat is voor mij toch wel een tikkel Chinees. Wat bedoelen ze en hoe moet dat dan?

Bijdrager
    nookie

Airport configuratieprogramma opstarten.
    Daar selecteer je je modem en vanuit de vensters die daarop volgen
    kan je op een simpele manier van kanaal veranderen.

Bijdrager
    Pieterr

Zie http://forum.onemorething.nl/viewtopic.php?t=126665

Welke draadloze router heb je precies?

Met een programma als AirRadar kun je zien op welke kanalen jouw buren actief zijn.

Bijdrager
    Geedee

Ik gebruik het AirPort basisstation, het oude witte kegeltje nog. Heeft altijd prima gewerkt tot nu dus.

Bijdrager
    Geedee

Net even gescand met zo’n prog. Blijkt dat ik op kanaal 1 zit en mijn geburen op 6, maar één van die buren heeft het beste netwerk (groen gekleurd) en dat van mij springt af en toe op de beste status om dan weer de duimen te leggen voor mijn buur. Helaas geraak ik niet verder met een nieuw kanaal kiezen. Wie kan mij stapsgewijze uitleg verschaffen? Dank !!!

Bijdrager
    Geedee

Zelf gevonden. Heb kanaal 13 ingesteld (geburen zitten op 6 en ik zat op automatisch = 1) of zou dat ongeluk brengen? 8)

Bijdrager
    nookie

Tja, dan stel je toch een ander kanaal in…….

Bijdrager
    iJoost

Even uitproberen wat het beste werkt. Er kunnen ook nog andere storingsbronnen zijn als alleen draadloze netwerken van de buren (de magnetron, draadloos TV, etc.) Ideaal moet je minimaal vier kanalen van de andere in gebruik zijnde kanalen af gaan zitten. Maar welke kanalen er precies gebruikt worden is lastig vast te stellen. Vijf minuten nadat jij gekeken hebt kan een andere buur zijn netwerk inschakelen en de situatie dus weer anders zijn. Even rustig kijken en uitproberen wat het beste werkt.

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.