10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Q:
    Inactief
    Anoniem

Draadloos netwerken delen

Is het mogelijk om een draadloos netwerk te delen met een andere computer?

Ik had deze optie aangezet in mijn systeemvoorkeuren, maar nergens zie ik een netwerk bij komen.

Bijdrager
    stavos

Draadloos je netwerk delen wil zeggen dat je op een Mac het internetsignaal dat via een UTP kabel binnenkomt weer uitzend met je Airport, zodat andere apparaten via dat signaal de internetverbinding kunnen delen.
    Je kunt niet op een Mac draadloos verbinding maken met het internet en ook nog eens dat signaal delen met anderen.

Geblokkeerd
    Anoniem

zie je airport teken er zo uit?

zo ja ga naar die andere computer en bekijk de draadlose netwerken

Geblokkeerd
    Anoniem
    stavos op 13 augustus 2010

Je kunt niet op een Mac draadloos verbinding maken met het internet en ook nog eens dat signaal delen met anderen.

Dat kan wel, alleen niet draadloos.

OF je Mac maakt via Wifi verbinding met Internet en deelt dat via Ethernet
    OF je Mac maakt via Ethernet verbinding met Internet en deelt dat via Wifi

Bijdrager
    stavos

Ik doelde natuurlijk op een draadloze verbinding die je vervolgens draadloos wil delen.
    Maar de uitleg van cailin maakt het wel iets duidelijker:wink:

Inactief
    Anoniem

Jammer dat dit niet gaat, het is gewoon omdat ik hier op een hotspot zit waarvoor je een account moet aankopen.

En ik vond het een beetje dom om nog eens een account te kopen voor enkel met mijn gsm erop te gaan.

Sleutelbeheerder
    Night

In dát geval kun je wel kiezen om je internet te delen via Bluetooth;)

Geblokkeerd
    Anoniem

Maar dan gebruik je wel de langzaamste van de twee als gateway device. Ook niet echt lachen:)

Sleutelbeheerder
    Night

Tsja… t’is kiezen of delen;)

Bijdrager
    Jakko Westerbeke
    W0utR op 13 augustus 2010

Jammer dat dit niet gaat

Dat komt omdat radiozenders en -ontvangers maar één ding tegelijk kunnen doen. De enige manier om én onderdeel uit te maken van een draadloos netwerk, én zelf een draadloos netwerk aan te maken, is twee netwerkkaarten te hebben — dus je moet of, zoals al aangeraden, Bluetooth gebruiken (want dan heb je een tweede zender/ontvanger aanstaan), of een draadloze router (b.v. AirPort Express) aan je computer hangen.

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.