4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Q:
    Bijdrager
    luipaard-tijger

draadloos netwerk uitbreiden via airport express (aan de kabel)

hallo,

situatieschets: we hebben thuis internet via belgacom met als modem/router een bbox 2. Dit toestel zend ook een WiFi-signaal uit, maar omdat dit toestel slecht gepositioneerd is in het huis zou ik dit signaal willen uitbreiden.

Doel: als je buiten bereik bent van het WiFi signaal van de bbox, dan neemt de Airport Express het naadloos over (en omgekeerd)
    (denk aan de draadloze netwerken in universiteitsgebouwen, bibliotheken,….)

Mijn voorstel: ik neem een vrije poort van een switch in huis op een beter plaats en sluit de AE hierop aan, met de juiste instellingen.

Bijdrager
    bartvanderveer

Neem inderdaad een vrije uitgang van je switch en koppel daar een Airport Express (AE) aan.
    Als je nu de WIFI instellingen van de BBOX en de AE gelijk houdt (behalve het kanaalnummer) creëer je een grote ‘wifi-wolk’ waarin je zonder omschakelen tussen de zenders online bent.

Bijdrager
    Ouw

De juiste manier is een bedraad netwerk naar access points die op strategische plaatsen staan opgesteld (vrij zicht, niet achter betonnen muren of pilaren). En die access points dienen dan elk ingesteld te worden op andere kanalen dan de naaste buren. Een hele uitzoekerij op een grote campus.
    In Frankrijk heb ik daar laatst een campingbaas op gewezen. Prachtige straalverbindingen met D-Link apparatuur naar een drietal access points, maar wel alle drie op kanaal 11. Hij begreep het niet helemaal en dat lag niet aan mijn Frans, daar mankeert niets aan.
    Draadloze verlenging, geen vaste bekabeling, is krakkemikkig. Het access point dat het signaal moet overnemen op een plek waar de ontvangst slechter begint te worden heeft dan immers zelf ook al een slechte verbinding.
    Hier, in de tuin, zie ik nu 15 buren waarvan er 5 onnozelen op kanaal 11 zitten. Ik zit lekker op kanaal 36 en 5 GHz. Geen interferentie van de buren.

Bijdrager
    luipaard-tijger

dus, dezelfde alle instellingen copieren, buiten het kanaalnr (anders interferentie)
    Ik zal het eens proberen op deze wijze (als ik terug thuis ben)

alvast bedankt

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.