3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Q:
    Bijdrager
    bartvds

Draadloos netwerk uitbreiden met Airport Express lukt niet.

Ik heb een DLINK DIR655 router, en ik probeer nu het het bereik van de dit netwerk uit te breiden mbv van een Airport Express.
    Als ik de Express instel op ‘Breid bereik draadloos netwerk uit’ maakt hij echter geen verbinding maken met de DLINK router.
    Als ik de Express instel op ‘Verbind met draadloos netwerk’, dan maakt hij wel netjes contact met de DLINK router.
    De Express is dus wel netjes in het bereik van de DLINK router, echter hij vertikt het om dit netwerk uit te breiden.
    Werkt uitbreiden alleen met andere Apple Airport hardware, of doe ik iets fout ?

Bijdrager
    freek dekie

Ik weet het niet zeker, maar ik ben ook erg benieuwd want ik wil hetzelfde gaan doen…
    maar als ik het goed heb gelezen, dien je de express via een kabel aan je router te hangen, en dan schijn je het netwerk te kunnen versterken.

maar zoals gezegd, weet niet zeker of dit ook zo is, want ik wil dit ook allemaal gaan proberen,

en dan op een gegeven moment een extreme erbij om, een externe hdd in het netwerk te gaan gebruiken.

en die kan dan wel weer draadloos communiceren met de express.

Bijdrager
    vdpoorten

Dit is niet mogelijk. Je kunt alleen gebruik maken van netwerk uitbereiden als je ook andere apple apparaten. Mede hierdoor heb ik een tweedehands airport extreme gekocht. In combinatie met twee airport express heb ik 100% bereik in mijn appartement.

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.