6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:

Bijdrager
    Vandefilm

Draadloos netwerk uitbreiden

Hallo allemaal,
    Ik heb als setup de KPN experia box als router en daaraan een AE die nu gewoon in het netwerk zit (en dus niet zoveel doet). Die wil ik gebruiken om mijn WiFi-netwerk uit te breiden naar mijn slaapkamer en een stuk van de tuin.
    Probleem is dat als ik dit wil doen hij na lang ‘bijwerken’ zegt dat er een probleem is en dit niet kan.
    Ik heb gelezen dat mijn kpn box (versie 10) niet in brugmodus gezet kan worden. Heb ik dit hiervoor nodig en is het dus onmogelijk voor mij om mijn netwerk uit te breiden draadloos (ik was niet van plan kabels te leggen)?

Bijdrager
    nnsa

Je zou eens kunnen overwegen om een Devolo Powerline oplossing toe te passen. WiFi uitbreiding via 220V. Ik heb daar prima ervaringen mee.

Bijdrager
    fred44nl

een draadloos netwerk van een KPN Experiabox kun je inderdaad niet draadloos uitbreiden met een Airport.
    je zult dus echt een kabel moeten leggen, of met HomePlug gaan werken.
    je kunt wèl een Airport bekabeld aansluiten en daar een apart draadloos netwerk mee maken.
    en die kun je dan weer wel draadloos uitbreiden met een extra Airport.

Bijdrager
    Vandefilm

Ok, bedankt voor de bevestiging en de info. Ik denk dat ik even ga kijken naar die Devolo Powerline.

Bijdrager
    flyinghigh

Deze zou je ook kunnen overwegen. Als het niet naar de volle tevredenheid werkt, kun je hem zo terugsturen.

Acces Point

Ik heb er goede ervaringen mee. Wel bedraad aangesloten overigens.

Succes

Bijdrager
    h4ns

Tip voor een nieuwe wifi repeater, werkt prima met de Airport Extreme.
    Mocht dit soort tips niet gewenst zijn hoor ik het wel, maar dacht zet het hier toch maar even neer.

https://www.gearbest.com/network-cards/pp_607560.html?lkid=11625743

Momenteel € 4,24 met de volgende Coupon code: NLSI-MIwifi

Setup via de gratis MiHome app op de iPhone.

(gevonden via tweakers Online shoppen in China – Deel 2a][Ervaringen] Online shoppen in China – Deel 2a)

• Deze reactie is gewijzigd 1 jaar, 1 maand geleden door  h4ns.
    • Deze reactie is gewijzigd 1 jaar, 1 maand geleden door  h4ns.
6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.