8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:
    Bijdrager
    wout

Draadloos netwerk trager sinds Airport Extreme

We hebben hier op kantoor een Airport Extreme geïnstalleerd, en sindsdien is, voornamelijk op de PC’s het interne netwerk een stuk trager. Waaraan kan dit liggen?
    Voorheen was het draadloos netwerk voorzien door een LinkSys draadloze router.

Een van de PC’s heeft wel een draadloze netwerkkaart van het oude type( 802.11b). kan het daaraan liggen? Kan een airport misschien geen combi maken tussen 802.11b en 802.11g en dat hij dan standaard 802.11b gebruikt?

Bijdrager
    cyrus

Heb je meerdere apparaten van apple draaien ?

Misschien draait aan beide kanten (of eentje) WDS, dat schijnt de snelheid te halveren.

Bijdrager
    wout

Er is één PowerBook (de mijne) en een PowerMac als server. Maar die powermac is verbonden via ethernet.

WDS, is dat niet om je netwerk te verlengen?
    Staat op de Airport uit.

Bijdrager
    ifeelfine

Eén 802.11b binnen je netwerk vertraagt alle andere netwerkkaarten ook tot die snelheid. Helaas.

Bijdrager
    wout

Is dat met alle draadloze routers? Of kan het zijn dat die Linksys router van voorheen dat wel kon sturen?

Bijdrager
    Oppie

Doen alle draadloze routers (zover ik weet).

Bijdrager
    MacTS
    ”Oppie”

Doen alle draadloze routers (zover ik weet).

Yep, staat ook in de gebruiksaanwijzing.

@cyrus
    : Hier heb ik in mijn WDS absoluut geen last van, ik heb gewoon 54 mb/s.

Bijdrager
    wout

Ik heb het al gevonden. Er is één PC laptop met een ingebouwde 802.11b kaart, en een PCMCIA 802.11g kaart. Hij verbond automatisch via de ingebouwde kaart. Dus nu loopt alles weer relatief vlot.[/i]

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.