19 berichten aan het bekijken - 1 tot 19 (van in totaal 19)
  • Q:
    Bijdrager
    Erno

Draadloos netwerk niet gevonden na laatste update OS X

Na de laatste update van OS X (10.4.11) vind mijn Airport niet meer automatisch mijn draadloze netwerk.
    Ik moet hem steeds handmatig aanmaken, wat op zich wel prima verloopt.

Op de router (Linksys) heb ik de SSID uitstaan, maar daar is niets aan veranderd.

Is dit een bekend probleem?

Ik heb al diverse forums bekeken en zie vaak dat ik bij systeemvoorkeuren de andere netwerken kan verwijderen. Onder netwerk zie ik bij Airport verbind standaarb met ” een specifiek netwerk” en daaronder staat het netwerk van mij keuze.
    Ik kan daar echter niets weghalen. Bovendien is de schermopbouw niet juist (naam en wachtwoord staan juist onder “naam” en “wachtwoord”).

Zie ik iets over het hoofd en/of weet iemand wat te doen?

Erno

Bijdrager
    Misja

Het ziet er dus niet zo uit?

Als je op het netwerk klikt, verschijnt die blauwe balk en kun je wijzigen.
    Bij jou niet?

Bijdrager
    PeterK

Ik heb hetzelfde probleem met mijn gesloten airport netwerk. Moet dus steeds opnieuw de netwerknaam en wachtwoord invullen, wat op zich geen ramp is maar wel onhandig. Dit verschijnsel trad op na de laatste update van 10.4.11. Ik heb al van alles geprobeerd om aan te passen bij de netwerkinstellingen maar niets helpt, na sluimeren of opnieuw opstarten steeds opnieuw is de verbinding weg, terwijl op mijn powerbook met 10.5 Leopard gewoon alles naar behoren werkt, en het netwerk automatisch gevonden wordt. als iemand een oplossing weet dan zou ik zeer blij zijn.

Bijdrager
    Misja

Meestal werkt het weer als je alle voorkeursnetwerken met het minnetje weghaalt en vervolgens je eigen voorkeur met het plusje weer terugzet. En een herstart…

Bijdrager
    Erno

Misja,

Het eerste deel zie ik, maar ik zie niet het deel van het scherm waarin de andere draadloze netwerken zichtbaar zijn.
    Dat is dus denk ik mijn probleem.
    Ik zag dat je ook al eerder iets had geschreven over sleutelhangertoegang, maar ook daar zie ik die andere netwerken niet?

Hellup?!

Erno

Bijdrager
    Misja

Vreemd. Ik draai ook 10.4.11. Als ik ‘m op verbind standaard met automatisch zet, krijg ik inderdaad geen netwerken. Als ik switch naar voorkeursnetwerken dan verschijnt dat venster. Ehmmmm….

Bijdrager
    Erno

Misja,

Ik kan dus ook niet switchen. Ik kan alleen en alleen kiezen voor Verbind standaard met “Een specifiek netwerk”.
    Dat lijkt dus mijn probleem….

Bijdrager
    Misja

Heb je wel de knop opties?

Bijdrager
    Erno

Ja, …en wat zijn de juiste instellingen daar?

Bijdrager
    Misja

Dit zijn die van mij:

Bijdrager
    Erno

Ik heb idem. Alleen storingsonderdrukking stond niet aan. Nu wel…

Bijdrager
    Misja

Maar dat zet geen zoden aan de dijk. Je kan nog resetten, firmware update draaien, maar dat lijkt mij allemaal zinloos. Ik hoop dat iemand anders je hier kan helpen, Erno. Succes.

Bijdrager
    Erno

Ok. toch bedankt voor de moeite! :(

Bijdrager
    macpro

In de Sleutelhanger kun je je wachtwoord vinden waarmee verbinding wordt gemaakt met je draadloos netwerk.
    Gooi dat eens weg en probeer het dan nog eens.

Bijdrager
    Erno

Ook dat heb ik gisteravond geprobeerd.:( ..maar zonder resultaat. Hardnekkig probleem dus…
    Kan nog wel een paar keer mijn router resetten, maar dat zal toch niet de bedoeling zijn van een update van Apple? :cry:

Bijdrager
    Misja

Erno, daar ben ik nog even.:)
    Had je al geprobeerd om een nieuwe gebruiker aan te maken via systeemvoorkeuren->accounts en dan via snelle gebruikerswisseling in te loggen met een andere gebruiker? Hoe ziet daar de systeemvoorkeuren van netwerk eruit?

Bijdrager
    PeterK

Dit werkt, bij mij in ieder geval:
    From Jona:

“This currently reported problem, which manifests after applying Security Update 2008-06, can be fixed permanently by removing the following preferences files:

Go to Library/Preferences/SystemConfiguration and delete the following (suggest make copies to the desktop first if in doubt):

com.apple.airport.preferences.plist
    NetworkInterfaces.plist
    preferences.plist
    com.apple.nat.plist

All these files will regenerate as necessary when the associated system features are accessed. If you’re using Airport or Internet Sharing you’ll have to reestablish the appropriate settings, because these will have been lost when the preferences files are removed. Small price to pay, however for a permanent, and very simple solution to this irritating problem.”

IT WORKS. I did it and its working.

Although Try to write down on textedit or on a piece of paper your network preferences. Because everything will be erased. this is the unfortunate consequence of THE SOLUTION.

I have five locations, so I needed to write it down, plus I had bluetooth settings for my nokia e90 to connect to the internet if wifi wasn’t available. I also had ethernet settings for my PPPoe internet service, I had automatic wireless settings for my router.. etc.etc..

So you gotta write it down

Bijdrager
    Erno

Beetje late reactie, sorry :D
    Heb het net uitgevoerd. En inderdaad….het werkt weer.
    Bedankt!

Groeten, Erno

Bijdrager
    PeterK

Mooi.

19 berichten aan het bekijken - 1 tot 19 (van in totaal 19)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.