6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:
    Bijdrager
    richy

draadloos netwerk en nieuwe Imac

Net een Imac gekocht en wil deze toevoegen aan mijn al bestaande draadloze netwerk.
    De Imac ziet wel mijn netwerk(en meerdere) maar hier stopt mijn kennis.
    Moet ik in de Imac netwerkgegevens een wachtwoord opgeven of in de Zyxel draadloze router?
    Vergat te vermelden:de Imac kan wel verbinding maken met de onbeveiligde netwerken die hij ziet en daarmee zo het internet op.
    Ik heb de diverse bekende wachtwoorden in het configscherm ingegeven maar…helaas

Bijdrager
    Mac-Eddy

Via systeemvoorkeuren–netwerk—-ingebouwd ethernet kiezen,locatie automatisch
    En bij configureer IPv4: via DHCP
    Normaal gesproken ben je dan al een heel eind. (Het is bij mij ook al een tijdje geleden)
    Als je dan jouw netwerk selecteert, moet je je inlog gegevens invoeren.
    Succes

Bijdrager
    richy

Tnx Mac-eddy, ga ik proberen

Bijdrager
    richy

tips toegepast, kan nu wel via een onbeveiligde netwerk van een ander internet op, maar kom helaas niet in mijn eigen netwerk.
    Heb in de USRrouter het macadres en de naam van de Imac ingegeven, en het wachtwoord wanneer hierom wordt gevraagd maar zonder resultaat.
    Iemand nog tips waar ik nog kan zoeken?

Bijdrager
    richy

helemaal niemand?

Bijdrager
    Schimmeltje

Probeer eens op je mac een $ teken voor het netwerkwachtwoord te zetten?
    Anders is het handiger om zonder beveiliging op je router te beginnen, en dan pas de beveiliging in te stellen.

Als je verder geholpen wilt worden moeten we toch echt meer weten, nu is het raden voor ons.

– Welk type beveiliging staat op de router? WPA-PSK?
    – Heb je op je router MAC adress filtering uitstaan?

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.